Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geachte,

Wie kan mij helpen?

Ik heb drie decoder die ik voorzie van een rechtstreekse kabel vanuit een Quattro LNB.

Nu heb ik allemaal nieuwe decoder en wil 2 decoders voorzien van een tweede kabel.

Kan ik dan mijn laatste vrije kabel naar een multiswitch sturen en vandaar uit de decoders voorzien van een 2e kabel?

Voor mij is het moeilijk om alle kabels eerst naar de multiswitch te brengen.

Wie kan mij helpen?

alvast bedankt.

Geplaatst:

Beste Rijkevorsel

Een decoder kan je niet rechtstreeks op een Quattro-lnb aansluiten. Je zult waarschijnlijk bedoelen een Quad-lnb.

Als je een Quad-lnb hebt, dan heb je te weinig aansluitingen voor twee dual-tuners en een single-tuner.

Geplaatst:

Haal je daar niet enkel dingen door elkaar ?

Universele Quad LNB : 4 uitgangen – 4 decoders

Universele Quatro LNB : toepassingen, enkel te gebruiken samen met een multiswitch (GSO)

Quatro LNB's zijn niet rechtstreeks te gebruiken op een sat ontvanger.

Heb je maar 1 satelliet positie zet dan een Octo LNB (8) ipv een Quad LNB (4)

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

ik heb een schotel met een quad lnb.

3 kabels gaan vanuit de schotel gelijk naar de 3 decoder

Ik heb dus 1 kabel over.kan ik die aansluiten op een multiswitch en vandaaruit 2 decoders voorzien van een 2e kabel?

Geplaatst: (aangepast)

Nee, dat is dus niet mogelijk.

De reden hiervoor de volgende:

De door de satelliet uitgezonden signalen zijn te uitgebreid om door 1 kabel naar de ontvanger te worden getransporteerd.

Om dit wel mogelijk te maken zouden er eigenlijk 4 kabels moeten lopen van LNB naar ontvanger, om elk van de zgn 4 quadranten door te geven: LoH, LoV, HiH en HiV.

Maar dat is natuurlijk veel te ingewikkeld.

Daarom vindt er in de LNB een voorselectie plaats om slechts 1 van de quadranten aan de kabel door te geven.

Je snapt waarschijnlijk nu, waarom het zo lastig is om 2 ontvangers aan 1 schotel te verbinden:

De 2e ontvanger ontvangt alleen kanalen die in de door de 1e ontvanger geselecteerde quadranten valt.

Vandaar dat er speciale LNB's zijn geconstrueerd, die het mogelijk maken dat er meerdere ontvangers kunnen worden aangesloten, elk met hun eigen kabel. Deze LNB's met zowel 2, 4 als 8 uitgangen werken precies hetzelfde als een LNB met maar 1 uitgang. Op elke uitgang kan een verschillende selectie worden gemaakt.

Om een multi-switch te kunnen gebruiken, moeten alle quadranten tegelijkertijd aan de switch worden aageboden, en dat voor elke satelliet positie. Eigenlijk zoals in het 1ste voorbeeld, waarbij er 4 kabels naar de ontvanger liepen.

Hiervoor zijn de Quatro LNB's gemaakt, deze leveren de 4 verschillende quadranten gelijktijdig op de 4 uitgangen.

Nou begrijp je dat die ongeschikt zijn voor een gewone ontvanger.

aangepast door Old Satterhand
Geplaatst: (aangepast)

ik heb een schotel met een quad lnb.

3 kabels gaan vanuit de schotel gelijk naar de 3 decoder

Ik heb dus 1 kabel over.kan ik die aansluiten op een multiswitch en vandaaruit 2 decoders voorzien van een 2e kabel?

Als je niet op alle decoders tegelijk tv wilt kijken of opnemen, en niets nieuws erbij wilt kopen, kan doorlussen van het satellietsignaal misschien nog een optie zijn?

groet A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen