Ga naar inhoud


zo klein verschil tussen kathrien 120 en gibertini 150


hakim29

Aanbevolen berichten

beste mensen

 

ik heb een vraag na op zoek ik heb gezien dat gebrtini 150cm heeft 10.70ghz 42.60 db.. en kathrein 120 cm 10.70 ghz 42.15 db het verschil is zo klein om om een schotel 20 cm meer te kopen voor nielsat wat is je uitleg mijn

als ik heb dat verkeerd verstaan geef alstublieft gedateerd uitleg waar is feitelijk het verschil tussen gibr 150 en kath 120 hier in geval van nielsat want das een moelijk satelliet .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je tussen beide produkten twijfelt, dan ga voor de Kathrein Antenne.

Deze antenne is een klasse voor zich. Uiterst stabiel en onverwoestbaar.

Als ik namelijk alleen al naar de mast-bevestiging van de Gibertini schotel kijk, komen er gelijk rode vlekken in mijn nek.

 

De Kathrein CAS120 is zeker niet goedkoop, maar je hebt dan wel het non-plus-ultra.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste hakim29

 

Het verschil is echt niet zo klein als jij beweert.

 

Kathrein CAS120 geeft de volgende versterking.

10,7 - 11,7 GHz = 41,5 dB

11,7 - 12,5 GHz = 42,15 dB

12,5 - 12,75 GH = 42,5 dB

zie: http://www.kathrein.de/de/sat/produkte/download/99811635_0022.pdf

 

De Gibertini 150 geeft de volgende versterking:

10,7 GHz = 42,60 dB

11,7 GHz = 43,40 dB

12,75GHz = 44,20 dB

 

Om het op dezelfde manier weer te geven als Kathrein krijg je de volgende waardes:

10,7 - 11,7 GHz = 43 dB

11,7 - 12,5 GHz = 43,75 dB

12,5 - 12,75 GH = 44,10 dB

 

zie: http://www.gibertini.it/product/product_OP150_S.html

 

De Gibertini geeft dus 1,5dB meer versterking dan de Kathrein.

 

Hou je er wel rekening mee dat Kathrein een zeer afwijkende lnb-bevestiging heeft.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de Kathrein CAS120 schotel een afwijkende LNB bevestiging heeft is juist. Maar dat zie ik alleen maar positief. Als je de Kathrein LNC weegt (en ziet) ten opzichte van de gewone grabbelbak China LNC´s dan zul je begrijpen dat we het hier over heel wat anders hebben.

Het afstellen van deze LNC is dan ook een ware vreugde en uiterst precies dmv. een soort vertraging en hex-sleutel.

De vier coaxkabels hoeven niet waterdicht gekonfektioneerd te worden want ze bevinden zich geheel in de waterdichte

LNC-kap.

Er is ook een multi bevestiging voor een 2e LNC verkrijgbaar.

Ik heb een Kathrein CAS90 en CAS120 met bijbehorende LNC´s en 36 volt motor bij mij in de garage staan. Ze staan eigenlijk te wachten tot de beide Technisat schotels op mijn dak bezwijken maar dat zal nog vele jaren duren.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Drs.IJzerbout

Je hoort mij niet beweren dat de Kathrein niet goed zou zijn. Wat degelijkheid betreft kan de Gibertini er niet tegen op. Ik gaf ook alleen maar aan dat door die speciale lnb-bevestiging er alleen maar Kathrein-lnb’s op geplaatst kunnen worden. Misschien bestaan er verloopbevestigingen als vraagsteller graag een andere lnb wil plaatsen.

Het zou zelfs kunnen dat @hakim29 er een multirail op wil zetten en ik geloof niet dat Kathrein multirails heeft voor deze schotel. Gibertini wel maar het zou kunnen dat hakim29 hem draaibaar wil opstellen.

Het was dus ook alleen maar info wat ik gaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat er ook adapters voor "normale" LNC´s voor zijn maar daar ben ik niet zeker van. Er is wel een multifeed adapter bij te krijgen voor maximaal 3 LNC´s met een afstand van 3°, 4°, of 6° uit elkaar.

Ik geef toe dat het Kathrein materiaal erg duur is. Maar daarvoor is het ook zeer duurzaam en degelijk.

Ik wilde mijn CAS 90 en CAS 120 al lang geleden op het dak zetten maar zag er nog geen kans toe. Die CAS 120 weegt 29 Kg zonder 36 volt motor. Daar heb je bijna een kraan voor nodig om die het dak op te hijsen. Een een veel dikkere mast buis. 3" geloof ik in plaats van 2".

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...