Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

sinds kort mijn xtrend 9500 in gebruik genomen. Prima ding, alleen heb ik het gevoel dat het geluid iets 'out of sync' is. Het geluid loopt een fractie voor op het beeld. Volgens mij ook niet altijd, maar na een tijdje?

Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe kan ik het synchroniseren?

Bedankt,

Jos

Geplaatst:

In OpenPLi is het zo (op een Dreambox, ik ga er even vanuit dat dat op de Xtrend hetzelfde is):

Druk op AUDIO,

Druk op Audio Sync (blauw),

Druk op up/down/cijfers totdat je geluid gelijk loopt met het beeld.

Druk op > (rechts) als je wilt dat deze aanpassing voor alle zenders geldt (Global delay)

Druk op Bevestigen (groen) om op te slaan.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Hartstikke goed Alex1970. Bedankt voor je antwoord. Hier heb ik wat aan.

Ik heb het gevoel dat het de ene keer wel en de andere keer niet 'out of sync' is. Is dit een bekend fenomeen?

Geplaatst:

Het is me ook al opgevallen. Het lijkt vooral bij de SD-zenders te gebeuren. Het maakt niet uit of het geluid via s/pdif rechtstreeks op de versterker is aangesloten of via cinch door de tv naar de versterker wordt doorgelust.

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Geplaatst: (aangepast)

ik heb nog even getest, maar het werkt gewoon ruk.

het is niet goed te krijgen.

wel jammer

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Geplaatst:

OK, is dit een breed probleem? is het software of hardware gerelateerd? Dan ga ik deze Sat-ontvanger, die wat mij betreft de beste papieren heeft in deze prijsklasse, nog maar eens niet kopen denk ik.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik hen het probleem ook bij de hd zenders. Ik heb mijn dm ingeruild voor de 6500 maar ben op dit moment niet tevreden.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Geplaatst:

Ik ben er inderdaad achter gekomen dat het probleem zich ook voor doet bij HD. Het valt me op dat het opgelost is zodra ik naar Audio + blauw + groen doe. Ik pas dus niets aan de audio synchronisatie aan en toch staat hij daarna weer goed. Ik moet nog eens testen of zelfs audio+exit, of audio+blauw+exit volstaat. Zou bijzonder zijn.

Het lijkt op te treden zodra je zapt (via de pijltjes links/rechts)

Ligt zoiets nou aan de OpenPli? Of aan de hardware? Of aan zoiets als de ccam software? Met andere woorden, op welke software/firmware update moet ik hopen?

Geplaatst:

hey,ik vroeg me al af of het aan mijn 9200 lag...kennelijk niet.zelfde euvel hier dus. :(

en ja pretty irritant maar de tip van alex is in elk geval super en tot er een oplossing is ook goed te doen.

had hiervoor even een Vu + duo ook met open pli....op deze box is het me niet opgevallen....

live long and prosper !

Geplaatst:

Hoe heb je alles aangesloten?

De TV met de HDMI, en dan met de cinch kabeltjes van de ET naar je versterker?

De nieuwerwetse TV doet van alles met het signaal voordat je wat ziet, dit veroorzaakt vertraging (delay)

Dus zul je het audio signaal ook via de TV moeten laten lopen, hier zit vaak wel een audio uit (HDMI, S/PDIF o.i.d.) op,

nu komt het geluid op de juiste tijd aan bij je versterker en heb je meestal het probleem al opgelost.

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...