Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ja, dat is allemaal prachtig maar je hebt er een orginele dreambox fabrieksimage inzitten en daar zit nooit een werkende softcam bij.

Kortom, de kaart is prima, de kaartlezer ook maar de dreambox mist op dit moment een stukje software wat via de kaartlezer de kaart uitleest.

Je zult een softcam moeten installeren en configureren. Dat is voor een leek op een fabrieksimage nog niet zo snel gedaan.

Daarom beste maar om openpli3 te installeren op je DM800SE... En check aub of je wel echt een Second Edition hebt (kleurendisplay op de box) want laatst was er ook al een goochemerd die een 800SE image in een 800HD PVR (first edition) zette met alle gevolgen van dien ;)

CCcam-2.3.0-voor orginele HBB-Tv Image.rar Je zou dit eens kunnen proberen, of neem gewoon OpenPli image. http://downloads.pli-images.org/builds/dm800se/OpenPLi-3.0-beta-dm800se-20121127.zip daar zit alles al in verwerkt.

aangepast door Loui (K)

Geplaatst:

IK heb een orginele 800Se En met kleuren display

Ik snap het nu even niet meer.

Ik heb inmiddels naar mijn weten geen fabrieksimage er meer op staan.

menu stuctuur is tenminste anders als fabriekimage, heb er tenminste een bluepanel bij gekregen.

Enigma versie 2012-12-16-3.0

Imgae relase 3.0.1 2010-11-16

in mijn eerdere bericht geef ik aan de dat ik de kaart naar beneden heb zitten..

omdat ik in een eerder bericht heb gelezen dat softcam bij newnigma2 er al in zit, heb ik dus geen extra in geladen.

Mijn vraag

Waar vindt ik dan de laatste versie newnigma2 voor de 800Se

En moet ik dan alsnog de softcam inladen

Hoop dat ik het een beetje duidelijk kan overbrengen, is voor mij ook allemaal nieuw

IK heb een orginele 800Se En met kleuren display

Ik snap het nu even niet meer.

Ik heb inmiddels naar mijn weten geen fabrieksimage er meer op staan.

menu stuctuur is tenminste anders als fabriekimage, heb er tenminste een bluepanel bij gekregen.

Enigma versie 2012-12-16-3.0

Imgae relase 3.0.1 2010-11-16

in mijn eerdere bericht geef ik aan de dat ik de kaart naar beneden heb zitten..

omdat ik in een eerder bericht heb gelezen dat softcam bij newnigma2 er al in zit, heb ik dus geen extra in geladen.

Mijn vraag

Waar vindt ik dan de laatste versie newnigma2 voor de 800Se

En moet ik dan alsnog de softcam inladen

Hoop dat ik het een beetje duidelijk kan overbrengen, is voor mij ook allemaal nieuw

http://www.newnigma2.to/wbb2/jgs_db.php?action=download&download_id=174&sid=

Maar als ik het goed heb moet je de softcam alsnog installeren maar dat kun je vanuit het menu instal softcam even zoeken omdat ik geen kenner ben van Newnigma2.

aangepast door Loui (K)
Geplaatst:

Prima, dan heb je newenigma image. Wat jij wilt, alleen moet je ook daar ervoor zorgen dat er een softcam geinstalleerd is.

Schaats even door het applicatie menu / downloads sectie softcams.

Controleer ook of deze softcam actief is, dat kan doorgaans in menu en dan onder kopje softcam. Soms moet je met pijltje links rechts / boven onder de actieve softcam wisselen.

Ik gebruik persoonlijk laatste jaren enkel openpli dus hoe dat met newenigma gaat kan ik je geen enkele zinnige tip over geven.

Geplaatst:

Bij Newnigma zit cccam er standaard in.

Je box staat nu op common interface.

Dit moet je in het menu veranderen naar softcam.

En cccam selecteren.

Dan moet het werken.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Alles nu geprobeerd, echter als ik in het bleupanel kijk naar geinstaleerde cams

blijft hij aangeven Common interface, cam ID:199 actief aan, Naam DCCcam 1.2

Ga ik naar ci-softcams, dan kan ik hier kiezen tussen dccamd1.2 (actief)

en camand interface.

Ga ik naar Applicaties menu, hier kan ik niet kiezen voor voor cams, dus toch maar open pli instaleren ?? als het hier in makelijker gaat

Geplaatst:

goed idé pli erop zetten is veel gebruiks vriendelijker vind ik persoonlijk

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Hoi,

het is al een tijdje geleden dat er bij Newnigma opstand (is trouwens even goed als Pli), maar volgens mij moet je via instellingen de cam selecteren.

Dus niet via de blauwe knop.

Dus druk op dream en loop de lijst even af.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

mooi dat je dat gedaan het en die is ook handiger in gebruik

bespaart je ook wat zoekwerk voor cccam enz.

veel sucses

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...