patx Geplaatst: 26 november 2012 Geplaatst: 26 november 2012 beste, voor het overschakelen naar mpg4 bij tv vlaanderen ,heb ik een duo lnb moeten aanschaffen en nieuwe decoder , nu het probleem is dat ik enkel astra 1 doorkrijg maar niet astra 3 , ik heb me laten vertellen dat ik astra 1 kan ontvangen moet ook astra 3 doorkomen ? ik zit wel in een bosrijke omgeving vroeger met astra 1 weinig problemen enkel met storm of regen .maar nu tv vlaanderen overschakelt naar mpg4 heb ik nog weinig zenders op astra 1
wolverine Geplaatst: 26 november 2012 Geplaatst: 26 november 2012 (aangepast) een heel klein beetje meer info zou welkom zijn. welke ontvanger heb je nu? heb je de juiste disecq instellingen ingevuld? hoe heb je de lnb in de schotel gehangen? welke maat van schotel heb je? op volgende website kan je alvast eens kijken of het een ontvangstprobleem zou kunnen zijn. http://www.dishpointer.com/ 26 november 2012 aangepast door wolverine VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Sprietje Geplaatst: 26 november 2012 Geplaatst: 26 november 2012 Beste patx Welkom op dit forum. Een foto van je schotel met duo-lnb zou ook handig zijn. Die kun je plaatsen via de volledige editor.
patx Geplaatst: 26 november 2012 Auteur Geplaatst: 26 november 2012 decorder is M7 SAT801 schotel een gewone 60 cm tv vlaanderen volgens het boekje ingesteld met de juiste graden enz... maar enkel astra 1 foto momenteel beetje moeilijk daar deze op het buitenverblijf staat( lichtaart) ikzelf ben van ekeren zou het echt kunnen dat een klein op stakel( ergens tussen de bomen) toch nog die astra 3 verhinderd een niet astra 1,?
theparasol Geplaatst: 26 november 2012 Geplaatst: 26 november 2012 Ik weet het niet zeker maar voor zo'n duo lnb heb je toch een =>80 cm nodig?
sattv4iedereen Geplaatst: 26 november 2012 Geplaatst: 26 november 2012 Ik weet het niet zeker maar voor zo'n duo lnb heb je toch een =>80 cm nodig? dat raad ik iedereen ook aan.60 cm,is echt weinig,voor voldoende regenreserve. de astra 19,2 plaats je op de lnb houder,en de 23,5 draai je een weinig naar beneden.er zit normaal een briefje bij,waar je deze al grof kan instellen.maar weet,dat ik ook een tijdje heb moeten zoeken om het zaakje werkend te krijgen.het kwam bij mij echter op millimeter werk.0,5 mm verkeerd,en geen beeld op 23,5.ik gebruik een triax van 80 cm. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
rommelaar Geplaatst: 26 november 2012 Geplaatst: 26 november 2012 Ik weet het niet zeker maar voor zo'n duo lnb heb je toch een =>80 cm nodig? Inderdaad werken de meeste duo lnb's niet in een 60 cm schotel.Bij mijn weten alleen de canal digitaal duo lnb,maar je hebt zoals sattv4iedereen ook al schrijft heel weinig regen reserve,dus een 80 cm is zeker aan te raden voor ontvangst van beide satellieten. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Sprietje Geplaatst: 26 november 2012 Geplaatst: 26 november 2012 Het is onzin dat een 60cm-schotel onvoldoende zou zijn om de Astra 3 te ontvangen. TvVlaanderen en CanalDigitaal hebben duizenden van deze sets in bruikleen gesteld en die doen het gewoon. Dat kan toch ook niet anders want de kleinere TripleSat van 45cm doet het toch ook. Natuurlijk heb je met een grotere schotel wel meer regenreserve maar dat speelt alleen bij een harde regenbui. Maar @patx zal toch met wat meer informatie moeten komen om hem te kunnen helpen. Je had er eerste een kop op zitten voor de Astra 1. Daarmee had je goede ontvangst neem ik aan. Geef nu eens precies aan wat je allemaal veranderd hebt toen je die duo-lnb geplaatst hebt, zowel aan de schotel als aan de instellingen van je ontvanger. Het kan heel goed dat een boom het signaal belemmerd dus graag een foto vanaf achter de schotel genomen naar de kijkrichting van beide satellieten zodat we de bomen kunnen zien en liefst ook een foto precies van opzij genomen zodat we de schotel en de bomen kunnen zien die eventueel in de weg zouden staan. Maar je kunt met “DishPointer Apps” ook bekijken of er een boom in de weg staat. Zie hiervoor het filmpje rechts bovenaan op deze site: http://www.dishpointer.com/ Op internet zijn meerdere van dit soort applicaties gratis te downloaden. Je moet met je iPhone dan wel voor je schotel gaan staan om te zien welke boom of eventueel tak er in de weg zit.
patx Geplaatst: 27 november 2012 Auteur Geplaatst: 27 november 2012 ik ga die dishpointer zeker is testen ,maar dat zal niet voor direct zijn .als het inderdaad op 0.5 millimeter aankomt zitten hier zeker de bomen voor iets tussen. maar is het dan niet raar dat alleen die astra 1 doorkomt ?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen