Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hi,

ik zou graag mijn bestaande schotel willen uitbreiden.ik heb nu op 80 cm schotel (triax) een opstelling van 19,2 en 23,5.

ik heb mij laten vertellen,dat het plaatsen van een multirail met bijhorende lnb's en disecqs,beter is,dan een multitenne.ook heb ik al veel gelezen dat deze een zeer geringe regenreserve heeft.

daarom denk ik aan een multirail en bijhorende lnb's.ik heb hier nog single lnb's liggen met 2 uitgangen,maar ik zou er nodig hebben van 4 uitgangen.ik denk niet,dat mijn vader zal kijken naar hotbird en de 28°.dus zou daar een 2 uitgang lnb voldoende zijn.

toch stel ik de vraag,of ik toch elke lnb zou voorzien van 4 uitgangen,of enkel de 19,2 en 23,5?

kostprijs e.d.

ik zal mij ook eens verdiepen in het topic voor het uitrichten van zo'n systeem.

kan ik dit testen,uitmeeten met bvb een dreambox en tv,of zou ik toch beter een digitale satellietmeter gebruiken?

mogelijks kan ik één lenen.

één probleem,de disecq's,kan ik niet binnen plaatsen,deze komen in weer en wind te staan,hoe kan ik deze dan goed beschermen tegen weerselementen als regen wind en vrieskou?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

switchen kopen die kunnen buiten hangen (had er bij mijn vorig huis hangen die al 5 jaar meegingen zonder defect)

In dit topic :

http://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/

zou er genoeg info moeten zijn om uit te richten.

Ik zou kiezen voor quad lnb.

Ik ben zes jaar geleden begonnen met single lnb , na een half jaar twin lnb en sinds een paar weken zijn mijn vier posities al gewijzigd naar quad lnb's.

En vindt het eigenlijk spijtig dat ik voor mijn vier aansluitipunten in huis geen multiswitch met bijhorende quattro lnb's heb genomen (en de switch met genoeg ingangen en uitgangen om later nog misschien uit te breiden)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Beste satt4iedereen

Ik heb zelf een Multytenne maar zou niemand meer adviseren nu nog een Multytenne te kopen tenzij je het kleine formaat heel erg op prijs stelt en het wegvallen van signalen bij een flinke bui op de koop toe neemt. Bovendien heb je maar maximaal 2 aansluitingen.

Ik zou ook voor lnb’s gaan met 4 aansluitingen. Een beschrijving van het afstellen van een Triax 78 met multirail staat hier:

http://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/

Het is mij echter niet duidelijk wat je precies voor schotel hebt. Je schrijft een 80cm maar is dat nu een Triax 78 of een Triax 88?

En natuurlijk worden diseqc-switches altijd buiten geplaatst maar wel in een daarvoor bestemde behuizing.

Je kunt alle lnb’s al van te voren op de rail afstellen zodat je de schotel alleen nog maar op één satelliet hoeft uit te richten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...