Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo forum heb een brobleem met de resolutie van xtrend et6500. ik heb hem alsvolgt ingesteld bij a/v instellingen video uitgang hdmi dan modus 1080i herhaalfrequentie multi toon 4:3 materiaal als alleenschalen toon 16:9 materiaal als alleenschalen de rest staat op 0 het is zo dat mijn beeld altyd tussendoor omslaat dan is het te groot, even later is het weer ok, en dat gebeurt wel meer op een avond, soms meerdere keren achter elkaar. kan iemand mij een tip geven. dank u.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Probeer de instellingen eens te zetten op:

4:3 -> Pillars

16:9 -> Letterbox

Dan zie je ook het beeld zoals het echt bedoeld is.

Geplaatst:

hallo Pedro Newbie ja is wel ok zo springt niet meer om. alleen is het nu zo dat op sommige zenders nagelang wat voor film of docu ze uitzenden het beeld kleiner is en niet meer uitgerekt word. dus dan heb je die balken aan de kanten. als ik dan die betrefende zender op gewoon digital zet is het ok. dat komt zoals ik gevonden heb op internet omdat het in HD word uitgezonden. alleen die zender investigation discovery daarzie ik de onderste rij van ondertiteling wel dan weer niet. maar ja zei zo. in iedergeval bedankt voor de hulp.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Dat je balken ziet kan kloppen, het beeld wordt nu niet uitgerekt/vervormt

Dat je de ondertiteling gedeeltelijk niet ziet komt omdat je TV last heeft van overscan.

De meeste TV's rekken het beeld iets uit waardoor er iets van af valt.

Meestal is dit bij de meeste TV's wel te verhelpen, alleen de naam verschilt nog wel eens, bij de Samsung heet het b.v. Just Scan, bij een ander weer 1:1 of overscan.

Welke TV heb je, dus merk en type.

Probeer anders eens bijgaand plaatje op je TV te laten zien dan zie je meteen hoeveel procent je aan de randen kwijt raakt.

Geplaatst:

hallo Pedro Newbie weet dus niet hoe ik dat op mijn tv krijg. mijn tv is een hd ready van panasonnic TX-P42X10E plasma tv 107cm 3,5 jaar. ben er dik tevreden mee.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Pak bijgaand bestandje uit met winzip en zet de 2 plaatjes op je harde schijf van je ontvanger b.v.

Druk dan met de knop waarmee je opnames afspeelt en bladeren naar de plek waar de plaatjes staan en selecteer er een. Als het goed is wordt nu het plaatje beeldvullend getoond waarbij je waarschijnlijk zal zien dat er een deel af valt.

Wijzig je TV instellingen (ik denk de aspect knop waarmee je door de beeldscherm instellingen kan bladeren) en kijk of je het beter krijgt, de meest voor de hand liggende is natuurlijk 16:9

Lukt dat niet dan zou je de instelling in de ET eens kunnen veranderen en dan bovenstaande nog eens herhalen om te kijken of je het plaatje wel beeldvullend krijgt.

Een echte overscan instelling heb ik zo snel niet kunnen vinden in de handleiding van de Panasonic

Geplaatst:

hallo Pedro Newbie. zal het zeker broberen. maar heb NOG geen harde schijf in de xtrend was er niet in bij koop kon ik wel hebben maar was 80 € duurder. was op het moment te veel. maar komt nog wel, heb de xtrend et 6500 pas maand of 3. maar ik heb nog wel een externe schijf maar die doet het op windows niet meer, omdat ik hem in de xtrend gebruikt heb. maar ik heb op mijn pc ubuntu 1204 LTS staan die ik ook wel graag gebruik moet ik eens kijken hoe ik dat daar moet doen om het bestand op de schijf te krijgen. nogmaals bedankt voor de moeite.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...