Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

ik heb een vraag: ik krijg een zwak signaal vanuit mijn schotel binnen waardoor ik het TV signaal niet direct op mijn led tv krijg via een hdmi kabel. maar met een scart kabel heb ik meteen beeld op mijn tv. mijn vermoeden is dat dit komt omdat ik twee stuks kabel heb gebruikt vanuit de schotel naar de hd ontvanger. ik had 25m kabel toen gekocht maar die was niet genoeg. toen heb ik een twede stuk kabel eraan gekoppeld.

zou het hier aan kunnen liggen(twee stuks kabels i.p.v. één stuk)? zou een versterker dit probleem kunnen oplossen? want ik heb de kabel onder de tegels van de achtertuin getrokken. om een nieuwe kabel weer te gaan leggen is een hele klus.

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Beste Pascal72

Als jij via de scart-kabel wel signaal op je TV krijgt en via een HDMI-kabel niet, dan ligt het niet aan het signaal wat op de ontvanger binnen komt. Als er te weinig signaal binnen komt, kan de ontvanger er geen beeld van maken, niet via scart en ook niet via HDMI. Het lijkt me dat er toch iets mis is met je HDMI-kabel of de aansluitingen is.

Maar waar leidt jij aan af dat je een zwak signaal hebt?

Maar een las in een kabel die in de grond ligt is natuurlijk slecht. Daar kan altijd vocht in komen. Hoe heb je die verbinding waterdicht gemaakt?

Een versterker is absoluut uit den boze. Als je een goede coaxkabel gebruikt zoals een Koka 799 of een Belden H125, dan is 50 meter geen enkel probleem.

Geplaatst:

In het menu van satellietontvanger kun je aan geven dat je een scartkabel gebruikt

of een HDMI kabel ,dat geld ook voor de tv ,kijk daar even naar

Dat je een zwak signaal hebt ,dat kan komen dat de schotel niet goed staat uitgericht

of je hebt de verbinding van de twee kabels niet goed aan elkaar gezet ,het moed wel

een water dichte verbinding zijn .

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Beste Pascal72

Als jij via de scart-kabel wel signaal op je TV krijgt en via een HDMI-kabel niet, dan ligt het niet aan het signaal wat op de ontvanger binnen komt. Als er te weinig signaal binnen komt, kan de ontvanger er geen beeld van maken, niet via scart en ook niet via HDMI. Het lijkt me dat er toch iets mis is met je HDMI-kabel of de aansluitingen is.

Maar waar leidt jij aan af dat je een zwak signaal hebt?

Maar een las in een kabel die in de grond ligt is natuurlijk slecht. Daar kan altijd vocht in komen. Hoe heb je die verbinding waterdicht gemaakt?

Een versterker is absoluut uit den boze. Als je een goede coaxkabel gebruikt zoals een Koka 799 of een Belden H125, dan is 50 meter geen enkel probleem.

Even voor de duidelijkheid:

Via HDMI kabel krijg ik wel signaal maar na ongeveer 8 min dat ik de tv aanzet.

Verlenging van de coax kabel is in de keueken gedaan. daar is de eerste stuk opgeraakt, en vanaf daar een twede stuk doorgetrokken tot aan de digitale ontvanger.

ik kwam tot de conclusie dat het signaal te zwak is door de code 123654 te type op de tv en dan krijg ik wat info waaronder het signaalsterkte.en hij geeft "bad" aan. want ik dacht in het begin dat het aan mijn tv lag. toen heb ik de klantenservice van hun gebeeld, en die zeiden tegen mij dat het signaal te zwak is door middel van die code dus.

ik heb ook andere testen gedaan:

1- Andere HDMI kabel geprobeerd-> geen resultaat.

2- Andere digitale ontvanger-> geen resultaat.

3- Mijn digitale ontvanger op een ander tv aangesloten bij een vriend-> meteen beeld.

als ik toch beter voor een nieuwe kabel moet gaan, waar kan ik die het beste halen?

Geplaatst:

Beste Pascal72

Tja, nu geef je heel wat meer informatie waar we wat mee kunnen.

Je schrijft dat je de las in de coaxkabel in de keuken gemaakt hebt. Nou daar is niets mis mee, dat moet geen problemen geven.

Verder schrijf je dat een andere digitale ontvanger geen resultaat geeft. Hieruit blijkt dus dat het niet aan je ontvanger ligt of aan een te zwak signaal van je schotel. Deze conclusie kun je tevens trekken uit het feit dat je wel beeld hebt via Scart maar niet via HDMI.

Ook het feit dat de ontvanger aangesloten op een andere TV bij je vriend wel meteen beeld gaf, geeft nog maar weer eens aan, dat er met je ontvanger niets mis is.

Het is een merkwaardige zaak dat je TV wel na 8 minuten beeld gaat geven via de HDMI-kabel.

Ik kan dan ook geen andere conclusie trekken dat er iets mis is met de HDMI-aansluiting op je TV.

Heb je geen ander apparaat wat je via een HDMI-kabel aan kunt sluiten op je TV, bijv. een DVD of BlueRay-speler? Misschien geven die wel dezelfde problemen.

Geplaatst:

Dat heb ik nog niet kunnen testen. ik heb zelf geen apparaat waarmee ik de HDMI ingangen van de tv kan testen. Maar dat ga ik regelen. Je hoort het van mij. Bedankt voor het meedenken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen