Ga naar inhoud


Ondanks fix voeding 7700/10 geen Sata/USB herkenning


Beobuddy

Aanbevolen berichten

Graag een beetje hulp in deze.

 

Ik heb 2 defecte topfields gekocht met het idee om van 2 1 te maken. De ene geen beeld, de andere geen Sata.

Nu heb ik 1 voeding voorzien van allemaal nieuwe elco's. Dus geen oude laten zitten.

 

Nu is het geval dat bij het plaatsen van deze voeding in 1 van beide machines, beide dezelfde klachten vertonen.

Beide machines herkennen de hardeschijf weer (250 GB WD), maar het formatteren is binnen een 1 seconde gebeurd. De inhoud zou dan 1GB groot moeten zijn!

Opnemen lukt vervolgens dan niet omdat er geen ruimte op de schijf zou zijn.

De USB aan de voorzijde hekent geen enkele stick. Ook degene die speciaal zijn geformateerd met het HP USB formatprogramma werken niet.

 

Wat de TF7700 of 7710 wel doen, is beeld geven en scannen op beide tuneringangen. Dus beide hebben werkended LNBP20's.

 

Ik heb begrepen van Murdock dat er een sata ictje defect zou kunnen zijn. Een ictje naast de sata aansluiting op het mainboard. Nu zitten er meerdere, waarvan ik er 1 vermoed die het kan zijn. Maar het opschrift is niet te lezen.

 

Wie weet welk ic ik nog moet vervangen om het geheel werkend te krijgen?

Ik wil namelijk nog steeds graag de AAF firmware gaan draaien, maar ook die moet middels een USB stick en een herkenbare schijf worden geinstalleerd.

 

 

Alle hulp is wederom weer welkom en wordt zeer gewaardeerd.

 

Beobuddy

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inmiddels ben ik wat wijzer geworden.

 

Op het duitse topfield forum ben ik een artikel tegengekomen dat het het spanningsstabilisatie ic de LD49300PT08R van ST(M) defect zou kunnen zijn.

Alleen de ST variant ipv de Micrel zou gezien de pinbezetting passen.

 

IC's zijn besteld en wordt dus vervolgd.

 

Het probleem met de USB zou zijn, dat als de Sata schijf niet wordt herkend, dan ook de USB niet zal werken.

 

Beobuddy.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag beide machines voorzien van nieuwe ST ic'tjes.

 

Daarna nog steeds een lastige machine, die pas bij het plaatsen van een andere hardeschijf (1TB) de schijf ging hekennen.

Maar na een 10 tal minuten viel de topfield toch weer uit. Deze blijft nu rebooten...

Bij het overplaatsen van de schijf in de andere, gaf deze topfield meer teken van leven.

De laatste speelt weer prima en de USB wordt dan inderdaad herkend na het herkennen van de hardeschijf.

 

Nu zitten er verschillen in de voedingen, dus daar moet ik opnieuw naar kijken. Maar er is hoop dat beide toppies weer gaan werken.

1 doet het, nu die andere nog.

 

Het solderen van de ic's is wel aan te bevelen met een hetelucht soldeersysteem. Doordat de achterzijde van het ic, vast zit op het mainbord, is het desoldeen met een gewone bout haast niet te doen zonder het board te beschadigen.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide toppies doen het.

 

Er zit toch kennelijk een belangrijk verschil tussen de voedingen. Daar waar bij de ene 680uF is gebruikt, zit een 1000uF. En bij een 33uF bij een van de uitgangsspanningen, zit een 56uF.

 

Verder ik maakte de vergissing om een hardeschijf aan te willen sluiten met een standaard molex (4 pins 5V, GND, GND, 12V) verlengsnoer uit een pc.

De connector in de topfield is hetzelfde, maar de rode (5V) en de gele (12V) zijn bij de topfield verwisseld. Dat maakte dat de 12V voeding niet hoger dan 7V kwam en de hardeschijf dus niet wilde opstarten en herkend kon worden.

 

Dus nu heb ik 2 machines, een 7710PVR die het dus prima doet en een 7700PVR waar ik inmiddels mee aan het stoeien ben met de AAF enigma2 image.

Dat laatste draait inmiddels, maar ik ben uitzoekende. Vooral de Smargo moet ik aan de praat krijgen i.c.m. de CD kaart.

Maar is de softcam erin krijgen...

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Beobubby

Bedankt voor de info.

Ook ik heb een oude Topfield gekocht welke volledig was gesloopt van binnen.

Alles netjes gemaakt aansluiten en hij deed het weer.

Alleen wou de hard disk niet.

Tot ik jouw verhaal las en er stond dat Topfield de gele en de rode draad omdraaid.

Dit heb ik dus ook gedaan en nu werkt het weer zo als het hoort

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...