Ga naar inhoud


vu duo geen externe 2.5 inch met usb en sata te vinden


swa

Aanbevolen berichten


Dan zijn die specificaties van de verkoper niet juist:

EAN 8809288540015 Merk VU+ Type Duo Linux OS Ja # Tuners 2 # Smartcards 2 # C/I Slots 1 High Definition Ja E-SATA Aansluiting Nee USB-aansluitingen 3 HDMI-Aansluiting Ja YpRpB-Aansluiting Ja DVI-Aansluiting Nee Scart-Aansluitingen 1 Interne HD mogelijk Ja SPDIF Output Ja Ehternet-aansluiting Ja Netwerk snelheid 100

Maar je hebr er waarschijnlijk een, dus neem ik aan dat je gelijk hebt.

Ik wacht nog op de mijne.

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

klik hier voor de productbeschrijving op de VU+ homepage. Je zou ook in de linkjes naar de handleidingen kunnen kijken en de handleiding raadplegen. Muppet heeft gelijk, een VU+duo beschikt inderdaad over een esata aansluiting.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel jij nu dat je geen externe USB harddisk drives meer kunt vinden of bedoel je wat anders.

Ik denk het laatste want externe 2,5" USB HDD zijn immers zat te koop.

externe 2,5" USB HDD zijn er inderdaad zat van te vinden maar niet met de 2 te samen.

als ik enkel usb aansluit wordt de schijf gevonden maar kan niets van mappen zien sluit ik de sata erbij aan kan ik wel alles zien.

volgens mij dient de usb voor de voeding van de schijf en de sata voor data uitlezing.

de usb kabel is wel een opgesplitste kabel namelijk van mini usb naar 2 normale usb conecters waarvan die recht doorgaat ( master) niet in standbij kan gaan .

deze blijft continu stroom geven.

de aftaking ( slafe) dan die gaat dan wel standbij als schijf stil staat en niets aan het doen is( wel natuurlijk wat je hebt ingesteld van minuten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

de aftaking ( slafe) dan die gaat dan wel standbij als schijf stil staat en niets aan het doen is( wel natuurlijk wat je hebt ingesteld van minuten)

 

Jij haalt nu wel 2 dingen door elkaar.

Als jij een externe HDD d.m.v. eSATA wilt gebruiken heb jij inderdaad altijd een externe voeding nodig, of jij die nu via USB of een externe voedingsadapter aansluit is om het even.

 

Wat ik niet begrijp is waarom jij niet een gewone externe USB drive kunt gebruiken om op te nemen, back-up's te maken o.d.

Ik gebruik al jaren op mijn verschillende ontvangers externe USB HDD's voor verschillende doeleinden en dat een enkel problemen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

klik hier voor de productbeschrijving op de VU+ homepage. Je zou ook in de linkjes naar de handleidingen kunnen kijken en de handleiding raadplegen. Muppet heeft gelijk, een VU+duo beschikt inderdaad over een esata aansluiting.

Nu nog een mailtje naar de verkoper dat hij naziet of er wel een e-sata aansluiting op de achterkant zit, als de ontvanger niet reeds is opgestuurd.

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

SWA,

een 2,5" USB harddisc kun je gebruiken als externe schijf

LIEFST met eigen voeding (danwel in de hdd -casing, danwel via een active USB hub)

een 2,5" e-sata harddisc kun je ook gebruiken als externe schijf

LIEFST met zijn eigen voeding (maar niet in combinatie met de usb voor de voeding zoals jij denkt)

 

want de USB poorten / aansluitingen aan de VU+ modellen leveren gewoon weg te weinig voor een harddisc

 

idem geld voor 3,5" die echter nog meer spanning afneemt en je VU+ kan doen instorten (crash).

 

intern is er spanning genoeg, aan de usb poort enkel voor je sticky

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

externe 2,5" USB HDD zijn er inderdaad zat van te vinden maar niet met de 2 te samen.

als ik enkel usb aansluit wordt de schijf gevonden maar kan niets van mappen zien sluit ik de sata erbij aan kan ik wel alles zien.

volgens mij dient de usb voor de voeding van de schijf en de sata voor data uitlezing.

de usb kabel is wel een opgesplitste kabel namelijk van mini usb naar 2 normale usb conecters waarvan die recht doorgaat ( master) niet in standbij kan gaan .

deze blijft continu stroom geven.

de aftaking ( slafe) dan die gaat dan wel standbij als schijf stil staat en niets aan het doen is( wel natuurlijk wat je hebt ingesteld van minuten)

 

Het geeft heel veel verwarring als je een vraag stelt over sata als je E-sata bedoeld.

Sata is de aansluiting van de harddisk.

E-Sata is een externe aansluiting van je VU-Duo decoder om er een externe harddisk (met een E-Sata aansluiting) op aan te sluiten.

Je moet nooit bij een externe harddisk twee aansluitingen gelijktijdig gebruiken. (mist je een zogenaamde E-Sta Y-kabel gebruikt, waar bij de usb aansluiting gebruikt wordt als voeding voor de HD)

Bij gebruik van de externe harddisk met een E-Sata aansluiting moet je ook een extra voeding gebruiken.

Bij gebruik van een externe harddisk met een USB aansluiting heb je normaalgesproken geen extra voeding nodig, de harddisk krijgt zijn voeding via de bijgeleverde USB kabel.

Maar tegenwoordig wordt er bij een 2.5" harddisk behuizing een speciale split (Y-kabel) USB kabel geleverd, zie plaatje, de mini usb stekker sluit je aan op de externe behuizing en de andere twee normale usb stekkers sluit je aan op twee usb aansluitingen van je computer of satelliet decoder, om zo voldoende voeding voor de externe schijf te garanderen.

 

De Y-kabel heeft dus niets met master of slave te maken, het is wel zo dat de ene usb aansluiting gebruikt wordt als voeding voor de interfase om zo de driver te kunnen installeren vanuit Windows en de andere usb aansluiting alleen maar gebruikt wordt als extra voeding voor de harddisk.

 

Als laatste, pas op bij de aanschaf van een goedkope 2.5" of 3.5" externe harddisk behuizing met alleen maar een usb aansluiting, vraag vooraf of de harddisk ook automatisch in stand-by gaat als hij tijdelijk niet gebruikt wordt, dat werkt in de meeste gevallen niet.

Bij de meeste goedkope externe harddisk behuizingen wordt geen extra software geleverd, de nodige drivers zitten in Windows zelf.

Bij de wat duurdere externe harddisk behuizingen met meerdere aansluitingen zoals: USB, E-Sata en/of een netwerkaansluiting wordt wel extra software geleverd met een tool om de harddisk, na een ingestelde tijd in stand-by te zetten.

 

Grts.

post-39238-0-46832800-1354105162_thumb.jpg

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mobieltje,

met dank voor de theoretische kennis en aanvullende informatie

 

maar aan de VU moet je geen stroom afnemen... via de poorten voor een externe HDD

ook niet met een Y-kabel voor een externe disk. (dat is praktische ervaring en indien je het wilt meten ook een vast staand feit betreffende de VU+ stroom layout )

 

de uitzondering bevestigd de regel bij erg efficiente 2,5 discjes < meestal > onstabiel.

 

in je uitvoerig verhaal staat iets over windows etc, maar dan spreken we over een PC hetgeen compleet anders is in de praktijk met die Sat-Receiver

ja ook andere merken receivers leveren niet genoeg spanning.

 

je kunt ook stoïcijns het praktische negeren.

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...