Ga naar inhoud


vu duo geen externe 2.5 inch met usb en sata te vinden


swa

Aanbevolen berichten

Tonskidutch

 

Ik weet uit ervaring dat dat nog al mee valt hoor, ik heb twee jaar een ET5000 gehad met een externe USB harddisk en dan nog niet eens met een Y-kabel maar met een gewone USB kabel en dat heeft altijd dag en nacht perfect gewerkt, het was wel een kleine Samsung HD van 320GB 4500 RPM die waarschijnlijk minder stoom verbruikt dan een 1.5 of 2Gb schijf met een rotatiesnelheid van 7200 RPM.

Daarnaast gebruikte ik ook nog een USB DVB-T tuner op de tweede USB aansluiting.

 

Een USB 2.0 levert maximaal 500 mA (bij 5 V)

 

Klik op onderstaande link voor meer gegevens over een USB aansluiting:

http://nl.wikipedia....rsal_Serial_Bus

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uh dat weet ik, maar dat maak toch niks uit, een VU+ Duo en een Ultimo voeding kan wel wat meer stoom leveren dan een ET5000 :D

 

Maar ja maximaal 500 mA blijft 500 mA per USB aansluiting.

 

Nog even een tip, je kan met zo`n Y-kabel ook een externe 5 volt USB-netvoeding gebruiken dan werkt het zeker goed, deze is te koop vanaf 5 euro.

(Wel effe uitzoeken welke van de twee USB aansluiting je moet aansluiten op die voeding)

 

Grts.

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

daar ben je misleid door wie of wat dan ook

de 500miliAmpere is top limiet in het laboratorium

dat staat ook al jaren op de VU+ DUO related fora te lezen.

 

ik begrijp je principiele uitleg en aanvullende info, maar het geld dus niet voor de VU+ DUO

de Ultimo hou ik even reserve, daar ik daar eerlijk gezegd wegens de ervaringen geen usb hdd aan heb getest.

 

doe slim en pak een active hubje met zo'n 2,5 " hdd extern. ;)

 

je zou zelfs een veband kunnen zien met de elco in de DUO en usb stroom aftappen just a guess

aangepast door Tonskidutch

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geeft heel veel verwarring als je een vraag stelt over sata als je E-sata bedoeld.

Sata is de aansluiting van de harddisk.

E-Sata is een externe aansluiting van je VU-Duo decoder om er een externe harddisk (met een E-Sata aansluiting) op aan te sluiten.

Je moet nooit bij een externe harddisk twee aansluitingen gelijktijdig gebruiken. (mist je een zogenaamde E-Sta Y-kabel gebruikt, waar bij de usb aansluiting gebruikt wordt als voeding voor de HD)

Bij gebruik van de externe harddisk met een E-Sata aansluiting moet je ook een extra voeding gebruiken.

Bij gebruik van een externe harddisk met een USB aansluiting heb je normaalgesproken geen extra voeding nodig, de harddisk krijgt zijn voeding via de bijgeleverde USB kabel.

Maar tegenwoordig wordt er bij een 2.5" harddisk behuizing een speciale split (Y-kabel) USB kabel geleverd, zie plaatje, de mini usb stekker sluit je aan op de externe behuizing en de andere twee normale usb stekkers sluit je aan op twee usb aansluitingen van je computer of satelliet decoder, om zo voldoende voeding voor de externe schijf te garanderen.

 

De Y-kabel heeft dus niets met master of slave te maken, het is wel zo dat de ene usb aansluiting gebruikt wordt als voeding voor de interfase om zo de driver te kunnen installeren vanuit Windows en de andere usb aansluiting alleen maar gebruikt wordt als extra voeding voor de harddisk.

 

Als laatste, pas op bij de aanschaf van een goedkope 2.5" of 3.5" externe harddisk behuizing met alleen maar een usb aansluiting, vraag vooraf of de harddisk ook automatisch in stand-by gaat als hij tijdelijk niet gebruikt wordt, dat werkt in de meeste gevallen niet.

Bij de meeste goedkope externe harddisk behuizingen wordt geen extra software geleverd, de nodige drivers zitten in Windows zelf.

Bij de wat duurdere externe harddisk behuizingen met meerdere aansluitingen zoals: USB, E-Sata en/of een netwerkaansluiting wordt wel extra software geleverd met een tool om de harddisk, na een ingestelde tijd in stand-by te zetten.

 

Grts.

ben er nu nog altijd niet uit heb eens geprobeerd de sata aansluiting los te koppelen en de y kabel allebij aan te sluiten.

resultaat geen harde schijf gevonden of niet aangesloten.dit als ik iets wil opnemen.

de hd wordt wel herkent bij menu informatie

maar wat blijkt nu de opgenomen bestanden op de hd kan ik wel bekijken ?

vind dit maar raar als de hd niet te vinden is en toch de opgenomen uitzendingen wel kunt afspelen

mvg swa

aangepast door swa
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je het zo blijft doen dan wordt het NIKS

je hebt een tijdelijke mount door het inpluggen van de stekker in de VU

je zult naar een duurzame mount moeten die inde device manager is opgenomen en met mountpoint is voorzien

 

maar dat staat los van je stroom probleem

daar kan ik je niet bij helpen anders da al vermeld hierboven in de berichten

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke image staat er nu op je box?

Als je met het ftp programma DCC_E2 werkt ga dan eens naar TELNET en type op de pompt: mount

Post hier het resultaat dan eens wat je ziet.

 

Om te proberen zou je ook de OpenPLi 3.0 image kunnen installeren, bij deze image zou het in 1x moeten werken. (mits je HD goed geformatteerd is)

Om direct beeld te krijgen met je Canal Digitaal kaart moet je wel CCcam 2.30 installeren via het menu en aplicaties.

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met dcc krijg ik tekst maar hoe die tekst kopieren? er staat een icoon voor te kopieren maar er gebeurt niets.

met device manager is die gemount en geformateerd en zie ik gegevens van de usb externe schijf staan.

in menu,info ook herkenbaar tot je iets wil opnemen krijg je geen harde schijf gevonden

gr swa

ook pli 3.0

aangepast door swa
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je het zo blijft doen dan wordt het NIKS

je hebt een tijdelijke mount door het inpluggen van de stekker in de VU

je zult naar een duurzame mount moeten die inde device manager is opgenomen en met mountpoint is voorzien

 

maar dat staat los van je stroom probleem

daar kan ik je niet bij helpen anders da al vermeld hierboven in de berichten

ciao

had nog een 2e hd liggen met enkel usb aansluiting en heb nu het voor werkend gekregen.

dit met device maneger.

vermoede dat deze verkeerd was gemount.

mvg swa

Link naar reactie
Delen op andere sites

had nog een 2e hd liggen met enkel usb aansluiting en heb nu het voor werkend gekregen.

dit met device maneger.

vermoede dat deze verkeerd was gemount.

mvg swa

heb nog een probleem nu de hd gaat niet in stand bij ook niet na instellen op 1 minuut
Link naar reactie
Delen op andere sites

daar zijn enkele mogelijk oorzaken voor te vinden

en daar kun je enkele tests voor doorlopen om die oorzaak te vinden

1 deepsleep schakelt ie uitof niet? <> standby schakelt ie uit of niet

2 picons en of epg data op /media/hdd c.q. /hdd <> kan misschien als media/net ingehangen per device manager anders

3 autobackup op /media/hdd c.q. /hdd

4 de disc zelve is een oudje en heeft geen economie setting in de firmware van de ingebouwde hdd (zolang er stroom is draait ie)

5 je hebt een of andere plugin waarvan bekend is dat ie de hdd blijft aanspreken <> welke heb je op de VU

 

een en ander is mogelijkerwijs ook te zien in standby per telnet met het commando >ps< hetgeen toont welke processes running zijn

 

6 het is een slechte usb/ide of usb/sata controller

 

take your pick

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar zijn enkele mogelijk oorzaken voor te vinden

en daar kun je enkele tests voor doorlopen om die oorzaak te vinden

1 deepsleep schakelt ie uitof niet? <> standby schakelt ie uit of niet

2 picons en of epg data op /media/hdd c.q. /hdd <> kan misschien als media/net ingehangen per device manager anders

3 autobackup op /media/hdd c.q. /hdd

4 de disc zelve is een oudje en heeft geen economie setting in de firmware van de ingebouwde hdd (zolang er stroom is draait ie)

5 je hebt een of andere plugin waarvan bekend is dat ie de hdd blijft aanspreken <> welke heb je op de VU

 

een en ander is mogelijkerwijs ook te zien in standby per telnet met het commando >ps< hetgeen toont welke processes running zijn

 

6 het is een slechte usb/ide of usb/sata controller

 

take your pick

bedankt tonskidutch vermoed de epg data dat bestand staat erop zal 1 van de dagen eens kijken heb het te druk voorlopig.

mvg swa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...