Ga naar inhoud


Meeste signaal met welke schotel? Advies


Erwinnaar

Aanbevolen berichten


erwinnaar,

Dat zijn totaal andere merken dan bekend zoals een Triax....wie heeft ervaring met deze schotels?

bekend is vaak ook de budget oplossing > niks mis mee

oerdegelijk is wat we hier indien het geld geen kwestie is ook wel eens aanbevelen

zoek even op fuba in google dan zie je ook ervaringen van satfora

Internet Cowboys

Seasick Steve

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

met wat zoeken kun je specifikaties vinden inzake de >antenna gain<

de belangrijkste eigenschap van een schotel, waarbij die diameter niet eens zo belangrijk is.

ciao

 

Overigens, als je jezelf nu zit te peinigen met de keuze.... koop er gewoon een.

aangepast door Tonskidutch

Internet Cowboys

Seasick Steve

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb je de info van de Schwaiger 85cm-schotel:

http://www.schwaiger.de/index.php?id=227&product_id=1005

en hier de info van de bijbehorende multirail

http://www.schwaiger.de/index.php?id=66

Ook een uitstekende schotel.

 

Ik weet niet of Humax een multirail heeft.

 

Behoorlijk wat info allemaal. Ben op het net in duitsland aan het kijken, daar is een FUBA DAA110 hier en daar te zien. Dat vind ik een prachtig ding. Om Astra 19.2 en Astra 23.5 te ontvangen moet een DUO LNB voldoen??Of een MONOBLOCK?? Zit daar verschil in wat merk betreft?? Past dat??

 

Ik denk dat met deze schotel op deze twee satellieten ontvangst geniaal moet zijn. We kijken 99 procent van de tijd naar zenders van deze twee satellieten.

 

alvast dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19,2 en 23,5 oost is je doel dan is dat een perfekte lnb mount

ciao ;)

 

Misschien dom, maar wat is een LNB mount?? Wat voor LNB, merk, moet erin voor deze 2 Astra's?? DUO LNB of een MONOBLOCK? Ik wil deze week dan naar Duitsland, in NL ben ik ze niet tegengekomen, om er één te kopen. De LNB moet ook van topkwaliteit zijn. Ik verwacht het dan heel goed voor elkaar te hebben met deze combi. Als het allemaal staat breng ik verslag uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste erwinnaar

Ja. de FUBA DAA110 kan ook, maar je ziet wel dat de lnb-arm van een iets lichtere constructie is, zie:

http://shop.fuba-nederland.nl/product_info.php?info=p2952418_.html

Maar als jij slechts twee of misschien drie lnb’s wilt plaatsen, dan zal die arm zeker nog niet omlaag zakken want die ziet er toch een stuk degelijker uit dan van bijv. een Triax 110.

Ik zie geen reden dat er op de FUBA DAA110 geen multitail type DAZ 104 geplaatst kan worden en wel op de 85cm uitvoering. Waarschijnlijk alleen maar zo aangegeven om de lnb-arm niet te zwaar te belasten.

Verder moet je natuurlijk nooit met een duo-lnb of monoblock aan de slag gaan. Dat past niet op een 100cm-schotel. Gewoon losse lnb’s, bijv. Inverto Black Ultra en de Spaun 2/1 of 4/1 diseqc-switches. Het aantal hangt af hoeveel aansluitingen je wilt hebben, zie ook bericht 6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 Quad-lnb’s wordt kantje boord wat betreft gewicht. Zodra het gewicht te zwaar wordt, gaat de lnb-arm iets zakken en komen de lnb’s niet meer in het brandpunt te staan. Dan zakt de signaalsterkte flink weg.

Een dunne staaldraad van de lnb-arm naar de bovenzijde van de schotel voorkomt dit probleem maar elegant is die oplossing natuurlijk niet, wel de goedkoopste oplossing. Voor 4 quad-lnb’s zijn er schotels die stabieler zijn maar ook een flink stuk duurder.

 

ga dit eens proberen met dat staaldraadje om te zien of ik verbetering heb in signaal sterkte

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beslissing is gevallen op de Fuba DAA 110. Nu wordt het interessant er één te vinden. In Nederland niet te koop ben ik achter. Is er iemand die toevallig wél weet of ze in Nederland te koop zijn? Het liefst koop ik het exemplaar zonder verzending. In Duitsland kun je ze wel vinden maar een heeeeeeeel eind rijden helaas....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...