Ga naar inhoud


sid not found in PAT(na schakelen van kanaal)


wolverine

Aanbevolen berichten

Raar fenomeen dat ik ondervindt met de VU+.

 

Als ik bvb op Nilesat een kanaal bekijk die in mijn kanalenlijst staat. (bvb mbc2 waar ik met normaal weer beeld heb) als het slecht weer is en de ontvanger zegt tune failed omdat de ontvangst er niet is en ik zap dan bvb naar bvn op astra dan krijg ik dikwijls de melding SID not found in PAT.

 

Als ik dan naar nog een andere sat zap dan is alles opgelost.

 

Dit probleem treedt enkel op na het zappen naar een kanaal dat niet genoeg signaalsterkte heeft.

 

Iemand die een oplossing weet?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is een optie in de VuDou (VTi) waar je die foutmeldingen kan uitzetten.

Ik heb het standaard uit staan, omdat CBeebies niet wordt herkend, omdat ik die heb ingelezen als BBC Four.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok heb ondertussen in openpli instellingen de zap error messages uit gezet maar vraag me nu af waarom dat deze error zou optreden?

SID = service ID

PAT= Program Association Table

 

Dus de service (Zender ) is niet in de tabel gevonden wellicht verhuisd of gestopt.

 

 

groetjes

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

SID = service ID

PAT= Program Association Table

 

Dus de service (Zender ) is niet in de tabel gevonden wellicht verhuisd of gestopt.

 

 

groetjes

 

dit is hetgeen ik in mijn eerste post meld : MBC2 met deze SID geeft wel beeld, enkel als ik gezapt heb naar een kanaal waar ik niet genoeg signaalsterkte heb en ik ga dan terug naar MBC2 kanaal dan toonde hij me deze error.

 

Dus je uitleg kan niet kloppen want eens zappen naar een andere sat en dan terug naar MBC2 maakt dat ik wel beeld heb

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

The only time that a PAT must change is is when an active virtual channel (or program service) is added or removed from the transport stream, or when the pid for a PMT section or the pid for the Network Information Table changes. As there is no context for the NIT in ATSC transport streams, PAT changes are somewhat rare.

uit http://www.etherguidesystems.com/help/sdos/mpeg/syntax/tablesections/pat.aspx (welliswaar voor mpeg2 maar toch al informatief genoeg)

 

indien je een zender zoekloop start zonder netwerk (nit) zoek = ja kan het zijn dat je zenders ingelezen krijgt die qua service identificatie iets missen

indien je zelf de zenderzoekloop doet (zonder netwerk zoeken) en een dergelijke lijst vergelijkt met een kant en klare lijst, zie je verschillen.

dat is veelal de reden voor die aanduiding op je beeldscherm (AFGEZIEN van wat boven al geschreven stond)

 

enkelen gebruiken de fastscan optie en juist die is debet aan het euvel van ontbrekende identificatie in je zenderlijst.

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Beste,

 

Ik weet dit is een oud topic maar de melding is van deze tijd, dus...

 

Een solo2 met VTi hebbende kom ik dit ook tegen, de "SID not found in Pat"

Niets veranderd te hebben loop ik hier nu meer dan 3-4dagen tegen aan.

Wat me opvalt is dat dan in de zender info footer, rechtsonder de A in het groen is en B in het geel. Rest is zwart.

Waar zijn de vier letters voor? Niet voor de switch, denk ik, want mijn LNB's zitten op poort B en C, resp 2 en 3.

 

Sindsik wel eens naar SyFy kijk heb ikop andere zenders, de melding geen tuner beschikbaar.

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

A=tuner1, B=tuner2, C= tuner3, D= tuner4.

 

Ik denk dat je switch moeite heeft met schakelen. Je tuner geeft opdracht om een lnb te kiezen middels de controle signalen, en dan doet je switch "euh, nee, nu even niet". Check je bekabeling eens op breuken of water schade? Of je lnb krijgt net iets te weinig power via je antenne kabel waardoor het allemaal net niet lekker gaat.

 

Officieel zou het zo moeten zijn dat op een switch op alle poorten iets aangesloten zou moeten zijn. Heb je er geen lnb's aan dan zou er een afsluit weerstand op geschroeft moeten worden. Om die reden heb ik een extra lnb op mijn multirail zitten die aangesloten is op een switch poort en eigenlijk alleen als "load" functioneert, en eigenlijk doet die lnb die naar hotbird kijkt hetzelfde :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Wiz.

 

 

Afsluiten. Zit wat in, op het eerste gezicht. Alleen is dat volgens mij interesant bij overspraak. Niet op het schakel karakter. 18V en 75ohm, toch behoorlijke weerstand. Had hier al op gezocht en hierover zijn de meningen verdeeld.

Het is trouwens pas begonnen. Denk zelfs na de 1na laatste soft update. Zal eens twee lnb erbij zetten op de switches, kijken of dat help.

 

Echter, met de Humax op dezelfde kabels geen probleem, en nooit gehad. Vandaag even op nieuw aangesloten. Zal kabels nog een door meten. Zijn nieuw.

 

 

Edit. Aha, software??

aangepast door iPadawan

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...