Jürgen Geplaatst: 23 december 2012 Geplaatst: 23 december 2012 Hoi Sjaak, Dat is lang geleden dat ik jouw ben tegengekomen en ja, ik wordt steeds enthousiaster over deze ASUS router. Voor Henri zal dit niet meer helpen want hij schijnt intussen al een Draytek Vigor te hebben besteld welke overigens ook niet verkeerd is. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
winwiz Geplaatst: 23 december 2012 Geplaatst: 23 december 2012 Even een kleine opmerking. Een simplex verbinding bestaat niet met wifi ook al stream je alleen maar... Je moet een verbinding opbouwen wat geïnitieerd wordt vanuit de laptop en er wordt sowieso antwoord verwacht na verzonden pakketten. Als de laptop zich in een wat drukker gebied bevindt kan het wel degelijk zin hebben om de router iets op te krikken maar verwacht niet dat de te bereiken afstand groter wordt. De ASUS is een van de beste apparaten wan dit moment dat is zeker. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 23 december 2012 Geplaatst: 23 december 2012 Klopt, en de Draytek Vigor werkt naar tevredenheid
Jürgen Geplaatst: 23 december 2012 Geplaatst: 23 december 2012 Ik had Henri ook deze ASUS geadviseerd maar Henri is altijd al een beetje eigenwijs geweest maar dat mag best en hij is happy. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Gast Henri Aalten Geplaatst: 23 december 2012 Geplaatst: 23 december 2012 Zo is dat Jürgen ik ben een beetje eigenwijs, maar ben nu tevreden Van de dual band ben ik afgestapt zie eerdere redenen in dit forum
theparasol Geplaatst: 23 december 2012 Geplaatst: 23 december 2012 Misschien moeten jullie maar eens afspreken bij Henri om te testen of die asus daardwerkelijk de wonderoplossing is
Jürgen Geplaatst: 23 december 2012 Geplaatst: 23 december 2012 wie heeft het hier over een wonderoplossing? Deze router is op dit moment een van de beste routers die beschikbaar zijn en Henri heeft uiteindelijk zijn keuze bepaald en die zal die wel weloverwogen hebben gedaan. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
theparasol Geplaatst: 23 december 2012 Geplaatst: 23 december 2012 Maar het is geen verkeerde router de Vigor 2130n suc6 ermee. Voor zover ik weet heeft hij een Draytek Vigor VAP700 802.11n access point als het goed is heeft hem die ongeveer 65 euro gekost
Jürgen Geplaatst: 24 december 2012 Geplaatst: 24 december 2012 Klopt de eis van 5 GHz heb ik laten vallen, om 2 redenen. Het bereik is minder, en de mobiel ondersteund de 5 GHz niet Zoals eerder gezegd respecteren we natuurlijk jouw keuze maar met de door jouw opgegeven redenen ben ik het niet helemaal eens en wil daarop toch wel even reageren. Niet dat het enige invloed op jouw keuze zou hebben maar wellicht heeft dit nog wel invloed op de nog te maken keuzes van anderen. Dat jouw mobiel geen 5GHz ondersteunt is meestal van korte duur want ook jij wisselt jouw mobieltjes als ondergoed en de volgende heeft vast wel 5GHz aan bord. Ik gebruik de 5GHz op dit moment op mijn Samsung Galaxy S3 en daar kun je het verschil goed merken tussen een verbinding met 2.4 of 5GHz. Hoe kom je erbij dat het bereik minder zou zijn? Ja, bij de Lab testen zijn er hier en daar minimale verschillen geconstateerd tussen het bereik van 2.4 en 5.0 GHz maar de praktijk wijst hier toch wel het tegendeel uit. Zowel vanuit de tuin als binnenshuis door betonnen muren / vloeren zie ik nauwelijks verschil tussen beiden. Een ding heb je niet aangegeven en dat is de snelheid en daar zou jij je nog weleens achter de oren kunnen krabben. Klein voorbeeld, als ik draadloos via FTP vanuit mijn NAS grote files v.v. naar b.v. de SAT receiver kopieer dan haal ik met 2.4 GHz snelheden van circa 2 MiB/s. Kopieer ik dezelfde files onder dezelfde omstandigheden met 5.0 GHz dan haal ik snelheden van circa 6 á 7 MiB/s. Maar wellicht is dit onder jouw omstandigheden / toepassing voor jouw niet van belang. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Gast Henri Aalten Geplaatst: 24 december 2012 Geplaatst: 24 december 2012 Ik heb de Draytek nog net binnen gesteld termijn terug gebracht naar computer boer. en jawel daar is hij dan de Asus RT-N66U, met hulp van een systeembeheerder, werkend. Ik moet eerlijk zeggen perfect, en nog eens mooi ook. Al jullie schrijven heeft mij aan het denken gezet. En zoals gewoonlijk jullie hebben niets te veel gezegt
Gast Henri Aalten Geplaatst: 24 december 2012 Geplaatst: 24 december 2012 Het werkt hier voldoende overal goed signaal en bereik.
Jean2 Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 Ik als super super leek, heb na hier te lezen ook een asus RT N66u gekocht, wegens slechte Wifi van de horizonbox. In de horizon geplugd, wachtwoord ingegeven klaar. Werkt binnenshuis tot op de tweede verdieping snel en perfect. Helaas achter het huis buiten, valt het bereik na pakweg 5 meter weg en mijn zitje buiten staat op 8 meter! Iemand een simpele tip wat ik nu moet doen? Alvast bedankt.
Tonskidutch Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 volgens internet kun je der ook losse Grotere antennes aankoppelen misschien is dat een oplossing voor jou? ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Jean2 Geplaatst: 15 mei 2013 Geplaatst: 15 mei 2013 Hallo Sjaak, ik zou echt niet weten hoe ik er andere software op moet zetten. Is dat uit te leggen:) . Ik lees op internet dat er mensen zijn di 50 meter van huis nog vol bereik hebben! Volgens mij staat dat ding van mij helemaal fout ingesteld. Die nummers 1,2,3 en 4 voorop branden ook niet, hoef dat ook niet? Groet Jeanne
Jean2 Geplaatst: 17 mei 2013 Geplaatst: 17 mei 2013 Bedankt, maar dit gaat me allemaal boven m'n pet:(. Ik zal toch hulp in moeten schakelen van een (asus)deskundige. Ik weet nog eens niet hoe ik in RT66U kom.....Gr. Jeanne
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen