Roosting Geplaatst: 29 november 2012 Geplaatst: 29 november 2012 Sinds kort wonen wij in Moskou en wij willen graag Nederlandse TV kijken. De schotel is geïnstalleerd, de kaart van Canal Digitaal is geactiveerd maar we ontvangen lang niet alle zenders en al helemaal geen HD. We krijgen dus zowel ned 1,2 en 3 als de commerciële zenders en wanneer we de kaart bij onze Nederlandse vrienden in Moskou proberen dan werkt gewoon het totaalpakket van ons abonnement Canal Digitaal, alleen bij ons dus niet. Nu ben ik zelf een absolute noob en de kerel die bij ons de schotel heeft geplaatst, spreekt ongeveer even veel engels als onze kleine van 1,5 ... en ik spreek geen Russisch. Wat ik weet is dat ik Astra 19.2 en Astra 23,5 moet ontvangen, om HD zenders te kunnen krijgen. Ik heb op beide satellieten 100% ontvangst. Bij de instellingen staan de transponders op de volgende waarden: Astra 19.2 = 12343 MHz, H/L Canal Digitaal netwerk 100% Astra 23.5 = 11325 MHz, H/L BetaDigital netwerk 79% Wat ik na wat puzzelen heb ontdekt zijn de volgende waarden op de transponders: Astra 19.2 = 12343 MHz, H/L = Canal Digitaal netwerk 100% 12515 MHz, H/L = Canal Digitaal netwerk 100% 12721 MHz, H/L = Canal Digitaal netwerk 92% Astra 23.5 = 11325 MHz, H/L = Canal Digitaal netwerk 83% 12344 MHz, H/L = Canal Digitaal netwerk 100% Nu wil ik de MHz,s kiezen die 100% Canal Digitaal netwerk opleveren, maar dit wil maar niet lukken. Telkens als ik hiervoor kies dan en ik ga terug naar de instellingen dan staan de transponders weer terug in basisconfiguratie... Ik weet trouwens ook niet of mijn aanname correct is dat het probleem dan verholpen is. Wat doe ik verkeerd? Hoe los ik dit op? Ik weet niet of het belangrijk is, maar mijn ontvanger is ingebouwd in mijn samsung serie8, 65 inch led tv via zo'n CI module. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Groeten Roelof
Sprietje Geplaatst: 30 november 2012 Geplaatst: 30 november 2012 Beste Roosting Op de Astra 23,5 bestaan de frequenties 11325MHz en 12344MHz niet. De laagste frequentie is 11739V. Verwijder de frequenties 11325 en 12344 uit de lijst van de Astra 23,5 en zorg dat 11739V als laagste frequentie in de lijst staat. Verder maakt het niet uit of de frequentie nu op 12343 of 12344 staat ingesteld. Dit kleine verschil kan een ontvanger niet zien.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen