rommelaar Geplaatst: 29 november 2012 Geplaatst: 29 november 2012 Ik ben sinds enige weken in het bezit van de xsarus satfinder pro 02 en ben heel goed te spreken over deze meter. gewenste kanalenlijst maken Het gaat over het hoofdstuk 1 gewenste kanalen lijst maken. Hier staat ondraan bij B. Opgelet!Wanneer U de satellietschotel af steld zet U de signaal intensiteid op maximaal. Hopelijk is er iemand die mij kan vertellen wat hiermee word bedoeld en hoe dit instelbaar is. De handleiding is ook online hier te vinden. http://www.cabsat.nl/download/file/handleiding_satmeterpro_nl.pdf Bij voorbaat dank Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
muppet Geplaatst: 29 november 2012 Geplaatst: 29 november 2012 Ik heb dezelfde plug hem aan de lnb en stel alles af meer niet Een goed aparaat alleen je moet zelf de zenders opzoeken vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
rommelaar Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Geplaatst: 29 november 2012 Bedankt voor je reaktie Muppet. Begrijp ik hoor en heb de zenders van de verschillende sattelieten er al in staan.Het was allemaal wel begrijpelijk in de gebruiks aanwijzing. Alleen begreep ik niet wat met de mededeling Opgelet!Wanneer U de satellietschotel af steld zet U de signaal intensiteid op maximaal. werd bedoeld en waar dat eventueel is in te stellen. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
muppet Geplaatst: 30 november 2012 Geplaatst: 30 november 2012 Ik ben dat niet tegengekomen maar gebruik het ook niet zal eens zien de volgende keer vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Ventura Geplaatst: 30 november 2012 Geplaatst: 30 november 2012 Alleen begreep ik niet wat met de mededeling Opgelet!Wanneer U de satellietschotel af steld zet U de signaal intensiteid op maximaal. werd bedoeld en waar dat eventueel is in te stellen. Als u een schotel uitricht. Dan is de voorkeur om zo hoog mogelijk signaal kwaliteit te krijgen ipv blind staren op signaal sterkte.
rommelaar Geplaatst: 30 november 2012 Auteur Geplaatst: 30 november 2012 Ohh ja nu begrijp ik het ook.Ik zat aan instellingen in de meter te denken maar wat jij schrijft kan helemaal kloppen.Bedankt Ventura en ook Muppet voor het mee denken.Ik ben weer helemaal bij en blij nu. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Beobuddy Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 Even een topic omhoog halen. Wellicht een suffe vraag. Ik zie bij de specificaties bij demodulatie: QPSK. Betekent dat deze meter en de andere niet de 8PSK modulaie aankunnen, zoals CD de laatste weken aan het gebruiken is? Beobuddy. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Beobuddy Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 (aangepast) Vanmiddag wat meer over het net gestruind. 8PSK is kennelijk echt een hd-ding. Alleen de Xsarius HD Plus zou dat dus aan kunnen, omdat die expliciet SD en HD aankan. Ben eventueel de Satlink WS 6912 aan het overwegen. Maar die ziet er niet zo robuust uit als de nieuwe Xsarius. 1 februari 2013 aangepast door Beobuddy DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Gast Evalientje Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 Daarmee word bedoeld zo maximaal mogelijke ontvangst afstellen van je schotel
rommelaar Geplaatst: 4 februari 2013 Auteur Geplaatst: 4 februari 2013 (aangepast) Even een topic omhoog halen. Wellicht een suffe vraag. Ik zie bij de specificaties bij demodulatie: QPSK. Betekent dat deze meter en de andere niet de 8PSK modulaie aankunnen, zoals CD de laatste weken aan het gebruiken is? Beobuddy. Beobuddy zie het niet als een suffe vraag. Om de meter te gruiken voor de schotel uit te richten heb je toch een free to air kanaal nodig.Hij zal toch geen beeld van CD zichtbaar kunnen maken.De meter kan nl geen smartkaart uit lezen. Gaat er alleen om dat je kan zien op welke satelliet je staat uitgericht maar dat geeft hij ook zonder beeld wel aan. En over deze meter ben ik echt wel goed te spreken. 4 februari 2013 aangepast door rommelaar Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
ziggy Geplaatst: 4 februari 2013 Geplaatst: 4 februari 2013 zaterdag deze meter ook voor het eerst gebruikt werkt gemakelijk en voldoet om je schotel netjes af te stellen had hier voor een sembox deze vondt ik niet zo gemakelijk en betrouwbaar. vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.
Beobuddy Geplaatst: 4 februari 2013 Geplaatst: 4 februari 2013 @ Ziggy: Welke meter bedoel je? DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Moderator ceesv Geplaatst: 4 februari 2013 Moderator Geplaatst: 4 februari 2013 Is de spectrum analyser weergave in real-time of wordt die software matig opgebouwd, waardoor je bewegingen aan je schotel met vertraging ziet? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Beobuddy Geplaatst: 4 februari 2013 Geplaatst: 4 februari 2013 Ben een beetje doorgeslagen vandaag. Ik heb de Peaktech 9015 besteld. Met doorgeslagen bedoel ik dat de prijs aanzienlijk hoger is dan de versies van Xsarius. Deze bedoel ik: DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Beobuddy Geplaatst: 4 februari 2013 Geplaatst: 4 februari 2013 (aangepast) De reden dat ik voor deze heb gekozen is, is dat ik graag iets heb wat (hoop ik) ook de komende jaren nog te gebruiken is. Als bijvoorbeeld meerdere zenders overgaan (en wellicht de FTA ook) naar 8PSK, dan wil ik dat graag kunnen meten. De doorslag gaf het "Constellation Diagram". Als ik dat zie, kun je opmaken of concluderen dat een 8PSK signaal kritischer is, of wel gevoeliger voor storingen is. Hier een plaatje uit de handleiding. 4 februari 2013 aangepast door Beobuddy DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen