Dukdalf Geplaatst: 30 november 2012 Geplaatst: 30 november 2012 Hallo, Ik wil mijn Dreambox 7020HD flashen van Open Pli 2.1 naar 3.0. Er zit bootloader 86 op. Het lukt mij echter niet om dit erin te krijgen. Na het booten blijft hij hangen, met het Dreambox loge met ontvanger in het beeld. Met de stroom eraf start hij wel weer op, maar blijft daarna weer hangen. Wanneer ik terug flash naar 2.1 loopt alles weer zoals het hoort. Is bootloader 86 wel de goede bootloader? Graag een reactie.
dvbs Geplaatst: 30 november 2012 Geplaatst: 30 november 2012 wortellica Bedankt voor die tip! Preventief heb ik dan ook even de appl gedelete en de update verliep vlekkeloos. (bl86) Dukdalf, hopelijk loopt het bij jou even vlot; succes. Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Dukdalf Geplaatst: 1 december 2012 Auteur Geplaatst: 1 december 2012 autobackup is vaak de boosdoener. Helaas werkt het bij mij niet. Nog een idee?
Loui (K) Geplaatst: 1 december 2012 Geplaatst: 1 december 2012 Kijk even of je nergens de map backup heb staan op je Hdd of USB. zo ja die wissen en dan moet het lukken.
dvbs Geplaatst: 1 december 2012 Geplaatst: 1 december 2012 'Na het booten blijft hij hangen, met het Dreambox loge met ontvanger in het beeld. Met de stroom eraf start hij wel weer op, maar blijft daarna weer hangen." Dukdalf, Voor wat het waard is; Na de flash naar 3.0 had ik er de stroom afgehaald en dan terug opgezet. Dan begon hij te booten en na de foto van het apparaat stopte het proces. Dan heb ik opnieuw de bovenste handeling uitgevoerd.(stroom af en aan) Dan bootte (euhm was dat nu weer met 2 t's?) hij door en kwam het logo van OpenPLi tevoorschijn. Maar dan moet je echt wel wat geduld hebben voordat de radertjes zichtbaar worden. (bovenste heb ik twee keer kort na elkaar mogen ervaren omdat ik tijdens het zoeken naar een skin een corrupte (of verkeerde) had geinstalleerd) Maar ik ging er wel van uit dat het mss aan mijn box lag. Dus nogmaals: het is wat het waard is . Hopelijk lukt het je snel. Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Loui (K) Geplaatst: 1 december 2012 Geplaatst: 1 december 2012 (aangepast) Als er een automatische backup is gemaakt in OpenPli 2.1 dan duurt het heel lang In OpenPli 3.0 voor hij weer toegankelijk is kan soms 3 tot wel 10 min duren maar hij komt wel. ga dan in ieder geval met ddc2 kijken of er een backup map te vinden is. zo ja die dus verwijderen en daarna opnieuw flashen, Dan zal de box normaal opstarten. Als dat niet lukt even OpenPli 2.1 erop en dan kijken of autobackup uit staat en in dat geval ook de map backup die er bij hoort (ook al staat er wat in) verwijderen. En dan begin je opnieuw met OpenPli 3.0 te flashen. Suc6 1 december 2012 aangepast door Loui (K)
Dukdalf Geplaatst: 2 december 2012 Auteur Geplaatst: 2 december 2012 Helaas geen succes gehad. Alle mogelijkheden die zijn aangedragen geprobeerd. Ook mijn leverancier ziet geen oplossing. Wat nu.
Gerard 76 Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 Zet er ens een originele dmm image op, en daarna open pli 3.0. Misschien dat dit wel lukt?
Dukdalf Geplaatst: 3 december 2012 Auteur Geplaatst: 3 december 2012 Dat had ik al gedaan. Het rare ervan is dat je dan wel terug kunt naar 2.1 maar 3.0 pakt hij absoluut niet.
Loui (K) Geplaatst: 4 december 2012 Geplaatst: 4 december 2012 Kun je met Dreamup wat doen? misschien de flash even controleren op fouten?
Dukdalf Geplaatst: 7 december 2012 Auteur Geplaatst: 7 december 2012 Ook dit heeft geen resultaat gebracht. Is er misschien een goede techneut in Nederland die mij (tegen een vergoeding) dit apparaat eens onderhanden zou willen nemen. Hoop op een reactie.
Loui (K) Geplaatst: 29 december 2012 Geplaatst: 29 december 2012 Is er al een oplossing voor gevonden?
Gast Jeroensky Geplaatst: 29 december 2012 Geplaatst: 29 december 2012 (aangepast) Helaas geen succes gehad. Alle mogelijkheden die zijn aangedragen geprobeerd. Ook mijn leverancier ziet geen oplossing. Wat nu. Op open pli forum verder gaan, omdat je hun image gebruikt. Misschien eens originele DMM image proberen van website (niet de opendreambox), gewoon om te kijken of het image gerelateerd is. 29 december 2012 aangepast door Jeroensky
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen