Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik krijg het idee dat het met de internet provider te maken heeft hebben jullie misschien beide dezelfde ? ik heb hier InternlNet

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Net even testje gedaan. Lukt hier hier dus ook niet en ik bedenk net dat het al weken zo is. Wilde toen iets opnieuw (laten) zien en ging ook niet. Hij slaat weer terug in keuzemenu. Publieken geen probleem, doen het goed. Provider is hier Tele2.

Geplaatst: (aangepast)

@ cobus ik heb hier online

@ gratje65 heb je wel een uptodate openpli van de laatste week?

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Ja, wanneer ik in mijn et9200 kijk in informatie, klik op over, zie ik staan: Openpli 3.0 kernel 3.6.0 Enigma: 2012-11-20 HDFreaks Teamimage v6.3 Last upgrade: 2012-12-09 enz. enz.

ps. HDFreaks = Basteln bis der Arzt kommt!! ofwel "knutselen tot de dokter komt" Maar het gaat niet met die RTL (nog niet althans)

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik krijg het idee dat het met de internet provider te maken heeft hebben jullie misschien beide dezelfde ? ik heb hier InternlNet

Dicht in de buurt Cobus, het is het modem/router, http://openpli.org/forums/topic/26937-telnet-slow-access/page__pid__321270?do=findComment&comment=321270 dns van 192.168.1.1 veranderd naar de dns van de provider en bingo RTLXL werkt weer als een speer.

Geplaatst:

Huewey HG655d van Online, gekregen ter vervanging van de Sitecom? die het niet meer deed.

Geplaatst:

Hi

Ik heb zelfde modem als metoo van online en dsn stond al op ip adress als hierboven maar geen beeld op rtlx uitzending gemist

Pinnoes

VU+ solo 4K/  atmolight

Geplaatst:

Hi

Ik heb zelfde modem als metoo van online en dsn stond al op ip adress als hierboven maar geen beeld op rtlx uitzending gemist

Pinnoes

Dat moet dus absoluut niet. Zet hem op mijn part naar 8.8.8.8 (google dns)

Het is wel duidelijk dat de modem niet goed de host resolved naar ip-adres.

Het gaat om host rtl.ksya.net en dat moet verwijzen naar 94.23.148.26

ping rtl.ksya.net

Pingen naar rtl.ksya.net [94.23.148.26] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 94.23.148.26: bytes=32 tijd=24 ms TTL=56
Antwoord van 94.23.148.26: bytes=32 tijd=22 ms TTL=56

Je moet je afvragen of je met dit modem wel alle paginas kunt bereiken die je wilt (ook met je pc's)

Ik zou even je provider inlichten over dit feit en wellicht is er een oplossing voor (firmware modem of dns server fix van provider zelf)

Met de pc was ok hier, Milo heef een fix gemaakt nu voor reverse lookup, maar via DNS provider 194.134.5.55 gaat het hier al ok, weblinks/streams op de box openen duurde 6_8 sec. Nu nog geen sec.

aangepast door metoo

De fix van milo heeft alleen betrekking op reverse dns ttv ssh inloggen. Niets met resolven van hostnames.

Het is een quick and dirty fix voor situaties waar de masterbrowser election in het windows peer to peer netwerkje mislukt is.

Schijnt momenteel nogal vaak voor te komen en resultaat is dat het SSH inloggen aanzienlijk vertraagd wordt. (totdat dropbear reverse lookup opgeeft!)

Jouw probleem is dat de modem niet die RTL XL url resolvde, resultaat is wat je zelf ervaren hebt. Nu heb je handmatig de DNS resolving van de modem naar 194.134.5.55 verplaatst en uiteraard gaat het dan wel goed. Het is een oplossing maar ook weer een quick and dirty fix.

aangepast door theparasol
Geplaatst:

Ok, ben niet zo thuis in die materie, dus bedankt voor uitleg.

Raar is dan wel dat de RTLXL link rtl.ksya.net het op de pc en wel deed hier via dns 192.168.1.1 van de modem

Hallo mensen.

Hier doet RTL xl gemist het ook niet op de Clarke tech ET 9000.

Wie weet raad ?

Groeten Dennis,

aangepast door VW POWER

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...