Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb pas een VU+ Duo Twin, en op mijn vorige apparaten kon ik altijd extra satboxen aansluiten via de LNB out.

Kan ik dit op deze Vu+ Duo ook regelen? Zijn er splitters voor de coax kabels waarmee dat kan?

Alvast mijn dank,

Nic

Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. 
Triple LNB Quad van CD, Triax 64

Geplaatst:

Ligt eraan wat je wil heb je een duo lnb dan niet heb je een single lnb dan kun je een diseqc switch er aan hangen

Duo lnb is 2 koppen in1 single is een enkele kop

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Ik heb 4 duo lnb's met de nodige switches en twee kabels om de twee tuners te bedienen.

Mijn vorige boxen hadden allemaal een lnb out om een coax aan te sluiten voor een tweede box.

Tot mijn verbazing heeft deze VU+ duo deze lnb out niet.

Geplaatst:

Met 4 twin lnb's kun je met 2 switchen met elk 4 inputs en 1 naar de ontvanger 2 ontvangers aansluiten

Wil je meer dan zul je andere lnb's er op moeten doen stuur me een prive bericht en ik kan je een goedkoop adresje geven

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Tot mijn verbazing heeft deze VU+ duo deze lnb out niet.

klik vind ik leuk :D

neen heeft ie niet staat in alle faq sheets en zie je op alle afbeeldingen van de duo in het internet

maar hij kan wel intern doorlussen tuner A > tuner B (dus daarmee heb je geen externe doorlus loop nodig)

dat betekend evenwel dat je maar 1 tuner aan een onafhankelijke LNB hebt

< het gevolg van doorlussen is dus geen vrije tuner meer ter beschikking hebben en dus niet onafhankelijk iets kunnen opnemen (buiten de transponder vert of hor)

daarom is het prettiger als je meer receivers hebt ook je schotel installatie uit te breiden zoals muppet impliceert.

dat betekend natuurlijk meerkosten en extra kabels trekken,

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• 3 weken later...
Geplaatst:

Dank voor de suggesties.

Ik heb het nu opgelost door één van de twee kabels die van twee 4/1 switches komen rechtstreeks op tuner A van de Vu+ aan te sluiten. De tweede kabel sluit ik aan op de "uit" van een extra switch (Digiality DiSEqC Switch 2/1) die ik nog had liggen. Op de ene "in" van die switch sluit ik een kabeltje aan naar tuner B van de Vu+. Op de andere "in" sluit ik een kabel aan voor een box in een andere kamer.

Het werkt als een verdeelstekker (weet niet waarom; het lijkt of ik die 2/1 switch de verkeerde kant op gebruik). Ik kan op beide tuners tegelijk opnemen. De box in de andere kamer werkt.

Ambrus

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...