Sprietje Geplaatst: 9 januari 2013 Geplaatst: 9 januari 2013 Volgens mij haal jij twee zaken door elkaar. Als je meerdere lnb’s op een rail hebt staan, moet elke lnb naar het midden van de schotel gericht zijn. Dat wordt al bepaald door de kromming van de rail. De skew van de lnb goed zetten is nodig om de antenne in de lnb in de juiste stand te krijgen t.o.v. de signalen die door de satelliet worden uitgezonden. Het gaat dan ook om het verdraaien van de lnb in de lnb-klem, zie de bijlage. Als je lnb-arm door het gewicht omlaag is gezakt, staan de lnb’s niet meer in het btandpunt van de schotel, daar helpt het aanpassen van de schotelelevatie niet aan. De zender Planeta HD zit gewoon in de fastscanlijst van CanalDigitaal, op positie 281 van de SD-volgorde, zie: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/Content/Others/canaldigitaal-sd-zenderlijst-tv-radio.pdf en op positie 241 van de HD-volgorde, zie: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/Content/Others/canaldigitaal-hd-zenderlijst-tv-radio.pdf Maar heb je misschien geen HD-ontvanger? Dan kun je hem niet ontvangen maar hij zou wel gewoon in de zenderlijst ingeladen moeten worden.
politieagent Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 Ik woon in Hagen bij Dortmund!Heb een HD receiver Sat 801 M7 Orgineel met smartcard!Op 19,2 heb ik Niveau 76% en kwaliteit 83%!Op 23,5 heb ik 70% en 70%!Ik heb op 23,5 2 zenders!CT 24 en Noe TV!Geen enkele HD zender van Canal Digitaal!Die Tjechie zenders speteren alles weg!Wat doen wij verkeerd?Alles in opgebouwd zoals in de handleiding staat!Heb een 85 cm schotel!Help ons s.v.p!!
Sprietje Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 Welkom op dit forumIk neem aan dat je een CanalDigitaal duo-lnb op je schotel hebt staan. Klopt dat, zo nee welke is het dan?Je schrijft dat je een 85cm schotel hebt. Welke is dat precies, merk en type.Als het een Duitse schotel is, zou ik graag maat X weten in bijgevoegde tekening.
politieagent Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 Bedankt sprietje voor je reactie!De schotel is van het merk astro!Duo lnb =Orgineel Canal Digitaal!Iets opmeten kan ik op dit moment niet daar ik 100% invalide ben en altijd op hulp ben aangewezen!Moet is helaas later op terugkomen!
Sprietje Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 (aangepast) OK, de Astro 85, dat is dezelfde als een Fuba DAA850.Heb je de kop van de Astra 23,5 wel in de klem zitten? En heb je de duo-lnb 9 graden schuin staan, iets minder dus dan de mal aangeeft die bij de duo-lnb zat want dat is 11 graden. 4 maart 2014 aangepast door Sprietje
politieagent Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 Dank je sprietje!We hebben de 23,5 in de klem zitten!Maar op 11 graden en geen 9!We zullen dat corrigeren zodra 1 van mijn vrienden langs komt!!Bedankt en groet Rob
Sprietje Geplaatst: 5 maart 2014 Geplaatst: 5 maart 2014 Beste politieagentDe zenders CT 24 en TV Noe zitten op een heel makkelijk te ontvangen transponder DVB-S, QPSK, FEC 3/4. Alle andere zenders zitten op moeilijker te ontvangen transponders.De conclusie mag duidelijk zijn, de schotel staat gewoon niet goed genoeg uitgericht. Het verschil tussen 11 graden en 9 graden kan er niet de oorzaak van zijn dat je de HD-zenders niet kunt ontvangen, wel voor een optimale afstelling.
politieagent Geplaatst: 5 maart 2014 Geplaatst: 5 maart 2014 We gaan het morgen even bekijken Sprietje!
politieagent Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 Hallo Sprietjes!We hebben een bedrijf hier gehad dat op de monteurslijst staat van Canal Digitaal!Toen hij wegging waren de Tjechen weg van Astra 23,5 en diverse zenders van Astra 19,2!De Belgen en nog meer zenders waren niet meer te ontvangen! Mijn vriend heeft alles weer zover teruggedraaid en de zenders zijn weer terug! Astra 23,5 Tjechen zijn weer N 76% en K 69%! Astra 19,2 heeft nu N 78% en K 80%!Alsje een vakman laat komen ga ik er vanuit dat ze meer verstand ervan hebben als wij met z´n 2en! We zijn zo langzaam aan het einde van ons latijn!Mijn vrouw wordt er knetter gek van en ik ook eigenlijk!Weet jij nog iets?B.v.d.Groetjes Rob!
Sprietje Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 Beste politieagentAls ik het goed begrijp is het fout gegaan toen je van een enkele lnb over ging naar een duo-lnb.Ik begrijp uit je laatste verhaal dat het probleem is dat je of de Astra 19,2 goed ontvangt of de Astra 23,5 met de Nederlandse HD-zenders.Ik heb het voor je uitgerekend maar de CanalDigitaal duo-lnb past niet goed op die Astra 85 schotel. De afstand tussen de twee koppen moet 50,6mm zijn. De afstand van de twee koppen van de CanalDigitaal duo-lnb is 38mm. Die afwijking is veel te groot. Jij moet een duo-lnb nemen voor een 80-85cm-schotel. Hiervan staan de koppen 53mm (h.o.h) uit elkaar, een te verwaarlozen afwijking van slechts 2,4mm.Een goede met twee aansluitingen is deze Inverto:http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=253&cat=36Wil je vier aansluitingen, dan is dit een goede: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=101&cat=36
politieagent Geplaatst: 14 maart 2014 Geplaatst: 14 maart 2014 (aangepast) Hallo Sprietje!We hwbbwn op advies van ***Naam winkel verwijderd*** een Smart TMS 43 -Single Monoblock uitgeprobeerd!Men zei ons dat dat hetzelfde was als de inverto!De TMS werkt in iedergeval niet!Groetjes Rob!Waar kunnen we de iverto in Duitsland of waar in de EU bestellen?Groet Rob 14 maart 2014 aangepast door ceesv
Moderator ceesv Geplaatst: 14 maart 2014 Moderator Geplaatst: 14 maart 2014 De huisregels staan het noemen van winkels niet toe. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 15 maart 2014 Geplaatst: 15 maart 2014 Je hebt nog niet aangegeven hoeveel aansluitingen je nodig hebt.
politieagent Geplaatst: 15 maart 2014 Geplaatst: 15 maart 2014 Morgen Sprietje!Ik heb eigenlijk maar 1 uitgang voor 1 receiver nodig!!Groet Rob!
politieagent Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 Hallo Sprietje we hebben met de smart TMS 43 geen HD TV!Helaas weten we niet waar het aan ligt!Heb jij eventueel nog een idee?We houden ons aanbevolen voor tips!B.v.d. Rob
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen