Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren klapte steeds mijn dm500HD eruit nadat ik de skin had gewijzigd van Magic naar Default.

Ook als ik in het MENU was geweest, mklapte de DM500 eruit als ik het menu verliet.

Er kwam telkens een groen scherm . "we are really sorry.your dreambox encountered a software problem...."

Met hierin de melding dat er 1 of meerdere Python scripts fout waren gelopen.

Op een gegeven moment heb ik de skin.xml verwijderd, omdat dit deze corrupt leek te zijn

Dit zou de oplossing zou zijn (las ik op een site).

Nu start hij niet meer op en blijft hangen in het OPENPLI scherm.

Ik heb inmiddels een andere complete skin gevonden, maar de SKIN.XML kan ik niet overschrijven.

Heeft iemand de originele default skin en HOE kan ik de skin.xml vervangen.

Want als ik heb wil wijzigen lijkt hij direct gelocked door de de DM500 zelf.

Alvast hartelijk bedankt

-- Rick8245

Geplaatst:

Hoe kun jij nog bij de skins komen terwijl de DM500 in het Openpli scherm blijft hangen, zoals je zelf aangeeft?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Met DCC vanaf de computer naar de DM500 toe.

Ik heb met FTP een complete nieuwe default skin neergezet, maar na opstarten hangt hij nog steeds in het OPENPLI scherm

Gisterenavond ben ik de hele avond bezig geweest. En het probleem begon met een update van de software die eruit klapte.

Ik maak nog gebruikt van openPLI 1 en wil naar 2.1. Met de webinterface lukt dat niet maar hoe kan ik dat doen. Misschien is er wel meer niet goed vanwege het foutgaan van de update

Geplaatst:

Ik zou in dit geval de SecondStage loader installeren en daarna Pli 3.0. Als je dat nog lukt.

Er zal waarschijnlijk iets fout gegaan zijn in de update.

Krijg je nog wel een ip-adres van de Dream als je hem wilt flashen? Dan zou ik proberen een schone image erop te zetten.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Onder usr\share\enigma2 staat bij mij geen folder Pli-HD. Waar kan hij anders staan??

Of moet ik alles onder enigma2 weggooien ??

Hierin staan folders: buttons, countries, dealers, defaults, extensions,icons, menu, po, skin_default.

Verder nog wat .mvi en .xml bestanden

@Eduard: Ik wil heel graag de Second stage loader en PLI 2 of 3.0 installeren, maar met welke tool ??

De tools die ik heb, lijken niet te werken.

Ik kan met DCC nog steeds wel bij mijn DM komen (ip: 192.168.0.103)

Geplaatst:

Op de Dreambox website staan toch tools?

Je hebt toch geen clone, hè?

Geplaatst:

nee, ik heb een originele. Maar kun je dan aangeven wat het adres van de site is en de naam van de tool welke ik moet hebben ?

Ik deed met mijn vorige DM7000 van alles en nog wat, maar met deze doe ik nooit iets.

Vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt

Geplaatst:

Perfect!

Ik denk dat dit sneller gaat dan de fout opzoeken.

Je hebt trouwens wel erg geluk gehad! Mijn 500HD viel 2 weken geleden niet meer te flashen.

Hij is inmiddels weer werkend, maar dat was niet eenvoudig. Het flashen wou niet meer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...