Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo ik moet in een accespoint maken in een winkel, nu willen ze overal goeie en snelle wifi verbinding hebben.

De winkel heeft totaal een lengte van zo 40 meter lang, daar tussen zitten 2 muren.

ik zat zelf te denken aan 3x (bekabeld) de sitecom n450 x6 te plaatsen, maar pakt hij de signaal automatisch over als je door de winkel loopt.

of hebben jullie andere optie's ik hoor dat graag.

Geplaatst:

ik heb,als particulier,een repeater genomen,om mij bereik te vergroten.hij schakelt over van de basis wifi,naar de repeater.mogelijks is dit misschien niet goed voor een winkel,maar mogelijks,bestaan er daarvoor professionele repeaters voor.in ziekenhuizen,gebruiken ze bedrade accespoints.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Als de accesspoints exact hetzelfde SSID gebruiken dan zal de client proberen te hoppen. Je moet echter alle AP's wel op een eigen (niet overlappend) kanaal zetten. Dus 1/6/11...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

De oplossing van Big Fellow is de betere oplossing

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Je snapt kennelijk het doel niet van de gekozen kanalen. Een plaatje maakt het hoop ik wat duidelijker: Het heeft met overlapping te maken en onderling storen van.....

IC197486.gif

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Training gehad Winwiz? Hopelijk niet want dan heb je niet goed opgelet!

En FF kappen met mij proberen de les te lezen op mijn vakgebied want dat snijdt niet zoveel hout.

Als iedereen hier in europa niet gewoon 1,5,9,13 zou gaan gebruiken kunnen er meer accesspoints tegelijk in de band actief zijn

en heeft iedereen minder last van interferentie.

Kijk ff in dit zelfgemaakte kanalenoverzicht ipv een oubollig grafiekje erbij te halen uit het jaar kruik made in the USA ;)

post-31470-0-17069900-1354491232_thumb.png

Geplaatst:

Hij wil 3 AP's plaatsen!!! in één grote ruimte. Het meest optimale is dan echt 1, 6, 11 Dan heb je onderling minimale beïnvloeding en interferentie problemen Er wordt hier geen dure controller gebruikt maar gewoon standaard AP's Ja je kunt 1, 5, 9, 13 ook gebruiken maar als je er toch maar 3 gaat gebruiken zijn dat is dat in mijn ogen de beste keuze, de grootste kanaal afstand onderling. (uiteraard moet je de omgeving mee laten tellen) Het was trouwens toevallig het eerste plaatje wat ik tegenkwam

Geplaatst:

Of je nu een wireless controller met managed aps gebruikt of standalone dat maakt voor de kanaalverdeling niets uit.

Ik heb speciaal voor jou dat plaatje ff bijgevoegd in de hoop dat je daarmee tot andere inzichten komt.

Ook als je 1/5/9/13 gebruikt is er geen onderlinge interferentie, dat kun je ook zien als je het plaatje goed bekijkt.

Amerika mag enkel channel 1tm11 gebruikt worden, die missen dus channel 12 en 13 en op basis daarvan kom je dus op de optimale kanaal verdeling 1/6/11

Hier in europa kun je dus probleemloos 1/5/9/13 gebruiken aangezien we hier kanaal 12 en 13 wel mogen gebruiken.

Geplaatst:

Je hebt gelijk het is een goed alternatief

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen