Old Satterhand Geplaatst: 2 december 2012 Geplaatst: 2 december 2012 Hoort die knik echt in die LNB arm te zitten. Op foto 3 is duidelijk te zien dat de LNB niet naar het midden van de schotel kijkt. Hij kijkt dus over de rand van de schotel heen en als daar net een stoorbron zit............
Sprietje Geplaatst: 2 december 2012 Geplaatst: 2 december 2012 Beste Old Satterhand Die knik hoort helemaal niet in die arm te zitten. De lnb moet niet naar het midden van de schotel kijken maar moet gericht zijn op 40% van de hoogte, anders kijkt de lnb aan de bovenzijde over de schotel.
satencom Geplaatst: 2 december 2012 Geplaatst: 2 december 2012 De knik die in de arm zit ,hoort er in, zo koop je hem in de winkel ik heb volgens mij nog 1 op zolder liggen, van dit type Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
sattv4iedereen Geplaatst: 4 december 2012 Geplaatst: 4 december 2012 als ik kijk naar je schotel is het gelijk ofdat er verf loskomt.als dit het geval is,dan vervang je beter de schotel.ookde coaxed eens bekijken.en ja,ik ben ook al aan mijn3de tvv lnb bezig.en ondanks dat er zijn die schrijven,ik gebruik ook een 80cm schotel met een tvv lnb,en ik heb perfect beeld. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
haelewyn Geplaatst: 4 december 2012 Geplaatst: 4 december 2012 Mijn buren klaagden ook, dat gedurende bepaalde perioden van de dag een gedeelte van de programma's niet te ontvangen was. Na het vervangen van de LNB en het inkorten van de eerste meter coaxkabel waren de problemen opgelost. Idem hier... Ik had altijd problemen in de namiddag met één LNB. Anderen op het forum gaven me toen de raad, als je van die klachten hebt waarvan je de oorzaak totaal niet kan localiseren, om dan de LNB te vervangen. Ik heb dat (uiteindelijk) gedaan en het probleem was er mee opgelost. Het was trouwens een LNB van dezelfde familie als van topicstarter (wel een single LNB) en de prijs daarvan lijkt me zo laag dat ze er nergens goede kwaliteit voor kunnen maken. Ik weet niet of je met dit type LNB veel keuze hebt op de markt en of er veel beters te krijgen is.
smetje limb.BE Geplaatst: 5 december 2012 Geplaatst: 5 december 2012 ik zou eerst de lnb eens met het andere oog in de houder steken,want dit is al niet goed !! hij staat nu op astra 3A eerst uitgericht en dan kan het wel eens fout lopen dus lnb met het andere oog astra1 in de houder steken en dan vervolgens je schotel wat terug draaien +-4° en probeer dan nog eens of hij vanavond uitvalt veel sucsec 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
boarder Geplaatst: 5 december 2012 Geplaatst: 5 december 2012 Die knik in de schotelarm is normaal, Zo te zien is het een L/H schotel van 80CM uit aluminium. Ik zou die schotel vervangen door een standaard 64 cm van TVV. Dat probleem heb ik al vaker gehad met die schotel. Je kan ook opteren voor een DUO-LNB voor 80cm
wanderer Geplaatst: 5 december 2012 Geplaatst: 5 december 2012 volgens de topicstarter heeft hij na 20:00 uur geen signaal meer.... misschien wordt er op die tijd iets gestart (radar? zendpiraat? ) Samsung 40D6510WS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen