Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hey iedereen

Ik heb een satfinder gekocht dat lawaai maakt als 'm signaal vind, maar vraag me toch wel af hoe dit ding werkt, aangezien die lawaai blijft maken, van zodrda ik de db knop volledig draai, rond de 4 db 5 db hoor ik signaal maar is het niet de bedoeling dat ik enkel iets hoor als er signaal ontvangen wordt door de LNB?

zie foto voor satfinder die ik gebruik

ik probeer 23.5° astra 2 te zoeken nadat ik die al gevonden heb en heeft gewerkt maar om een of andere reden ontvang ik die niet meer.

Ik heb een kabel van decoder naar de poort TOREC aangesloten, dan een kabel van LNB of switch (lnb3 heb ik astra 2 op gezet) naar de poort TOLNB . deze namen van de poorten staan op de satfinder.

Dus eerst had ik de switch nog actief, maar dan dacht ik misschien dat het daaraan lag waarom stafinder blijft piepen. dan heb ik de lnb losgekoppeld van de switch en deze rechtsreeks op de satfinder aangesloten.

heb ook als test astra 1 genomen die bij mij wel werkt. Heb zelf de astra 1 hoger gezet dan normaal (door de houder omhoog te zetten) , zodat het signaal van astra 1 wegvalt, maar de satfinder blijft piepen...

Graag een woordje over het gebruik van satfinder?

Iemand weet waarom de satfinder niet zijn werk doet? is nieuw en komt net uit de doos :).

post-52962-0-05474400-1354379639_thumb.jpg

Geplaatst:

Als het goed is zit er een gebruiksaanwijzing bij de meter en ik geef je even de voordeel van de twijfel maar zoals sprietje zegt wil iets niet google eerst even

Gewoon de knop zo zetten dat hij net niet meer piept heb je nu een satelliet gevonden kun je hem fine tune door elke keer die knop wat dichter te zetten dus dat je de piep net niet meer hoort

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Enorm bedankt, en sorry dat ik niet eerst op google had gekeken. ik ben met 1000 en één dingen bezig , normaal doe ik dat eerst altijd.

Ik zal er volgende keer opletten.

en muppet, idd, een gebruikersaanwijzing is aanwezig in het Engels, normaal heb ik daar geen moeite mee, maar heb het zeker 3 keer gelezen, en nu nog een keer nadat ik jouw uitleg heb gelezen (en gebruikersaanwijzing dat Sprietje gestuurd heeft). Nu lijkt het wel iets duidelijker, maar zou dat nog altijd niet hebben begrepen zonder jullie uitleg. De Engelse gebruikswaanwijzing zegt niets over piepgeluid.

lichtje brand en de eenheid zal rond 1 zijn. nu begrijp ik dit. dan wordt er gezegd: stel de azimuth en inclination (= elevatiehoek zeker).

dan: set the reading around 6 by adjusting satellite finder's level control on front.

dan pas de schotelpositie aan, feedhorn positie en polarisatie om de beste reading op de finder te hebben

Ik vind jullie uitleg toch wel duidelijker dan deze hier.

Kan iemand zeggen hoe ik titel kan wijzigen van dit onderwerp?

Geplaatst:

Aan het knopje draaien tot ie net niet meer zelf piept. Daarna aansluiten op je installatie. Zet je schotel op de juiste elevatie en draaien maar. Als de toon harder wordt, heb je een satelliet gevonden. Dan je weer aan het knopje draaien tot je bijna niks meer hoort en dan weer verder draaien met je schotel ,maar met gevoel. Dan moet je pieptoon weer harder worden, usw.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Geplaatst:

Beste haramo

Als je er met de gebruiksaanwijzing niet uit komt, toets je op “Google video’s” gewoon in:

“Satfinder” en dan krijg je deze instructiefilmpjes:

of deze:

en nog veel meer

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...