Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Allen,

ben opzoek naar een nieuwe decoder (eigenlijk een nieuwe complete set). Heb nu een FTA SAB en Lemon 030CI +Traix 80cm + kapotte motor maar men moet met z'n tijd meegaan...

Wil daarbij graag jullie tips gebruiken. Aangezien ik toch niet te veel geld uit wil geven, ben ik mijn zoektocht begonnen op

tweedehands sites.

Op internet worden bijv. veel dreamboxen aangeboden. Wat is er zo speciaal aan die dreambox?

Enkele eisen:

-liefst HD, maar hoeft niet. Hebben voorlopig nog een beeldbuisje dus dan heb je HD niet zo nodig...

-Bijwerken met een pc: Heel belangrijk! Kom met de Lemon vaak in de knoop, wat betreft satellieten en transponders.

-Ik kijk momenteel nog niet betaald maar wil dat in de toekomst wel gaan doen. CI slot lijkt me dan handig?!

Wat betreft schotel:

-Zo'n 1.4 meter minimaal

-geschikt voor motor

aangepast door TimmySat

Triax 80cm, Golden Interstar DiseQc motor, SAB Titan 2 HD Combo, Lemon 030-ci, SAB FTA 2000

Al ontvangen: Astra's, Hotbird.

Nog te ontvangen: Yamal's, Amos, Thor, Intelsat's
-----------------------------
Timmy®

Geplaatst:

ivm de ontvanger.

best hd ontvanger kopen want tegenwoordig gaan er meer en meer kanalen over naar een mpeg4 uitzendnorm (vooral tvvl en cd zal ook nog wel volgen vermoed ik) en dan heb je niks aan een sd ontvanger.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Ik zou gaan voor een "linux" twin ontvanger, Dreambox of Vu+.

Deze hebben wel een of twee CI sloten, maar je hebt ze niet nodig.

Je zet gewoon software van bijv. VTi er op en dan CCCam, laatste vervangt het CI slot.

Hier één voorbeeld van een soepel draaiende ontvanger, die makkelijk in het gebruik is:

http://www.sat4all.com/forums/topic/312020-wat-kan-je-allemaal-met-een-vuduo/

Een Dreambox doet vrijwel hetzelfde als een Vu+, maar is wel een stuk duurder.

Beide merken hebben ontvangers met een, twee, of drie tuners.

Die met drie, daar kan je de tuners zelf verwisselen, bijv. een combinatie van 2 sattuners en 1 voor de kabelboeren.

Enkele Vu+ modellen hebben nu ook HbbTV ( http://www.hbbtv.de/pages/about_hbbtv/hbbtv_examples.php ) in hun laatste software van VTi.

Wat de schotel betreft, 1.4 meter gaat wel, maar dan moet je er wel een actuator en V-box bijnemen.

Die komt dan in de coaxkabel, dus tussen ontvanger en actuator.

Handiger is een DiSEqC-motor, helaas maar tot een schotelgrote van 120 cm.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Ik zou gaan voor een "linux" twin ontvanger, Dreambox of Vu+.

Deze hebben wel een of twee CI sloten, maar je hebt ze niet nodig.

Je zet gewoon software van bijv. VTi er op en dan CCCam, laatste vervangt het CI slot.

Hier één voorbeeld van een soepel draaiende ontvanger, die makkelijk in het gebruik is:

http://www.sat4all.c...-met-een-vuduo/

Een Dreambox doet vrijwel hetzelfde als een Vu+, maar is wel een stuk duurder.

Beide merken hebben ontvangers met een, twee, of drie tuners.

Die met drie, daar kan je de tuners zelf verwisselen, bijv. een combinatie van 2 sattuners en 1 voor de kabelboeren.

Enkele Vu+ modellen hebben nu ook HbbTV ( http://www.hbbtv.de/...tv_examples.php ) in hun laatste software van VTi.

Wat de schotel betreft, 1.4 meter gaat wel, maar dan moet je er wel een actuator en V-box bijnemen.

Die komt dan in de coaxkabel, dus tussen ontvanger en actuator.

Handiger is een DiSEqC-motor, helaas maar tot een schotelgrote van 120 cm.

Ik heb niet zo'n groot budget (helaas!!) dus zal toch het goedkoopste moeten nemen. Dreamboxen staan er volop op Marktplaats, variërend van 30 euro tot 250 euro, wel beetje duur. Schat dus dat het toch zo'n Vu+ gaat worden. Gemakkelijk in gebruik hoeft niet, ik ben ICT´er dus kan zelf het e.e.a. wel uitvinden :-)

Kunnen DiSEqC motoren echt alleen maar 120 cm aan?

Het liefst heb ik een grotere schotel want ik wil nu vooral de Yamal's en AM2/3 kunnen ontvangen. Deze kon ik tot nu toe niet ontvangen. De Astra's zijn tot nu toe niet zo interessant geweest,

maar lijkt me ook wel leuk nog eens te proberen vanwege inkrimpend zenderaanbod op analoge kabel.

Kun je evt die actuator en V-box even toelichten?

Ook nog even een vraag tussendoor: heb nu 20 meter coaxkabel tussen decoder en schotel.

Deze staat nu in een ''open plek'' tussen bomen. Überhaupt signaal opvangen was een hele uitdaging.

Als ik een grotere schotel neem, moet ik hem ook weer zo'n 10 à 15 meter vooruit zetten omdat de bomen anders signaal blokkeren.

Moet ik dan een versterker er tussen maken?

Mocht ik geen grotere schotel nemen, zou ik dan Astra's en Hotbird op een schotelstand kunnen meenemen door middel van een rack en een switch?

aangepast door TimmySat

Triax 80cm, Golden Interstar DiseQc motor, SAB Titan 2 HD Combo, Lemon 030-ci, SAB FTA 2000

Timmy®

Inderdaad, een DiSEqC rotor gaat maar tot 120 cm.

Dit komt door het gewicht, hangt een beetje van het merk af, maar 17 kg. is het maximum.

"Kun je evt die actuator en V-box even toelichten?"

Een actuator ziet er zo uit:

Een V-box zo:

aangepast door Emekli

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Ja, hier is wat fout gegaan.

Zal proberen de plaatjes er toch bij te krijgen.post-59723-0-05617100-1354621327_thumb.jpgpost-59723-0-53405100-1354621337_thumb.jpg

Geplaatst:

Aanvulling op het vorige;

De V-box werkt óók zonder de afstandbediening, want hij neemt de DiSEqC-instellingen van de ontvanger over.

Alles kan dus automatisch gaan.

Bij deze motor moet je ook een soort van scharnier hebben, die komt op de mast en daaraan weer de schotel.

Eenvoudiger is dus een DiSEqC possitioner van bijv. Moteck.

Hier kan dus max. een schotel op van 120 cm., ruim voldoende voor de satellieten die je in de Benelux kan ontvangen, alleen Nilesat is dan aan de wat krappe kant.

En néé géén versterker, als je goede coax hebt, kan je wel tot 100 !! meter gaan.

Astra´s en Hotbird op een schotel gaat goed in NL, West Belgie en Noord Frankrijk, als het om de BBC en ITV zenders gaat, alle andere zenders, vrijwel overal in Europa, maar in Zuid Spanje heb je weer een schotel van >120 cm.

nodig voor de Hollandse HD kanalen.

Okee, bedankt voor de info.

aangepast door Gerard 76
vraag om webshop verwijderd.

Timmy®

Dank blackeyes, heb beetje doorgekeken maar deze winkel heeft schotels t/m 110 cm.

Ik had liever een 140 cm schotel ivm ontvangen Yamal 202 op 49.0 Oost.

Met schotel van 110 kan ik net zo goed een Diseqc motor nemen.

Hoewel als ik Yamal 202 ontvangen kan, hoef ik in principe geen motor meer te hebben want dan heb ik alle zenders bij elkaar (als http://www.lyngsat.com/Yamal-202.html klopt...)

Nog iets: Heb een normale, universele Lnb. Kan ik die gebruiken voor c-band?

aangepast door TimmySat

Timmy®

• 2 weken later...
Geplaatst:

Okee.

Ik koop nu ivm beperkt budget een LNB-houder voor 2 LNB's, nieuwe SAB HD-decoder, een c-band LNB en een nieuwe universele LNB.

Deze ga ik dan zsm installeren en uitrichten op Yamal 202 en Hotbird. Zal daarna laten weten hoe het verliep en wat het resultaat is.

Alvast bedankt voor de vele tips!

Timmy®

• 2 weken later...
Geplaatst:

Er zijn disecq motoren die er uit zien zoals een actuator.

Met deze is het wel mogelijk een grotere schotel te plaatsen en rechtstreeks met een ontvanger aan te sturen.

.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen