Ga naar inhoud

LNB 23mm toch nog zonder verloopring op multihouder?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik de onderdelen open doe van de multi houder en deze dan omdraai, dan kunnen LNB's met 23mm diameter op de multiehouder vastgemaakt worden.

Zie foto welke multihouder ik bedoel.

Zou zo een opstelling werken of is er een verschil indien je met de verloopringen zou werken?

post-52962-0-19331300-1354402606_thumb.jpg

Geplaatst:

Uitproberen dan weet je het ben zelf wel benieuwd

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Als je de klemmen omdraait zul je zien dat de hartlijn van de 23 en 40 mm gaten exact op dezelfde hoogte zitten .

Dus rechtstreeks in de 23 mm klem of met verloop in de 40 mm klem maakt niet uit , dat laatste is alleen iets meer gepruts .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

idd , dan dien je niet meer een verloopring te snijden. in mijn geval had ik de houder op de helf van een verloopring vastgemaakt en dan de andere helft in de klem.

Maar de houder viel er altijd uit als ik die draaide, dus was niet stevig zo Maar nu ik de 23mm opening gebruikt, zit dat allemaal goed vast en ik heb maar één verloopring moeten gebruiken, op de plek waar de lnb in de armklem dient vast gemaakt te worden.

Dit zou ook geen probleem zijn zeker? (één verloopring gebruiken en op andere plaatsen niet , maar ben dat nu aan het uittesten)

Jullie horen nog wel of het werkt of niet

Geplaatst:

wel astra 3 vind ik zonder problemen, maar astra 1 en hotbird deden moeilijk. hotbird deed het eerst wel, dan weer niet.

Maar dit heeft niets te maken met de houder. Het is hier constant aan het regenen maar dat zal ook niet de oorzaak zijn want hotbird en astra 1 hebben altijd gewerkt, regen of niet.

Maar als ik de hotbird kop aansluit op ontvanger, dan geeft ontvanger geen enkel strenght aan. Heb een andere LNb genomen, dan is er wel een strenght, en signaal.

Ondertussen vond ik geen signaal meer voor hotbird,, dan heb ik mijn oude monoblock teruggeplaats, en hotbird en astra 1 werken weer.

Ik ga de ALPS lnb's kopen want die dunnen koppen zijn niets waards.

Maar zoals Trust zei, het maakt geen verschil of je de 23mm diameter neemt of de 40mm. Het moet werken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen