Ga naar inhoud


zappen duurt soms wel 6 tot 8 sec.


lindberg

Aanbevolen berichten

Dan moet je volgens mij deze instelling gebruiken:

Configuratiemodes: eenvoudig

Modus: enkel

Satelliet: 19.2E

Verstuur DiSEqC: nee

 

Vraag wil je terug naar het vorige kanaal, altijd JA kiezen

 

Dan heb je op allebei de kabels (Tuners) signaal

 

Grts.

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ja ik dacht ook even dat het aan de softcam lag,dus even m'n x-cam er in gestoken...wanneer ik dan opneem kan ik slechts naar het opgenomen kanaal kijken dus x-cam er weer uit en vervolgens gekeken naar welke versie van cccam ik had...bleek versie 2.09 te zijn,nou bijgewerkt naar 2.21 en vol goede hoop weer een opname gestart...helaas het probleem blijft.

 

ik denk toch dat ik een defect exemplaar heb gekocht :sick: ...

anyway bedankt voor de hulp tot nu toe.

 

Lindie.

aangepast door lindberg

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

om e.e.a nog duidelijker te maken : wanneer ik een opname start doet de vu dat op tuner A,wanneer ik dan zap naar een ander kanaal en hij gebruikt daarvoor ook tuner A is niets aan de hand,wanneer ie tijdens zappen schakeld naar tuner B is ook alles ok,het gaat fout wanneer hij bij het zappen terugschakeld van tuner B naar tuner A,dit duurt echt heel lang,en waarom hij terug schakelt naar tuner A weet ik ook niet.duidelijker is het niet uit te leggen dit is precies wat er gebeurt.de tunerinstellingen heb ik zo staan als Mobieltje adviseerd.

 

Grtz,

Lindie.

aangepast door lindberg

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent aan het opnemen via tuner A

Dat hij dan tijdens het zappen via tuner B even terugschakelt naar tuner A is normaal, omdat de decoder ziet dat er nog een vrij kanaal beschikbaar is (via tuner A) op dezelfde transponder.

Als je met OpenPLi 2.1 o 3.0 werkt kan je via het menu -> instellingen -> Systeem -> Diverse instellingen een voorkeur tuner kiezen, normaal staat deze op auto, zet deze op Tuner B.

Als je nu gaat opnemen zal hij altijd voor opname tuner B kiezen en als je dan verder gaat zappen doet hij dat via tuner A.

Of hij dan tijdens het zappen weer tijdelijk overschakelt naar tuner B weet ik niet, dat zou je zelf moeten proberen, als het dan nog niet goed werkt zou je een andere Twin LNB kunnen proberen?

 

Hoe kan je zien welke zenders er nog beschikbaar zijn als je b.v. aan het opnemen bent van Ned1 HD via tuner B, kies de zenderlijst en je ziet de nog beschikbare zenders op dezelfde transponder als witte regels de rest van de regels zijn grijs.

RTL4 HD, RTL8 HD, Discovery HD, NatGeo HD en Brava HD zitten op dezelfde transponder

 

Grts.

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mobieltje,

 

ja de tuners staan precies zo ingesteld.

de suggestie die je geeft om bijv. tuner B als voorkeurtuner te gebruiken had

ik ook al uitgeprobeert,maakt echter niets uit probleem blijft, alleen worden de

tuners dan precies andersom weergegeven,wat me ook logisch lijkt.

ik heb er een filmje van gemaakt,misschien dat dit iets oplost..

de link

ik hoor graag elke suggestie ! ;)

 

thanx and greetz,

Lindie

aangepast door lindberg

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat kan ik proberen,maar let wel het fenomeen doet zich enkel voor bij opname.

verder lijkt het mij niet echt normaal ( ik kan het ook niet verkopen aan de wederhelft) ik bedoel dit zou toch voor dit soort

ontvanger geen enkel probleem moeten zijn.met mijn reeds verkochte Topfield kon ik zelfs bij 2 opnames nog prima zappen

de cccam die erop draait vond ik via de groene knop,stond/staat wel bij enigma2 softcam.maar goed hoe zet ik er een andere softcam in ? want cccam 2.3 staat niet in het lijstje wanneer onder applicaties op de groene knop wordt gedrukt.. :sick:

misschien hebben ze bij de winkel wel het verkeerde image geplaatst,of kan dat niet ?

oh ja en ik werk zonder harde schijf (opgenomen word op qnap ts-412 nas ), kan dat een probleem zijn ?

pppfffff

thanx anyway.

 

Lindie

aangepast door lindberg

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok nu gezapt met abnormaal lange tussentijd ( 1 min) fenomeen blijft zoals in demofilmpje.

nieuw image geplaatst , helaas geen enkel soelaas.

als niemand meer iets weet gaat de doos terug naar de winkel.

 

bedankt voor het meedenken.

 

grtz

Lindie

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi...uhm dan zou volgens mij de zender die zolang op zich laat wachten helemaal niet te voorschijn komen,bovendien is er dan nog het verschil tussen omhoog zappen en omlaag.in het geval van zappen naar natgeo vanuit disc ,via de zelfde tuner geen probleem,echter wanneer ik dan doorzap naar rtl8 gaat dit via tuner B,vervolgens terug naar natgeo ( doet ie via tuner a ) duurt dan zeker 10 sec.

met fta geen enkel probleem .

 

ps de genoemde situatie is slechts één voorbeeld er zijn talloze scenario mogelijk.

 

lindie

aangepast door lindberg

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als fta geen enkel probleem is zou ik het toch in de softcam zoeken. Steek je kaartje eens in de andere reader en kijk eens of dat helpt? Of heb je je canaldigitaalkaartje in een cam module zitten?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...