Ga naar inhoud


Power Electro Save onder OpenPLi3.0?


dvbs

Aanbevolen berichten

Goede middag

 

Hier lukt het niet om de "Power Electro Save" draaiend te krijgen op een 7020HD. (volgens de bij de appl horende tekst wordt de DM7020HD weliswaar niet ondersteund)

 

Hij is wel te downloaden in OpenPLi3.0 (en dat heb ik nu al 2 keer geprobeerd (gedeïnstalleerd en weer geïnstalleerd)

 

Maar nu is mijn vraag: Lukt het bij iemand wel? (of zie ik iets over het hoofd? (onder 2.1 draaide het perfect))

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sorry dat ik er nogmaals over begin :sick:;

 

maar na meer dan een week proberen lijkt het toch niet te lukken. Mag ik er van uit gaan dat dit niet werkt of zijn er alsnog die het wel werkend gekregen hebben?

 

-voorlopig werk ik dus met 2 dagelijks-herhaalde opnames van een minuutje RR in de prullenmand van de HDD om de box aan en uit te zetten. Of is daar nog een betere oplossing voor te bedenken?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

-even updaten :) ;

 

Het werkt dus wel!

 

Maar ik snap niet waarom :crazy: .

 

Met volgende instelling lukt het niet:

 

go to deepstandby at 23.58uur

wakeup at 11.59 uur

next day start: 01.00uur

 

Met volgende instellingen lukt het wel:

 

go to deepstby at 00.02uur

wakup at: 11.59uur

next day start: 06.00uur

 

Wat is feitelijk het nut van die "next day start"?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Sjaak (k),

 

Bedankt voor jouw reply, maar....

 

Ik ben nog niet mee. :sick:

 

Ik zie niet waar de tijden overlappen.?.?

 

stel: dag x: (situatie1) _________dag x: (situatie2)

start dag 01.00uur ____________ 06.00uur

wake up: 11.59uur ('s middags)___ 11.59uur

go to deepstby: 23.58uur('s avonds laat)_ 00.02uur

 

of bedoel je dat dagelijks gezien (0-24.00uur) de box eerst in deepstby moet gaan en pas later moet ontwaken?

 

Weet je soms ook welk verschil het maakt in jouw voorgestelde schema tussen next day te laten starten om bijv. 3uur en 7uur? Wat verandert er op dat ogenblik met de box?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben er bijna :) .

 

-over "go to deepstby" zijn we het eens: de box gaat in deepstby (om stroom te sparen)

-"start next day": staat nu bij mij: 01.00 en dan zie ik in feite niets veranderen, (allee, dat vermoed ik, want hij staat nog steeds uit als ik 's morgens opsta :) )

-bij "wake up" laat ik de box vanuit deepstby in stby komen, zodat hij vanaf dan kan worden aangesproken (voor de middag kijken we toch nooit TV)

 

... maar volgens jou zou de box bij "start next day" al in stby moeten komen? en bij "wake up" (als je die optie kiest tenminste) aangaan? Dat is bij mij niet het geval.

 

sorry voor de vragen

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak (k),

 

Hier doet hij wat er moet gebeuren (nml vanuit stby naar deep-stby gaan rond middernacht én in de voormiddag vanuit deep-stby naar stby gaan zodat hij vanaf dan te benaderen valt en snel opstart indien nodig (tv-kijken)) Dus alles ok, maar ik had toch graag de instellingen gesnapt.

 

.... volgens het menu kan je elke dag een stop- en start-uur kiezen; én 1 (één) "start next day" uur

 

-na "start next day" blijft de box (nog steeds) volledig uit en dus enkel aan te zetten met de ab. (geen probleem hier, ik vul gewoon iets in hier omdat het moet)

 

-na "start" gaat de box in standby ( hier had ik ook kunnen kiezen voor de optie "box aanschakelen", maar wens het dus niet) en valt dus via pc te benaderen. Ook hier weer ok, dat is wat ik wil.

 

 

Vraag blijft: wat verandert er bij het "start next day"uur?

 

--of gaat hij pas in stby bij "start next day" als ik kies voor "opstarten" bij start? (is het nog te volgen?)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg mij af wat het nu werkelijk oplevert al deze moeite...hier wat cijfers die ik vond op een ander forum:

 

Gebruiker 1:

DM8000:

Voller Betrieb = 38 Watt

Standby = 35 Watt

Deep Standby = 3 Watt

 

Gebruiker 2:

Standby dm800se 15 watt

Deep Standby 4 watt

Angeschaltet 18 watt

 

Standby dm8000 40 watt

Deep Standby 9 watt

Angeschaltet 42 watt

 

Standby dm7025+ 22 watt

Deep Standby 4 Watt

Angeschaltet 30 Watt

 

Weet niet waar het verschil van de twee 8000's vandaan komt, maar het geeft een beetje een indicatie van wat je kunt besparen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het verschil in deep-standby nogal vreemd, neem aan dat de HDD dan uitgeschakeld is (dus ook niet idle) en de rest van het apparaat ook echt uitgeschakeld is..misschien dat er in de loop van de verschillende generaties 8000HD's nog wat veranderd is (of de gegevens zijn gewoon niet 100% betrouwbaar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm :sick: , daarnet heb ik de info toets eens ingedrukt bij de plugin.

 

Betekenis van "start next day":

 

-stel je wil op maandagnacht om 00.30uur (in feite op dinsdag dus) de box in deepstby laten gaan; dan laat je de "next day" (hier dinsdag dus) na 00.30uur ( dus bijv.01.00uur) starten én je geeft 00.30uur in op maandag.

 

Sorry mannen (en vrouwen), in het vervolg zal ik eerst eens lezen!

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je wel geloven dat ik hier geen (achterste scheidingsdeel onderkant lichaam) van snap. :sick: Hoe kan je de ontvanger in deepsleep (dinsdagnacht) laten gaan en en de vorige dag (maandagmorgen om 00.30 uur) starten zo lees ik het. :eek:

 

ik zie het zo: "start next day" doet niets met de box!!!! Het vertelt enkel aan Electro tot wanneer de dag loopt/ start.

 

 

vb

 

op maandag zet je start 09.00uur en stop op 00.30uur; dus net na middernacht uitgaan en 's morgens in stby gaan of volledig opstarten (afhankelijk van jouw keuze)(en dat hou je zo in de 2 onderstaande gevallen)

 

-als je start next day op 01.00uur zet, dan beschouwt hij 24.59uur als het einde van de maandag en schakelt hij in werkelijkheid op dinsdag (vroege ochtend om 00.30uur uit).

 

-als je start next day op 00.15uur zet, dan beschouwt hij 24.14uur als het einde van de maandag en schakelt hij in werkelijkheid op maandag (vroege ochtend om 00.30uur uit).

 

nu weet ik ook dat het over een ganse week gezien als je elke dag identiek programmeert, het in feite geen verschil maakt!

 

niet evident om zoiets neer te schrijven zenne :cool: !

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Sorry om dit onderwerp nog eens naar voren te brengen, maar...

 

Sinds ik overgegaan ben naar OpenPLi 4.0 lijkt Electro (opnieuw) niet (meer) te werken (of doe ik iets verkeerd)

 

Gebruikt er nog iemand deze appl. op een 7020hd?

 

Indien ja; dan weet ik dat het aan mij ligt en zal ik maar verder zoeken.... :)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf het iets vreemd vinden....

 

Afhankelijk van de instellingen lijkt hij ofwel in deepstby te gaan of te ontwaken (beiden lukt nog niet).

 

Wat ook blijkt; de uur-instellingen blijven behouden; zelfs als je de appl verwijdert en opnieuw installeert; weet iemand waar deze instellingen worden bewaard?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Jonge jonge wat heb ik zitten puzzelen; totdat ik dit las:

 

 

- Next day starts at and other times..

If the box is supposed to go to sleep Monday night at 1 it is actually already Thuesday. To make this nonetheless possible, it must be known when the next day Starts. Hopefully the rest is self-explanatory. 

 

 

Dus als je de "volgende dag start op" 02:00 zet doe je ff alsof de dagen 26 uur hebben om instellingen als 0:30 mogelijk te maken. Toch?

 

https://sites.google.com/site/allaboutdreambox/plugins/elektro-power-save

 

Huib

aangepast door huib

Dreambox, VU plus ultimo, LG TV (helaas zonder CD module) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf het iets vreemd vinden....

 

Afhankelijk van de instellingen lijkt hij ofwel in deepstby te gaan of te ontwaken (beiden lukt nog niet).

 

Wat ook blijkt; de uur-instellingen blijven behouden; zelfs als je de appl verwijdert en opnieuw installeert; weet iemand waar deze instellingen worden bewaard?

In etc/enigma2/settings

 

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...