Fritsjof Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 Een flinke poos geleden kocht ik een Triax 88cm schotel met multirail voor 4 ALPS om de drie Astra's en de Hotbird te kunnen ontvangen (zie hier voor mijn geploeter: http://www.sat4all.c...tbird-nou-toch/). Dat werkte allemaal prima. Inmiddels ben ik verhuisd naar een heus woonhuis waar ik mag doen en laten wat ik wil (ook wel eens leuk) dacht ik, blijkt dat mijn vrouw een nog sterkere grond heeft om mijn schotel te bekritiseren dan de woningbouwvereniging, zij gebruikt namelijk het argument "omdat ik het vind", en dat houdt zelfs bij het Europese hof voor de rechten van de Mens stand, zo blijkt. Goed, ik mag de schotel monteren aan de muur van de schuur. Het is een stenen schuur met dikke muren dus dat moet werken, dacht ik. Ik post dit hier omdat ik eigenlijk alleen beugels zie die aan de muur worden gemonteerd, dus 'plat' op de muur, terwijl ik denk dat als ik een beugel kan vinden waarvan de bevestiging 'de hoek om' kan, een stuk steviger staat. Ik zoek dus een beugel die op een hoek van een muur/schuur gemonteerd kan worden, en ik weet niet hoe dit heet ("hoekbeugel" geeft een beugel in een hoek, niet een rechte staaf met onderaan een bevestiging in een hoek). Mijn schuurtje: Rood = bevestiging aan muren (in een hoek) Ik hoop dat iemand weet of een beugel als deze te koop is en hoe hij heet. Dank voor elke reactie!
Ventura Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 Ik zal voor een tegelvoet gaan. Makkelijk te plaatsen, verplaatsen en verwijderen.
Fritsjof Geplaatst: 3 december 2012 Auteur Geplaatst: 3 december 2012 Dank voor je reactie. Ik heb een tegelvoet, en die staat nu in de tuin maar dat is "natuurlijk geen gezicht zo" (aldus vrouwlief). Ik zou de schotel op de voet op het dak van de schuur kunnen zetten alleen is de vraag of dat goed is voor het dak, immers zullen er dan ook tegels op moeten komen en dat gewicht in combinatie met de krachten die de wind zal uitoefenen op de schotel zullen het dak geen goed doen, aldus mijn bouwkundig onderlegde hulp. Ik ben er zelf ook geruster op als het hele ding aan een muur vastzit moet ik bekennen.
Ventura Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 Wat voor tegelvoet hebt u in bezit? Is dat een 30x30 of een 60x40 tegelvoet. Indien de tegelvoet op het dak wordt geplaatst. Dan is het raadzaam om onder de tegelvoet rubberen daktegels te plaatsen.
minplus Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 Nooit gezien. Maar even nauwkeurig uittekenen wat je wilt en langs de lokale smid gaan. Die maakt exact wat je wilt voor weinig geld is mijn ervaring. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Eduard07 Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 (aangepast) Bij een goed mastieken dak denk ik dat een voet met 30x30 tegels op zich geen risico hoeven te vormen. Ook niet zonder rubber. Op het dak is een nette oplossing: geen geboor en stabiel. En gemakkelijk weer af te breken. En mooi uit te richten als je schuur schuin op het zuiden staat. De stenen/voegen van een halfsteens muur (schuur) moeten het gewicht van een (88 cm) schotel wel kunnen verdragen, ook bij storm. 3 december 2012 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Fritsjof Geplaatst: 3 december 2012 Auteur Geplaatst: 3 december 2012 (aangepast) Aha dus ik ben niet helemaal gek gelukkig, als ik uit jullie reacties op mag maken dat wat ik wil misschien wel niet bestaat. Vind ik toch vreemd, aangezien het toch stabieler zal zijn dan de platte variant. Mocht dit het geval zijn ('bestaat niet') dan kan ik altijd nog kiezen voor een 'plat aan de muur' model, maar misschien moet ik toch wat meer overtuigen hier voor 'op het dak'. Het is inderdaad zo dat het prettig uitrichten is zo met al die platte ruimte om je heen, en ik heb de voet immers al in bezit (nu nog tegels zien te scoren). De tegelvoet die ik heb is 30x30 als ik me niet vergis, in ieder geval 2x2 gelijke tegels. Rubberen tegels eronder is in ieder geval een goed idee, zeker ook omdat er vaak water op het dak staat, en de voet liever niet onder water staat denk ik, verdeelt ook het gewicht wat. Ik zal eens uitzoeken wat voor dak het is dat de schuur heeft, en houd me aanbevolen voor een beugel-op-een-hoek mocht iemand zoiets vinden. -edit- Trust, in welk deel van het land bevindt u zich? 3 december 2012 aangepast door Fritsjof
trust Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 (aangepast) Nooit gezien. Maar even nauwkeurig uittekenen wat je wilt en langs de lokale smid gaan. Die maakt exact wat je wilt voor weinig geld is mijn ervaring. Ik heb (geloof ik ) nog zo'n deel liggen (gegalvaniseerd) , alleen is de buis diameter 76 mm , kan er e.v. wel een dunner stuk op lassen . Het ligt op m'n werk , zal morgen kijken . Edit : van belang is natuurlijk of er nog een brede dakrand aan die schuur zit 3 december 2012 aangepast door trust Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
satencom Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 Koop twee van deze muurbeugels ,een beetje bij buigen en dan moet het lukken Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Fritsjof Geplaatst: 3 december 2012 Auteur Geplaatst: 3 december 2012 @Satencom: Kan ik die beugels bestellen bij een van de adverteerders hier? Zo ja: link alsjeblieft. @Trust: Ja een brede dakrand, zie foto: Rode lijnen gezet om waar de schotel zou moeten komen.
trust Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 Bedenk wel dat die beugels een eind uit elkaar gemonteerd moeten worden en zo te zien lijkt me het een doorgang , koop er ook pleisters bij Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
satencom Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 Ik kan geen link plaatsen ,dat is hier niet toegestaan ,ze zijn in elke sat winkel te koop . Je kan de optie van TRUST ook even afwachten, misschien kan hij even een foto plaatsen van zijn beugel Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
druup Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 (aangepast) Gewoon voor de tegelvoet gaan, ik heb een tegelvoet met 4 stuks 40x60 tegel op mijn "nieuwbouw" prefab houten schuur gezet en dat gaat prima... 3 december 2012 aangepast door druup VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Fritsjof Geplaatst: 4 december 2012 Auteur Geplaatst: 4 december 2012 Scherp oog Trust; het was ooit een doorgang, nu staan de afvalbakken er. De doorgang is nu rachts (bij de deur van de schuur). Maar dat kan inderdaad lastig worden, vrouwlief hoeft zich er maar 1x aan te stoten en het feest is weer voorbij natuurlijk. Zal ik dan toch maar laten uitzoeken hoeveel het dak van de schuur kan hebben, qua gewicht, en dan de boel daarop plaatsen? Ik zal dan moeten uitzoeken hoe ik het gewicht zo veel mogelijk verdeel, zodat er geen kuil ontstaat in het dak. Ik neem liever het risico niet dat de boel verzakt en ik een nieuw dak moet laten plaatsen...
trust Geplaatst: 4 december 2012 Geplaatst: 4 december 2012 Maar goed dat ik een slag om de arm gehouden heb , het is n.l. (nog ) niet direkt wat jij zoekt .(kan ik e.v. nog aanpassen) Het is momenteel een opstelling voor in de hoek , diam. 76 mm , 212 cm lang , onderste beugel op 29 cm , 2e beugel op 141 cm en pijp staat 4 cm van de muur . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen