druup Geplaatst: 4 december 2012 Geplaatst: 4 december 2012 Het is wel leuk zo'n in de hoek of om de hoek bevestiging maar met vaste beugel zal het lastig worden om met keilbout achtige bevestigingen te werken... VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Fritsjof Geplaatst: 6 december 2012 Auteur Geplaatst: 6 december 2012 @Druup: ja dat zat ik ook te denken: die bouten zullen elkaar 'tegenkomen'. @Trust: ziet er grondig en solide uit, ik ben inmiddels echter overtuigd van de voordelen van de tegelvoet (die ik al in bezit heb) en heb tegels ed. gekocht. Ik dank je voor je moeite, ik ben in ieder geval een stuk wijzer en een illusie armer...
druup Geplaatst: 6 december 2012 Geplaatst: 6 december 2012 Even een tip Fritsjof, leg onder je tegelvoet van die zwarte ring rubbermatten om je dakbedekking te beschermen tegen beschadiging. Rubbertegels o.i.d. kan natuurlijk ook... VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Erwinnaar Geplaatst: 8 december 2012 Geplaatst: 8 december 2012 en stel de paal van de tegelvoet absoluut waterpas. dat kan met simpele m8 ringen (indien de paal niet is vast gelast)
Fritsjof Geplaatst: 9 december 2012 Auteur Geplaatst: 9 december 2012 Bedankt voor de tips, ik heb inmiddels van die rubber matten gekocht (gemalen en samengeperste autobanden?) voor bescherming van het dak. Ik ga uitzoeken wat "m8-ringen" zijn, de paal is niet vastgelast. Het is nu nog wel te doen op een dak, maar hoe kouder het wordt hoe lastiger dat afstellen gaat straks, met bibberende handen wordt dat lastig.
Erwinnaar Geplaatst: 9 december 2012 Geplaatst: 9 december 2012 Bedankt voor de tips, ik heb inmiddels van die rubber matten gekocht (gemalen en samengeperste autobanden?) voor bescherming van het dak. Ik ga uitzoeken wat "m8-ringen" zijn, de paal is niet vastgelast. Het is nu nog wel te doen op een dak, maar hoe kouder het wordt hoe lastiger dat afstellen gaat straks, met bibberende handen wordt dat lastig. M8 of M10 ringetjes zijn gewoon te koop bij de bouwmarkt. Zijn kleine ringetjes die om de bout van je tegelvoet passen. De paal staat met vier gaten over vier bouten vast met moeren. Ik heb de moeren losgemaakt, de paal losgekoppeld van de voet en toen met die ringetjes de paal waterpas gemaakt. Dus INDIEN NODIG kun je de paal zo behoorlijk goed, stevig en professioneel waterpas maken. Dat is beter dan met stukjes hout of iets dergelijks onder de voet. Let er wel op dat je gegalvaniseerde ringetjes haalt. Die zijn beter tegen regen bestand. M8 is de maatvoering van de boutjes en moeren en dus ook de ringetjes. Paar Euro en je bent klaar. Nogmaals, als je mast al zuiver waterpas staat zonder dit alles dan is het uiteraard al goed. Succes. gr.
Fritsjof Geplaatst: 11 december 2012 Auteur Geplaatst: 11 december 2012 Ah uitstekend, ik zal de bouten eens meten en dan ringetjes halen, gegalvaniseerde uiteraard :-) Die paal staat zeker niet waterpas, dus het is nodig. Dank voor de uitleg!
druup Geplaatst: 16 december 2012 Geplaatst: 16 december 2012 (aangepast) Ik heb destijds langere bouten gehaald zodat ik met wat extra moeren het geheel makkelijker en preciezer in het lood kon stellen. 16 december 2012 aangepast door druup VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Pandor Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 (aangepast) Oud topic, maar Ik was naar ditzelfde op zoek en blijkbaar heeft ***geen-reclame*** dit gewoon in hun gamma. product/940135/Muurhouder-voor-hoeken Voor de mensen die dit ook zoeken 7 april 2013 aangepast door ceesv Winkelnaam verwijderd i.v.m. reclame regels
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen