haramo Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 Hey Weet iemand of de genoemde combinatie mogelijk is? Dus 4 LNB's op een multihouder. Welke satelliet dient dan gericht te worden? Groeten
muppet Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 Is goed mogelijk vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
wolverine Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 (aangepast) hmm 23.5 en 26°E samen zal toch wel krap worden? 3 december 2012 aangepast door wolverine VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Sprietje Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 Heb je die schotel al in huis of moet je hem nog kopen?
edbe Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 met zeer smalle lnb's moet het wel gaan lukken. o.a. megasat lnb,maximum rod lnb en baff lnb. 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Sprietje Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 De afstand van de lnb’s tussen de Astra 23,5 en de Badr 26,0 moet 41mm zijn voor een 120cm-schotel. Daar kun je dus twee Alps-lnb’s voor nemen. Die zijn bewezen betrouwbaar ook als ze nat zijn. Je zult dan wel de lnb-houders wat moeten aanpassen zoals bijv. in de bijlage. 2
haramo Geplaatst: 4 december 2012 Auteur Geplaatst: 4 december 2012 is niet voor mi maar voor de tante van mijn vrouw. Ze hebben een 120cm schotel, en wensen naast astra 1, astra3 en hotbird ook arabsat (is dat BADR 26°E? Ok) Houder een beetje aanpassen? ik zie dat je dat nogal groot hebt aangepast hé . dus dat ijzeren staafje van boven heb je zelf eraan toegevoegd of hoor dat bij de houder? en ik zie dat je van de middenste ronde zwart stuk, een stuk van links en rechts hebt verwijderd. amaai. wat een aanpassing. dus enkel dan is 41mm tussen de twee koppen te verkrijgen? ok. is nogal werk aan dan zie ik. ja Alps LNB die ga ik ook voor mij halen binnen, had het voor hem ook aangeraden voor astra 1 en 3 maar niet voor arabsat omdat ik dacht dat die ver genoeg zat. Edbe, smalle lnb's nooit meer, het hoeft maar te regenen en je hebt geen signaal meer. Ben dat niet gewoon, dacht dat minstens deze ook goed zouden werken, waarom verkopen ze die dan? ik vind dat bedrog, tenzij je LNB's binnen moet gebruiken? raar.
Fritsjof Geplaatst: 4 december 2012 Geplaatst: 4 december 2012 Ik heb alleen maar smalle ALPS op m'n multirail en heb nooit problemen met regen of sneeuw.
haramo Geplaatst: 4 december 2012 Auteur Geplaatst: 4 december 2012 ik heb deze: SAB Slim Premium single lnb (L914) maar kan zijn dat mijn multihouder niet goed vast zat op de eerste lnb, want met wind enzo kan die mischien wat bewegen en dan zal ik astra 3 nt meer krijgen hé, maar astra 1 werkte nog wel, en die draaid dan ook toch mee een beetje.
haramo Geplaatst: 7 december 2012 Auteur Geplaatst: 7 december 2012 De afstand van de lnb’s tussen de Astra 23,5 en de Badr 26,0 moet 41mm zijn voor een 120cm-schotel. Daar kun je dus twee Alps-lnb’s voor nemen. Die zijn bewezen betrouwbaar ook als ze nat zijn. Je zult dan wel de lnb-houders wat moeten aanpassen zoals bijv. in de bijlage. Sprietje, zo ik begrijp van Eduard in een andere onderwerp ‘Meeste signaal met welke schotel? Advies ‘.Pag 5Bericht 47 Waarom kunnen geen normale LNB's gebruikt worden op een 120cm schotel? waarom dien ik toch Alps LNB's te gebruiken , plus nog eens houder aanpassen? Als ik Eduard goed begrepen heb is een 110 schotel al voldoende? Reden waarom ik dit vraag is omdat de eigenaar van de schotel (aangetrouwde famillie, dus tante van mijn vrouw) al normale inverto LNB koppen heeft die hem veel geld hebben gekost, met twee aansluitingen ook nog.
haramo Geplaatst: 9 december 2012 Auteur Geplaatst: 9 december 2012 Kan iemand me helpen met mijn vraag? Wens ook op te letten op de eventuele kostprijs. ik zeg nu maar wat maar misschien is het voordeliger om een nog grotere schotel te kopen? kan iemand me dat uitleggen waarom normale LNB's niet zouden kunnen gebruikt worden voor de genoeme schotel? Terwijl dat voor een andere wel kan?
wolverine Geplaatst: 10 december 2012 Geplaatst: 10 december 2012 haramo antwoord op je vraag ivm de lnb : volgens mij kan je de "brede" lnb's niet gebruiken om astra 23,5 en badr 26E te ontvangen wegens niet genoeg plaats. in het andere topic wordt er gemeld dat op een triax 110cm astra 19,2 en astra 23,5 gewone lnb's kunnen gebruikt worden en ik kan dit beamen want op mijn triax 110 doe ik dit ook gewoon voor deze twee sats. volgens mij kan je de gewone lnb's niet VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
haramo Geplaatst: 13 december 2012 Auteur Geplaatst: 13 december 2012 dus volgende opstelling zou ook werken: in astra 1 = normale LNB astra 3 = ALP LNB arabsat = ALP LNB hotbrid = normale lNB ? is badr zeker ook arabsat, want als ik dat opzoek zie ik verschillende arabsat graden. badr = 26°, arabsat 5A 30.5° indien tante van min vrouw de kanalen van 30.5 wilt hebben dan zal dat wel met normale lNB gaan voor alle koppen?
wolverine Geplaatst: 13 december 2012 Geplaatst: 13 december 2012 badr is een satteliet voornamelijk bestaande uit vooral arabische kanalen VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen