Ga naar inhoud

120cm schotel en multihouder(arabsat, astra 1 en 3, hotbird) mogelijk of niet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste haramo

Je zit te twijfelen welke satelliet je nu moet hebben. De Arabsat schrijf je maar je weet niet of de tante van je vrouw nu de Badr op 26 graden wil ontvangen of de Arabsat 5A op 30,5 graden. Van de Arabsat 5A kun je in Nederland maar heel weinig zenders ontvangen. Kijk maar eens op deze site:

http://www.lyngsat.com/Arabsat-5A.html

In de één na laatste kolom staan de verschillende beams waarin de zenders uitzenden. Je kunt de footprint zien door die in de één na laatste kolom even aan te klikken.

Maar het lijkt me toch niet zo moeilijk om even aan de tante van je vrouw te vragen welke zenders ze wil zien. Dan kun je meteen kijken op welke satelliet die zenders zitten. De zenders van de Badr 26 vindt je hier:

http://www.lyngsat.com/Badr-4-5-6.html

Je schrijft dat het om een 120cm-schotel gaat. Ik hoop dat het om een offset-schotel gaat en niet om een primefocus-schotel.

Zou je de afstand bij die 120cm-schotel eens op willen meten van het midden van de lnb-houder tot aan de schotel op 40% van de hoogte gemeten?

Ik hoop dat de multirail lang genoeg is om met zo’n grote schotel die vier satellieten te kunnen ontvangen.

• 2 weken later...

Geplaatst:

Sprietje, zoals altijd sta je klaar om te helpen, enorm bedankt daarvoor. Alleen daarom zal ik wat geld storten voor deze website.

Sorry alvast dat het zo lang geduurd heeft om te reageren, ik zit in mijn laatste jaar fiscale wetenschappen (avondschool) plus nog voltijds werken en al één jaar vader voor eerste keer. Heb vandaag laatste opdracht afgewerkt en gepresenteerd en nu even rusten maar dan weer blokken want binnenkort examens, heb hiervoor zelfs verlof genomen. Hopelijk begrip hiervoor.

ik heb geen kat gezien buiten mijn gezinnetje en zelfs niet veel aandacht kunnen geven. Ik ga morgen langs om te zien wat ze willen, en dan de metingen doen.

Gisteren belde hij me en zegt 'm dat 'm nilesat en hotbird samen wil nemen. ik zei hem dat als je nilesat wilt, het sowieso al moeilijk is als je één kop hebt, maar met twee koppen ja, dan moet nilesat gericht zijn in de klem zeker? en zei hem ook dat je een grotere satelliet nodig hebt (misschien dat 120cm ook wel gaat). Maar hij wou het zelf gaan kopen als het groter moet.

Waarschijnlijk wilt 'm alles hebben (badr astra 1 en astra 3 , nilesat hotbird) maar ik denk dat 'm nilesat op een aparte schotel gaat zetten en voor astra satellieten op een andere schotel)

Ik laat je iets weten;

Geplaatst:

Het werd meer een uitstapje, dus heb niet meer de metingen kunnen opnemen, helemaal vergeten ook toen we terug bij hun thuis aankwamen.

Maarja, zal voor andere keer zijn...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen