Ga naar inhoud


Zekering klapt uit voeding DM7025


Satbakker

Aanbevolen berichten


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat is een Aoyue 2703A+ Is een 3 in 1 re-workstation, desoldeer gun, hot air gun en soldeer Iron. Een niet al te duur en erg fijn apparaat. Een heel breed scala aan soldeer tips voor verkrijgbaar en alle spare parts zijn ook verkrijgbaar. Zonder dit machientje zou ik een hoop dingen niet kunnen doen. Echt een aanrader!

 

groeten

Satbakker

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou kan ff niet meten want ik heb de halve voeding weer uitelkaar liggen. Het gerammel heb ik inmiddels opgespoord en dat is een transistor waar om 2 van de 3 pootjes wazige ringetjes zitten waarvan er één los om het pootje zit (die rammelt dus) en de andere zit vastgelijmt. nou heb ik het vage gevoel dat de nieuwe diodes die ik geplaatst heb niet equivalent zijn. De plaatselijke electronica boer zei dat het geen probleem moest zijn. De orginele waren de RL205 SEP71A en de 4 nieuwe zijn RL2Z 28.

 

edit.

volgende keer eerst controleren of dit het laatste bericht is.

aangepast door z80
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze daar een enorme lading niet meer te repareren voedingen hebben zou ik niet vrolijk van worden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Z80, zal ik de volgende keer doen! Als jij me dan ff uitlegt waar je het in godsvredesnaam over hebt dan begrijpen we het allemaal want ik heb geen flauw idee wat je me duidelijk wilt maken.

 

@ Psychosammie, ja is idd. erg treurig en niet om vrolijk van te worden. Naar wat ik ervaren heb en wat ik zo her en der heb kunnen lezen is de DM 7025 met een erg benedenmaatse voeding ontwikkeld. Er is in de loop der tijd dan ook een soort van second edition voeding voor deze machine uitgebracht maar blijft een zwak punt in deze ontvanger.

 

@ JBnl, ja wat zal ik ervan zeggen. Voor mij is de ervaring tot nu toe uitstekend met deze machine. Dit model schijnt het flagship van dit merk te zijn. Wat ik al zei, zonder deze machine zou ik een hoop dingen niet kunnen doen. Het is degelijk spul voor redelijke prijzen en zover ik heb kunnen uitzoeken scoort het redelijk hoog in recencies. Nou ben ik geen profesional maar een hobbiest en hiermee kom je wel veel verder dan jan met de soldeerbout. Ik denk dat het een aanrader is.

 

@ Steve, grote bewondering voor jou kennis (jaloers) Als ik zo brutaal mag zijn, hoe achterhaal jij de equivalenten van componenten op een simpele manier? Of is dit gewoon de jarenlange ervaring en kennis die om de hoek komt kijken?

aangepast door Satbakker

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Weet iemand toevallig wat de voedingsspanningen zijn welke uit de voeding horen te komen (dus welke draad welk signaal hoort te zijn)?

 

Ook ik heb een voeding waarvan de zekering er steeds uit vloog.. Zelfs na vervangen van de elko's is er geen verbetering).

 

Wat ik alleen tegen ben gekomen is dat de voeding 55W 12V 3.3V 5V en 15V is, maar waar/welke bedrading dit hoort te zijn is mij een raadsel (en blijkbaar nergens echt te achterhalen.

 

Groeten,

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Ook ik heb een voeding waarvan de zekering er steeds uit vloog.. Zelfs na vervangen van de elko's is er geen verbetering).

 

 

 

 

Wat wil je meten als er geen spanning uit komt ? eerst maar eens zien dat de zekering er in blijft .

In het begin van dit topic staan een paar goede tips .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch nog even gezocht voor je en dit op een duits board gevonden

1.) (rood) 0V

2.) 2,5V

3.) 2,5V

4.) 0V

5.) 3V

6.) 0V

7.) 5V

8.) 0V

9.) 12V

10.) 12V

11.) 0V

12.) 15V

13.) 3V

14.) 12V

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trust, bedankt voor je (toch blijkbaar best makkelijke) zoektocht.. Ik kon er helemaal niets over vinden op het web!

 

Wat wil je meten als er geen spanning uit komt ? eerst maar eens zien dat de zekering er in blijft .

 

Ik wil niet direct iets meten aan de voeding, maar even een losse voeding gaan opbouwen om deze (best vaak falende voeding) uit te schakelen.. Natuurlijk alleen als ik deze defecte niet "even" aan de gang te krijgen.

Ook heb ik niet direct zin om een nieuwe voeding aan te schaffen (conversionkit) voor €44,54 + €15.00 verzendkosten + BTW van Dream MM, tenzij ik er zeker van ben dat niet mijn gehele box is overleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...