naomi Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 (aangepast) Na de installatie van windows 8 krijg ik geen verbing met het internet. Bij de status van de ethernet staat bij de details hetip4subnetmask op 255.255.0.0 ipv 255.255.255.0. Ik heb mijn router al diverse malen gereset maar het probleem blijft bestaan. Wanneer ik echter een usb2 to lan kabel gebruik dan kan ik via deze lan wel internetten. Mijn vraag is : Hoe kan ik de subnetmask veranderen in 255.255.255.0 3 december 2012 aangepast door naomi
theparasol Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 Je kunt beter de juiste driver voor die netwerk kaart installeren.
naomi Geplaatst: 3 december 2012 Auteur Geplaatst: 3 december 2012 Ik heb de Hp pavilion dv9812eg laptop en ik heb alle drivers hiervoor opnieuw van de Support site gedownload en geïnstalleerd. Het vreemde is dat de netwerkverbindingsgegevens bij het fysiek adres allemaal nullen staan.
theparasol Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 Merkwaardig je heb zeker ander internet toegang dan ik want ik kan alleen vista drivers vinden voor dit model op de hp website...
naomi Geplaatst: 3 december 2012 Auteur Geplaatst: 3 december 2012 Je hebt gelijk het zijn vista drivers. Welke drivers kan ik eventueel gebruiken voor deze verbinding? Ik waardeer het dat je probeert tot een oplossing te komen.
theparasol Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 (aangepast) Kun je zien in apparaatbeheer welke lan kaart erin zit (broadcom / intel / realtek) ? Update: zit deze in Intel 82567LM... Probeer eens of dit werkt: http://www.intel.com/p/en_US/support/detect 3 december 2012 aangepast door theparasol
naomi Geplaatst: 3 december 2012 Auteur Geplaatst: 3 december 2012 Dit zijn de gegevens HP asisProgram ser.nr CNF 8192652.Product nr KW 311EAR ABD. Tested by HP Pav 9812 eg Rmkt NB PC. No object 1011008075. ARPLKV HP Entertainment PC 9000. De processor is een AMD Turion 64x Mobile Technology TL-60. In apparaatbeheer zie ik alleen Nvidia nForce-netwerkcontroller
theparasol Geplaatst: 3 december 2012 Geplaatst: 3 december 2012 (aangepast) nForce.... nou op de amd website www.amd.com onder support & drivers -> motherboard / chips -> amd 9 series -> all 9 series chipset -> juiste os window 8 (32 of 64 even nakijken wat je in gebruik hebt!) Laptop zal wel weer dual uitgebracht zijn met intel en amd cpu, dat gebeurt wel vaker. 3 december 2012 aangepast door theparasol
naomi Geplaatst: 4 december 2012 Auteur Geplaatst: 4 december 2012 Ik heb alles volgens jouw stappenplan gedaan maar het probleem blijft bestaan. Ik zie nu pas dat in apparaatbeheer bij coprocessor een gele driehoek staat met de algemene eigenschap:apparaat type__overige apparaten>Locatie Pcl bus 0. Zijn er nog andere opties?
theparasol Geplaatst: 4 december 2012 Geplaatst: 4 december 2012 Het kan nog een beroerde kabel zijn, aangezien het een gigabit lan adapter is moet je dus beslist geen gekruiste kabels gebruiken. Wat gebeurt er als je in geavanceerde settings van de lan adapter de speed terugzet naar 100/full duplex?
naomi Geplaatst: 4 december 2012 Auteur Geplaatst: 4 december 2012 Ik heb mijn router opnieuw gereset en de laptop rechtstreeks met de router verbonden , echter probleem blijft bestaan. Netwerkkaart op 100mb fullduplex ingesteld
theparasol Geplaatst: 4 december 2012 Geplaatst: 4 december 2012 Merkwaardige zaak.... wanneer heb je die lan poort voor het laatst goed kunnen gebruiken?
naomi Geplaatst: 4 december 2012 Auteur Geplaatst: 4 december 2012 Ik heb het hiervoor met vista nog kunnen gebruiken. Ik heb wel een programma IObit Advance System care gebruikt die je internetinstelling kon versnellen. Mogelijk is hier iets verkeerd gegaan. Misschien is het op vlan overgeschakeld. Ik heb ook een Netgear 3700 V2 aan de Zyxel router gekoppeld en ze dezelfde Sidd en wachtwoord gegeven.Alleen de kanalen heb ik op 5 en 11 gezet. Nu is de computer alleen op de Zyxel aangesloten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen