Ga naar inhoud


Een AEG L87685FL of een AEG L87685FL, wat is het verschil en heeft het zin?


Miauw

Aanbevolen berichten

Een AEG L87685FL of een AEG L87685FL, wat is het verschil en heeft het zin?

 

Ik moet een keuze maken tussen een 1400 toeren en een 1600 toeren automaat:

 

Deze twee via deze link kan je de verschillen zien.

 

Er zit wel een prijsverschil tussen, maar heeft het zin om meer toeren te nemen?

 

Ik zie de volgende verschillen:

 

Restvochtpercentgage bij de 1600 toeren is 43, bij de 1400 toeren 44.

 

Geluidsniveau bij centrifugeren (dB) de 1600 toeren geeft 75 dB, de 1400 toeren geeft 73 dB.

 

Verder kan ik geen enkel verschil vinden, wat moet ik mij hierbij voorstellen?

 

Heeft het zin om voor de 1600 toeren te gaan als er slechts 1% verschil is met de 1400 toeren?

 

Wat is het verschil tussen 75 dB en 73 DB, ja het geluid, maar is dat veel?

 

Beide zijn 8KG, moet het vocht uit het midden vandaan komen?

 

Waarom is het percentage zo klein?

 

Ik zit te zoeken, want niet elke wasbeurt zal het maximum aantal toeren draaien waar het percentage op gericht is.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator
Verder kan ik geen enkel verschil vinden, wat moet ik mij hierbij voorstellen?

 

De prijs waarschijnlijk.

 

 

Heeft het zin om voor de 1600 toeren te gaan als er slechts 1% verschil is met de 1400 toeren?

 

Als je veel was draait op 1600 toeren dan is de was gewoon sneller droog.

 

 

Wat is het verschil tussen 75 dB en 73 DB, ja het geluid, maar is dat veel?

 

Ja, dat kan best wel schelen. Decibels zijn niet lineair maar logaritmisch.

 

 

Beide zijn 8KG, moet het vocht uit het midden vandaan komen?

 

Omdat het water uit het midden komt wordt de was regelmatiger nat gemaakt. Bij een "normale" wasmachine moet de was door het draaien door het water dat aan de onderkant v.d trommel ligt.

Of dat moet? tja, hoe vangt een haas een koe?

 

 

Waarom is het percentage zo klein?

 

vergis je niet in de techniek om die "kleine percentages" erbij te krijgen. Zo heb je bijv voor het geluid heel wat meer isolatie nodig en voor die 200 toeren meer een veel sterkere motor (of een andere aandrijf verhouding) wat zich uiteraard ook vertaald in de prijs.

En als je de functies gebruikt dan zal je was toch sneller droog zijn en de machine zal stiller zijn. Of je dat merkt weet je niet want daar zal je beide machines moeten gebruiken. Als je het verschil niet weet dan zal je het niet merken.

 

Is het prijs verschil niet zo groot dan zou ik voor de 1600 toeren versie gaan. Zou ik er 200 meer voor moeten betalen dan ging ik voor de goedkopere versie.

Kwestie van eigen gebruik / prijsverhouding .

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn mening is dat een 1600 toeren machine het zwaarder te verduren heeft en dus eerder defect is.

en dat het rest vocht tussen 1400 en 1600 toeren niet de moeite waard is.

vaak is het verschil in toeren gewoon door de electonica of door een grotere polie op de motor geregeld

 

mijn mening is gebaseerd op 15 jaar ervaring in het repareren van witgoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn beide wasmachines identiek, op het aantal toeren na, het verschil is 50 euro, maar dan heb ik het nog niet eens over de BTW korting gehad.

 

De wasmachine zal alleen bij een bonte was op volle toeren draaien, maar kan ook lager en economisch draaien.

 

Ik moet nog even AEG bellen, dan weet ik het zeker.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ZinlooS,

 

Je zegt dat je 15 jaar ervaring hebt, daar ga ik niet aan twijfelen.

 

Heb ik een goede wasmachine op het oog, of zou je mij wat anders aanraden?

 

Beide hebben een directe Inverter motor met 10 jaar garantie.

 

Ik dacht dat beide een beladingssensor hebben, maar dat lijkt niet het geval, mijn budget is al iets groter dan min of meer de bedoeling was, echter heb ik een officiële offerte die 14 dagen geldig is, dus tot en met 15 december ben ik 814 euro kwijt als ik de 1600 toeren neem.

 

Het snoer er zelf aanzetten lijkt mij geen probleem, maar ik weet niet of ik dan met mijn garantie speel, kosten zijn 20 euro zonder aan te sluiten, want dat kan ik zelf wel en anders krijg ik daar hulp bij. Ik wil wel graag de oude vervangende stekker terug zoals die er uit is gehaald, ik heb daar tenslotte voor betaald.

 

Als ik de 1600 toeren neem, dan wordt deze voor de deur gratis afgeleverd, ik wil toch eerst de boel controleren voor die aangesloten wordt.

 

Een goede tip kreeg ik enige tijd geleden om raamfolie tegen voor, zij en onderkant te plakken, maar ongeveer ergens tot onder de deur om opspattend water te voorkomen.

 

Ik laat hem niet aansluiten, want dat is vrij eenvoudig en men vraagt de hoofdprijs wat mij te ver gaat. Ik meen 50 tot 80 euro, die stop ik zelf wel in mijn zak.

 

Wat is jou mening over de betreffende wasmachine en mogelijk wat anders?

 

Zie je veel AEG wasmachines onder ogen die gerepareerd moeten worden?

 

Wat vindt jij van extra garantie kopen, zelf vindt ik het grote onzin, maar graag even je mening.

 

Zou je mij wat anders aanraden dan deze AEG? Bijvoorbeeld een ander merk?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een aanvullend stukje:

 

Ik was met vloeibaar van de Lidl (color), ben daar tevreden over, maar een verkoper zegt dat waspoeder veel beter voor de wasmachine is dan vloeibaar, wat is waar?

 

Ik gebruikte tot nu toe elk jaar antikalk van de Aldi om eventuele kalk weg te wassen, ik weet echter niet of dat in een kunststof kuip kan, enig idee?

 

Ik heb de Blomberg die ik had van binnen gezien, maar die was na 14 jaar nog steeds brandschoon, maar had wel een RVS kuip..

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou voor je trek schakelaar probleem, gewoon een een stukje goed snoer 3x2,5 met een rubberen contra stekker aan de trekschakelaar monteren.

als je gaat douchen gewoon ff de trekschakelaar uit en er kan niets gebeuren.

over het algemeen vindt ik aeg prima vooral in jou prijs klasse.

ben het met de verkoper eens over vloeibaar en poeder, maar vele malen belangrijker is kook was draaien minimaal 1 keer in de maand 95 graden.

grootste probleem bij was automaten is dat lagers stuk gaan en dat komt door vetluis en dat voor kom je door kookwas te draaien.

of de machine goed is kan ik niet eerlijk zeggen omdat hij nog maar net op de markt is, de protex serie is er nog niet zo lang, maar gezien de oudere aegs en mijn ervaring daar mee, is het wel een machine die ik zelf evt ook zou aan schaffen.

 

Die folie had ik nog nooit gehoord maar lijkt me prima te werken, zelf zeg ik altijd zet hem maar in de autowas.

wel zou ik zeggen kijk wel uit met vocht de electronica is gevoelig en duur ( van alle merken hoor).

 

kook was met evt een kopje soda, broekzakken goed leeg maken en voor de rest zuinig behandelen das het beste advies wat ik kan geven .

 

su6 met je aan schaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm kan niet bewerken.

 

 

en die verlegde garantie hang naar mijn mening af hoeveel je wast, was je veel zou ik het wel doen 3 jaar extra kost officiële aeg garantie ( word dan gerepareerd door aeg zelf ) kost maar 49.95.

kijk maar op mijn apparaten .nl .

 

ik weet wat consumenten bond zegt over normale levensduur enzo , maar als ik zie hoeveel moeite ik al moet doen om een keer korting of gratis onder delen te krijgen als iets net buiten de garantie defect is.

bij ons word het meeste verkocht met 5 jaar garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou voor je trek schakelaar probleem, gewoon een een stukje goed snoer 3x2,5 met een rubberen contra stekker aan de trekschakelaar monteren.

als je gaat douchen gewoon ff de trekschakelaar uit en er kan niets gebeuren.

 

Zo heb ik het vroeger ook altijd gehad, ik zat echter nu aan een stopcontact onder de trekschakelaar te denken, want de stroom gaat er toch af. Sinds de beperkte opknapbeurt in eind 2008 is er door de woningcorporatie een kastje er tussen geplaatst zoals op eerdere foto's te zien was, heeft ook nooit voor problemen gezorgd.

 

Sterker nog, ik heb in het begin dat ik in mijn huis kwam wonen een bouwfitting met een lamp van 100 watt in mijn badkamer gehad tijdens het douchen, nog nooit iets van gevoeld. Inmiddels hangt er wel een waterdichte lamp, maar die is zelfs overdreven i.v.m. dat deze in zone 2 hangt, de trekschakelaar hangt in zone 3, daar waar ik ook een contactdoosje wil maken die het liefst (spat)waterdicht is.

 

over het algemeen vindt ik aeg prima vooral in jou prijs klasse.

ben het met de verkoper eens over vloeibaar en poeder, maar vele malen belangrijker is kook was draaien minimaal 1 keer in de maand 95 graden.

grootste probleem bij was automaten is dat lagers stuk gaan en dat komt door vetluis en dat voor kom je door kookwas te draaien.

 

Ik heb ooit eens een volgens mij goede monteur over de vloer gehad i.v.m. dat het schijfje van de klok, dus niet de klok zelf, van de Blomberg was afgebroken binnen de garantie, dat euvel bleek bekend en een kind kon eigenlijk de was doen om het te repareren. Verder is het apparaat nog nooit stuk geweest, ja, na mijn overbelading en na 14 jaar draaien.

 

De monteur vroeg aan mij hoe vaak in was, mijn antwoord 1 maal per 2 weken i.v.m. dat ik alles opspaar en dan nog de grootste moeite had om de wasmachine te vullen, op die laatste keren na dan.

 

Bij waspoeder adviseerde hij een schoonmaak middel en antikalk, maar bij vloeibaar alleen antikalk één maal per jaar te gebruiken omdat ik zo weinig wassen draai. Hij adviseerde ook om 1 maal per jaar de wasmachine op 95 graden te laten draaien om alles mooi schoon te laten spoelen, dat heb ik altijd gedaan en bij het nakijken van de oude Blomberg is het inderdaad compleet schoon gebleven.

 

Als ik voor een compleet gezin zou draaien, dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal, want dan moet er meer schoonmaak beurten voor de wasmachine gedraaid worden.

 

Kan jij je hier in vinden?

 

of de machine goed is kan ik niet eerlijk zeggen omdat hij nog maar net op de markt is, de protex serie is er nog niet zo lang, maar gezien de oudere aegs en mijn ervaring daar mee, is het wel een machine die ik zelf evt ook zou aan schaffen.

 

Die folie had ik nog nooit gehoord maar lijkt me prima te werken, zelf zeg ik altijd zet hem maar in de autowas.

wel zou ik zeggen kijk wel uit met vocht de electronica is gevoelig en duur ( van alle merken hoor).

 

kook was met evt een kopje soda, broekzakken goed leeg maken en voor de rest zuinig behandelen das het beste advies wat ik kan geven .

 

su6 met je aan schaf.

 

Ik controleer altijd mijn kleding op spullen die er eventueel nog in zouden kunnen zitten, ik draai mijn kleding zelfs binnenstebuiten op sokken en onderbroeken na.

 

Na dit verhaal ben ik toch nog nieuwsgierig naar jou mening, wat vindt je er van?

 

 

p.s. Ik heb met Consuwijzer contact gehad, die zijn veel strenger dan de Consumentenbond.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Een goede tip kreeg ik enige tijd geleden om raamfolie tegen voor, zij en onderkant te plakken, maar ongeveer ergens tot onder de deur om opspattend water te voorkomen.

 

Lijkt me niet zo'n hele goede tip want ik denk dat de wasmachine juist harder gaat roesten.

Want vocht kan dan tussen de folie en metaal komen en dan kan het er maar op 1 manier weer uit nl door het metaal.

Autowas is wel weer een goeie :)

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me niet zo'n hele goede tip want ik denk dat de wasmachine juist harder gaat roesten.

Want vocht kan dan tussen de folie en metaal komen en dan kan het er maar op 1 manier weer uit nl door het metaal.

Autowas is wel weer een goeie :)

 

Folie voor de ramen kan je zelfs wassen, als het er goed op zit, dan kan daar geen water bij komen, maar dat is vlak.

 

Echter autowas is denk ik wel slimmer, want de folie hobbels laten maken, dat zal niet goed werken, denk aan de zijkant.

 

Is autowas zichtbaar op de wasmachine?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die antikalk lijkt me ook onzin. Mijn wasmachine vierde dit jaar zijn 25e verjaardag. Nog nooit antikalk erin gegooid. En ook nog nooit kapot geweest.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die antikalk lijkt me ook onzin. Mijn wasmachine vierde dit jaar zijn 25e verjaardag. Nog nooit antikalk erin gegooid. En ook nog nooit kapot geweest.

 

Ja, maar toen maakten ze nog echte wasmachines, we leven nu in een weggooimaatschappij.

 

De economische afschrijfduur van deze wasmachine is 8 jaar zoals mij dat verteld is, al zijn er die zeggen dat het 5 jaar is.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hangt er eigelijk gewoon van af hoe hard je water is, ik werk in het noorden (westerkwatier) en hier is kalk geen probleem.

calgon heeft hier geen zin, maar nu hebben ze nieuwe calgon wat dus de machine ook reinigt zag ik op de reclame, en dat is wel waar.

ik kom in de praktijk bijna nooit iets tegen dat ik denk dat komt van kalk.

in jou geval zelfs met maar 1 keer in de 2 week wassen moet je toch iets vaker 95 wassen als 1 keer per jaar, die monteur waar jij het over had gaf goed advies, alleen is deze aeg veel zuiniger met water en wat met een oude machine gewoon weg spoelt door de grote hoeveelheid wat blijft er bij nieuwe machines veel meer vetluis achter.

 

vetluis is een grijze drap dat ruikt naar een vies riool putje en het is een combi van zeep resten en kleine pluisjes van je kleding.

 

je kunt het ook gewoon zien en ruiken, als je op je manchet tegen de kuip rand een grijse drap ziet moet je meer kook was draaien.

met ongeveer een senso kopje fijne soda, en als je het verwaarloost heb dan doe je 95 graden was en gooit een vaatwasser tabletje er bij in.

 

in jou geval denk ik ongeveer 3 keer per jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...