Ga naar inhoud


hoe cccam handmatig toevoegen


lindberg

Aanbevolen berichten

kijk nu maak je het zelf onnodig complex, daar we bij een onuitgepakte DUO eerst zullen moeten uitpakken

 

aha/ hint :whistle:

selfextracting

dat zijn die pakketten namelijk ook, onuitgepakt (met een pad verwijzing of zonder <> meestal met)

 

als je ze uitpakt op je eigen Linux pC kun je zelfs op bestandniveau de bestandjes naar de juiste map verplaatsen

en daarmee ben je reeds klaar

 

de architectuur van het desbetreffende bestand dat is echter wel heel belangrijk

 

 

daar moet je precies weten wat en voor wie de pakketten bedoeld zijn

anders kan het een megalomane Crash tot gevolg hebben

 

(wie daar zomaar iets download en tracht te installeren is verkeerd bezig.)

 

Het uitpakken van de VU geeft me niet kennis die ik hier vraag.

Sommige uitgepakte files geven een folder aan dus dat zal wel "de juiste" zijn maar een iets uitgebreider antwoord zou best behulpzaam zijn

al is het voor jou allemaal vanzelfsprekend.

Ik las "ergens dat men de binary" .ppc genoemd heeft en dat die ge-renamed kan/moet worden er staat alleen niet bij naar wat :-)

Veder dacht ik altijd dat ppc stond voor powerPC maar dat lijkt dus niet het geval.

M,n vragen over .mipsel of .ipk enzo handmatig installeren zie ik niet beantwoord of ik begrijp het niet.

Ook zie ik geen reactie over het hier plaatsen van dergelijke files met een instructie, terwijl me dit toch een welkome aan vulling lijkt.

 

Allemaal redenen waarom ik het juist hier aan jou vraag, en een antwoord cq opmerking

over de architectuur en ik precies weten wat en voor wie de pakketten bedoeld zijn,

helpt mij niet, dat zijn precies de dingen die ik je vraag.

Welke te kiezen en wat en hoe ermee om te gaan.

 

Edmund

Link naar reactie
Delen op andere sites


Edmund, dat begrijp ik niet helemaal.

Jij geeft zelf aan dat er onvoldoende kennis aanwezig is maar begint gelijk over handmatig installeren van CCCAM maar dat roept bij ons toch echt wel het gevoel op dat jij WEL al iets weet maar schijnbaar niet.

 

Begin nu gewoon eerst de DUO uit te pakken en deze dan met de standaard aanwezige software te installeren.

Daarna kun je nog niets mee en installeer je een image naar keuze zoals b.v. VTi of OpenPLi.

De images hebben een prima installatie menu welke gemakkelijk te volgen is.

Hierna een softcam naar keuze uit de feed installeren en klaar is Kees.

 

Jurgen, de kant en klare ( nou ja klaar :-) ) images die jij noemt hebben deze opties.

Maar als je leest bij Pli en m'n Pli ervaring dan weet je waarom ik dat niet wil voordat het fatsoenlijk werkt.

De VTI werkt perfect maar om een onverklaarbare reden is de beeldkwaliteit minder dan bv bij Pli.

Daarom wil ik eens kijken naar iets anders VIX of BlackHole of de originele firmware.

Alleen die hebben nu net GEEN softcams enzo ingebouwd.

 

Dus een beetje extra kennis moet ik zien te vergaren...

 

Edmund

Link naar reactie
Delen op andere sites

jongen toch,

Edmund

er zijn zoveel mipsels en ipkg's te vinden voor enigma2 dat kan ik toch niet allemaal weten

en die ik kan vinden zijn meestal ongeschikt voor de VU+ met eigen kernel adeptatie

 

welke bedoel je nu eigenlijk te willen installeren?

geen enkel image heeft softcams ingebouwd

hulp kan enkel per situatie gegeven worden als we dezelfde taal (pakket compatibiliteit) spreken

aangepast door Tonskidutch

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch

 

Zo heel moeilijk ben ik toch niet te begrijpen.

Ik wil bv op de originele firmware een softcam cccam 2.21 en 2.30 plaatsen , met een tooltje waarmee ik kan kiezen en

een vieuwer om de status te bekijken.

 

Hetzelde verhaal voor de VIX image BlackHole en BlackPole en als je nog een suggestie hebt over een stabile image

met goed beeld dan hou ik me aanbevolen.

De enhanched movie centre vind ik ook een zeer nuttige uitbreiding.

 

 

Edmund

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan vraag je teveel...

 

want:

- het origineel image kan weldegelijk cccam draaien maar een bepaalde softcam keuze moet je per script zelf initialiseren of per telnet starten

danwel aanvullend scripten en scripts schrijven dat is niet ieders kundigheid

(een oeroud bericht waar de CCcam bestanden geplaatst moeten worden kun je zelf zoeken)

- het origineel image met een CCcam_info applicatie voorzien, dan heb je het toch echt over een plugin die geen noodzaak heeft anders dan de temporaire cccam.pid uitlezen en OSD laten zien.

(dat OSD laten zien is wederom een plugin schrijven die compatibel moet zijn met het image)

 

allemaal niet zo makkelijk wat jij vraagt

en supersimpel te downloaden uit de "feed" als je VTI image gebruikt.

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

>

> dan vraag je teveel...

 

> want:

> - het origineel image kan weldegelijk cccam draaien maar een bepaalde softcam keuze moet je per script zelf initialiseren of per telnet starten

> danwel aanvullend scripten en scripts schrijven dat is niet ieders kundigheid

 

Vandaar dat ik aan jou vraag! Meestal is een scriptje maken niet zo'n heksetoer vooral niet als je even op weg geholpen wordt ipv het bos in gestuurd!

 

> (een oeroud bericht waar de CCcam bestanden geplaatst moeten worden kun je zelf zoeken)

 

Deze draad is een uitstekende plek om het nog eens te noemen, en als jij het weet -hetgeen ik vermoed- waarom is het dan zo moeilijk voor je het even te vertellen? Dat ik alles zelf kan zoeken weet ik namelijk al, nu het vinden nog.....

 

> - het origineel image met een CCcam_info applicatie voorzien, dan heb je het toch echt over een plugin die geen noodzaak heeft anders dan de

> temporaire cccam.pid uitlezen en OSD laten zien.

 

Laat dat nu net zijn wat ik wil.

 

> (dat OSD laten zien is wederom een plugin schrijven die compatibel moet zijn met het image)

 

> allemaal niet zo makkelijk wat jij vraagt

> en supersimpel te downloaden uit de "feed" als je VTI image gebruikt.

 

Ik noemde dus al de reden waarom ik dat niet wil cq iets anders wil.

 

> ciao

>

 

Groet

Edmund

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...