Alen Geplaatst: 5 december 2012 Geplaatst: 5 december 2012 (aangepast) Hey forumleden! Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag: Ik heb de Prof satfinder SF-500 gekocht en ik wil daarmee de sateliet EutelSat W2 vinden Hij vraagt voor een LO frequentie, Down frequentie, Symbol rate en Polarity. DiSEqC heb ik op LNB1 gezet. Ik heb geen frequenties kunnen vinden op het internet voor EutelSat Alvast bedankt! -Alen P.S Ik heb een werkende resiever en antenne die is gericht op EutelSat W2 5 december 2012 aangepast door Michel zeer onduidelijke onderwerptitel
vanas Geplaatst: 5 december 2012 Geplaatst: 5 december 2012 alen welkom op het forum . ga naar kingofsat.net daar kan je de info vinden voor de zenders op 16°
Alen Geplaatst: 6 december 2012 Auteur Geplaatst: 6 december 2012 (aangepast) Kan ik dan LO frequency op Universal zetten? Ik kan LO frequency nergens vinden, aleen de Down frequency En, kan ik bijvoorbeeld de frequenties van de programma BN intypen? Die programma zit op W2 EDIT: Ik heb dit gevonden voor een kanaal die op W2 is: 10762.25MHz, pol.H SR:27500 Kan ik dat intypen in Add Transponder? 6 december 2012 aangepast door Alen
trust Geplaatst: 6 december 2012 Geplaatst: 6 december 2012 (aangepast) De LO frequentie heeft te maken met je lnb , als dat een standaard universele is , zet je hem op "universeel" staat satelite Eutelsat w2 niet in de SF-500 ? waarschijnlijk onder Eutelsat 16 Die gegevens kun je inderdaad toevoegen . Kijk ook bij : 6 december 2012 aangepast door trust Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Alen Geplaatst: 6 december 2012 Auteur Geplaatst: 6 december 2012 (aangepast) Ja, die video heb ik bekeken. Ok, ik zag die universele LNB-setting op mijn resiever ook! LO freq: univ. Down freq 11262 Symbol rate 30000 Polarity H DiSEqC: OFF 22k: AUTO EDIT: Eutelsat 16 heeft die man van die video waarschijnlijk zelf geprogrammeerd 6 december 2012 aangepast door Alen
trust Geplaatst: 6 december 2012 Geplaatst: 6 december 2012 Met die steeds wisselende sat aanduidingen , is dat wel handig . Onthoud (en noteer) het zelf ook altijd met de positie erbij . Maarehhh , heb je hem nu al gevonden ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Alen Geplaatst: 6 december 2012 Auteur Geplaatst: 6 december 2012 Ja, maar de resievers van zogenaamde TotalTV hier, daar staat nu 100% kwaliteit, maar op mijn satfinder maar 70-80. Hij geeft ook een pieptoon, en dat van de kwaliteit (70-80%) maakt niet uit. Dus alles werkt! ik heb de frequenties van de zogenaamde kanaal BN gebruikt: 11262H Symbolrate:30000
cornelis2000 Geplaatst: 20 oktober 2013 Geplaatst: 20 oktober 2013 Ik heb mijn sat;finder sf 500 in china gekocht en deze is voorgeprogrammeerd met de ontvangst voor satellieten die te ontvangen zijn in china en australie. Kunt u mij doorgeven hoe Astra 1 19.2 en Astra 3 23.5 op uw apparaat zijn voorgeprogrammeerd (graag alle gegevens en waar die moeten worden vastgelegd volgens het menu). Ik heb een draaibare schotel en de vraag is hoe ik disecq moet worden ingevoerd? Graag uw reaktie en alvast bedankt.
RKrijnen Geplaatst: 20 oktober 2013 Geplaatst: 20 oktober 2013 (aangepast) Even een vraag, zo kostbaar is ie niet zie ik en in mijn belevingswereld lijkt het wel handig. Of ik ga de schotel uitrichten met de xtrend 9000 en een tv, wat nogal een gedoe is, of ik doe het makkelijk met dit handzame apparaat. Lijkt mij dat ik uiteindelijk dezelfde gegevens kan uitlezen, of zie ik het verkeerd? ( als ik een apart topic hiervoor moet aanmaken dan doe ik dat wel ) 20 oktober 2013 aangepast door RKrijnen Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15
cornelis2000 Geplaatst: 21 oktober 2013 Geplaatst: 21 oktober 2013 Beste Alen, Heb jij misschien een satelite finder SF 500?. Die van mij is voorgeprogrammeerd voor australie, dus daar heb ik hier niets aan. Ik krijg astra 1 en astra 3 niet goed geinstalleerd op deze sat.finder. Je hulp zou zeer Welkom zijn. vr.groet,
cornelis2000 Geplaatst: 21 oktober 2013 Geplaatst: 21 oktober 2013 Beste Alen, Ik kwam er zojuist achter dat jij een sat finder sf 500 hebt gekocht (zie jouw informatie op dec.2012). Ik heb hier een bliksem inslag gehad en moet mijn draaibare schotel opnieuw uitrichten met behulp van sat finder sf 500. Zou je bereid zijn om aan mij door te geven hoe bij jou astra 1 en astra 3 (19.2 en 23.5) in jouw sat.finder zijn geprogrammeerd. alvast bedankt
cornelis2000 Geplaatst: 21 oktober 2013 Geplaatst: 21 oktober 2013 Beste RKrijnen, Zou jij mij willen helpen hoe ik in de sat finder sf 500 de gegevens moet programmeren om astra 1 en astra 3 te kunnen ontvangen met mijn draaibare schotel? Alvast bedankt
RKrijnen Geplaatst: 21 oktober 2013 Geplaatst: 21 oktober 2013 Ik kan je niet helpen, want ik heb er (nog) geen. Ik had de vraag gesteld omdat het mij handig leek, en graag wil weten of hij ook handig IS. Als ik op een sf500 hetzelfde kan uitlezen als op een et9000, dan ga ik er een bestellen. Dan hoef ik niet met tv toestellen en ontvangers te slepen. En dan wil ik je met alle plezier helpen. Met vriendelijke groet, Ronald (voor de duidelijkheid, ik heb nog geen schotel, ik zit te wachten op akkord voor plaatsing) Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15
cornelis2000 Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Bedankt voor je reaktie. Zou jij aan mij de voorgeprogrammeerde instellingen voor astra 1 en astra 3 willen doorgeven, zodra je een sat finder sf 500 hebt aangeschaft? Op mijn sat finder sf 500 staan deze 2 satellieten niet voorgeprogrammeerd. Dus let op bij de aanschaf dat de satellieten zijn voorgeprogrammeerd die je hier kunt ontvangen. Die van mij is gericht op australie en china.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen