satede Geplaatst: 5 december 2012 Geplaatst: 5 december 2012 Onder XP heb ik totaal geen last,alles werkt daarop zoals het hoort. Met Win 7 lukt het mij helaas niet. De ontanger is de DM800se. Wie weet hier de instellingen van ? mvg satede. The birdman has left the building
winwiz Geplaatst: 6 december 2012 Geplaatst: 6 december 2012 Precies dezelfde instellingen als XP lijkt me Wat gaat er precies fout dan? Krijg je foutmeldingen? Met wat voor een programma probeer je te streamen? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
satede Geplaatst: 6 december 2012 Auteur Geplaatst: 6 december 2012 Hij ziet de HD niet,wel de Pc. Je moet bepaalde mappen of schijf toegang geven,in dit geval schijf D,dat gaat wel goed,maar hij verschijnt gewoon niet. Sofware is de Newnigma 2,daar zit de dvd speler en nog meer players ingebakken voor mkv avi enz....... Shijf D heb ik ingesteld om te delen,net zoals in XP alleen zie ik het niet terug in het netwerk na het zoeken,wel geeft die de PC aan,dus zit er toch nog iets niet goed in een of andere instelling,maar wat ? Ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is. The birdman has left the building
satede Geplaatst: 8 december 2012 Auteur Geplaatst: 8 december 2012 @ winwiz, Jij heb zeker geen Win 7,het gaat nl niet hetzelfde als in XP. Toch jammer dat het grootste Satforum geen oplossing aanbied. The birdman has left the building
winwiz Geplaatst: 8 december 2012 Geplaatst: 8 december 2012 Ik heb ook Windows 7 en verder moet je niet denken dat je op elke vraag een passend antwoord krijgt. Volgens mij moet je in het netwerkcentrum zijn en daar de geavanceerde instellingen voor delen eens bekijken. Dáár zit in mijn ogen het probleem. Kijk vooral naar Met wachtwoord beveiligd delen dat die uit staat Delen van bestanden inschakelen .... 40-bits of 56-bits aangevinkt staat Gebruikersaccounts en wachtwoorden gebruiken.... aangevinkt staat. En uiteraard op de gedeelde mappen iedereen toegang geven. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
satede Geplaatst: 8 december 2012 Auteur Geplaatst: 8 december 2012 (aangepast) Bedankt winwiz. Hier kom ik er dan wel mee uit,kon het op google niet vinden,vandaar hier mijn posting. Ik laat je het nog weten of het gelukt is. 8 december 2012 aangepast door satede The birdman has left the building
satede Geplaatst: 26 december 2012 Auteur Geplaatst: 26 december 2012 @ winwiz, Ik geeft het op,maar weer terug naar het vertrouwde XP The birdman has left the building
Tonskidutch Geplaatst: 27 december 2012 Geplaatst: 27 december 2012 Onder XP heb ik totaal geen last,alles werkt daarop zoals het hoort. Met Win 7 lukt het mij helaas niet. De ontanger is de DM800se. Wie weet hier de instellingen van ? mvg satede. satede welke software gebruik je eigenlijk om te streamen...? ik heb met VLC vanaf een bepaalde versie 2.x veel problemen ondervonden en ben inmiddels naar een ander over moeten stappen ciao Second Life Mungo Parker
satede Geplaatst: 28 december 2012 Auteur Geplaatst: 28 december 2012 Tonskidutch, Ik gebruik geen aparte player,er zit een mediaplayer+Dvd player in newnigma2 v3.2.1 versie. Klik je dvd aan dan zie ik met XP Lokaal schijf D en dan kies ik de gewenste film aan en het loopt. Het probleem zit dus niet in de Player zelf. Het delen in Win 7Ultimate is het probleem,dat die Lokaal schijf D niet ziet,daar loopt het op vast. Misschien weet jij als oud gediende hoe het precies zit met die instellingen ? Mvg, satede. The birdman has left the building
Martco Geplaatst: 28 december 2012 Geplaatst: 28 december 2012 Installeer eens Windows Share Manager 1.2 en ge zult zien dat het werkt. Ik had dat ook met mijn popcorn a-200. In windows xp kon ik mijn bestanden delen maar in 7 ultimate zag de popcorn de bestanden niet. Ik had ergens gelezen dat windows share manager dat fixte . Gr,Martco.
Tonskidutch Geplaatst: 29 december 2012 Geplaatst: 29 december 2012 (aangepast) Tonskidutch, Ik gebruik geen aparte player,er zit een mediaplayer+Dvd player in newnigma2 v3.2.1 versie. Klik je dvd aan dan zie ik met XP Lokaal schijf D en dan kies ik de gewenste film aan en het loopt. Het probleem zit dus niet in de Player zelf. Het delen in Win 7Ultimate is het probleem,dat die Lokaal schijf D niet ziet,daar loopt het op vast. Misschien weet jij als oud gediende hoe het precies zit met die instellingen ? Mvg, satede. oh op die fiets, ik had je vraag heel anders geinterpreteerd, sorry eerst zorg je dat in de dreambox de samba workgroup idem is aan die van de windows7 pc let op in windows staan allemaal hoofdletters voor die workgroup dat is wellicht niet juist (case sensative > hoofdletters kleine letters) dan schrijf je die in de dreambox op /etc/samba/smb.conf ter plaatse van regel 8 workgroup = idemaan windows herstart de dream en je ziet de VU+ sorry dreambox in de PC en andersom zie je vanaf nu ook gedeelde mappen op de PC nog even een toevoeging want ook je firewall van w7 kan de deur dicht houden (let daar op) de ipadres van de dreambox toevoegen aan de uitzonderingen nogmaals als je de naam van de workgroup fout intypt kom je ook niet meer in de dream ik zag eergisteren nog bij m'n broer WORKGROUP staan, terwijl het Workgroup is met enkel 1 hoofdletter < zelf heb ik om daar 100% zeker van te zijn een nieuwe workgroup in windows geschreven en wel met de shift toets Fritzbox voor hoofdletters als je de dreambox herstart is de samba wijziging pas actief 29 december 2012 aangepast door Tonskidutch Second Life Mungo Parker
satede Geplaatst: 29 december 2012 Auteur Geplaatst: 29 december 2012 We gaan ermee aan de gang Tons,ben nu even er tussenuit,ik laat het weten of het gelukt is,alvast bedankt voor je reactie. The birdman has left the building
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen