freekr Geplaatst: 6 december 2012 Geplaatst: 6 december 2012 Wij hebben op ons huisje in Spanje twee schotels. Een Canaldigital schotel die , net als in NL, alle nederlandse CD kanalen ontvangt (incl HD kanalen). Ook hebben we , geerfd van de vorige,engelse, eigenaren, een grote schotel die alle free-to-air engelse kanalen ( BBc,ITV etc) ontvangt. In NL hebben we een trisat schotel en kunnen daar zo ook naar BBc/ITV (HD) kijken. Weet dat zo'n schotel hier niet werkt vanwege de geografische ligging ,maar zou graag het signaal van mijn 'britse' LNB/Schotel kombineren met dat van de CD schotel op 1 kabel naar mijn philips CD decoder/PVR. Kan dat? wat heb ik daar voor nodig aan hardware ( omgekeerde 'splitter"??) Mijn lokale satelliet expert zegt dat hij de schotel moet ombouwen en dat ik een speciale ontvanger nodig heb omdat de UK lnb niet met CD ontvangers zou werken Beide a meerdere honderden euris natuurlijk! MAAR , ik heb de engelse schotel getest met een oudestrong CD decoder(met kaart) en kan de free to air kanalen incl BBC/ITV etc daar uitstekend mee ontvangen. Lijkt me dus dat de Britse LNB gewoon werkt met een CD decoder ?? Graag advies!
druup Geplaatst: 6 december 2012 Geplaatst: 6 december 2012 (aangepast) Kabels van de schotels aansluiten op een Diseqc switch met 2 ingangen. Kosten van zo'n switch 13 euro voor een B merk en zo'n 30 euro voor een A merk zoals bovenstaand... 6 december 2012 aangepast door druup VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
druup Geplaatst: 6 december 2012 Geplaatst: 6 december 2012 En ook even de instellingen van je ontvanger wijzigen van enkel LNB naar multi Diseqc a/b... VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Sprietje Geplaatst: 6 december 2012 Geplaatst: 6 december 2012 (aangepast) Ho, ho druup, niet zo snel. Dat ligt er maar aan of @freekr losse lnb’s heeft op zijn schotel voor de ontvangst van de Nederlandse zenders of een duo-lnb. Als hij een duo-lnb heeft, dus een lnb met twee koppen naast elkaar, dan zal hij toch een andere switch nodig hebben en dan is het maar de vraag of die CanalDigitaal tuner daarmee overweg kan. Als hij wel losse lnb's heeft, zitten er op deze switch te weinig aansluitingen. @freekt, welke ontvanger heb je? Als je meteen ook even opgeeft welke schotel je gebruikt voor de ontvangst van de Nederlandse zenders, dan kunnen we je snel adviseren. 6 december 2012 aangepast door Sprietje
druup Geplaatst: 6 december 2012 Geplaatst: 6 december 2012 Dat ligt er maar aan of @freekr losse lnb’s heeft op zijn schotel voor de ontvangst van de Nederlandse zenders of een duo-lnb. Als hij een duo-lnb heeft, dus een lnb met twee koppen naast elkaar, Idd Sprietje als hij meerdere koppen op zijn NL schotel heeft wordt het verhaal anders... VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
satencom Geplaatst: 6 december 2012 Geplaatst: 6 december 2012 Alleen op deze manier gaat het werken, want de duo-lnb heeft al in gebouwde switch daar hebben we deze switch voor nodig Sur 211f uncommitted maar dan is de vraag dat de Philips ontvanger daar mee om kan gaan, en zou het om een duo-lnb gaan dan zou het op deze manier kunnen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
freekr Geplaatst: 6 december 2012 Auteur Geplaatst: 6 december 2012 Ho, ho druup, niet zo snel. Dat ligt er maar aan of @freekr losse lnb’s heeft op zijn schotel voor de ontvangst van de Nederlandse zenders of een duo-lnb. Als hij een duo-lnb heeft, dus een lnb met twee koppen naast elkaar, dan zal hij toch een andere switch nodig hebben en dan is het maar de vraag of die CanalDigitaal tuner daarmee overweg kan. Als hij wel losse lnb's heeft, zitten er op deze switch te weinig aansluitingen. @freekt, welke ontvanger heb je? Als je meteen ook even opgeeft welke schotel je gebruikt voor de ontvangst van de Nederlandse zenders, dan kunnen we je snel adviseren. dank voor de snelle reacties! hierbij de gegevens van mijn hardware: -CDschotel (60cm) met duo LNB met 2 uitgangen, hiervan is er 1 aangesloten op een philips DSR 8121 decoder/pvr. Heb dit gedaan via 1 kabel en een splitter ,omdat de tweede uitgang /kabel gebruikt wordt om in een slaapkamer ook NL TV te kunnen zien(via een philips DSR2211). Gebruik de PVR eigenlijk alleen om te 'pauzeren'en dat werkt goed zo. Ik weet dat opnemen van een ander programma dan hetgeen dat bekeken wordt niet of slecht werkt ( iets met de transponders?). -UKschotel (120cm) een enkele LNB met 1 uitgang. Mijn doel is BBC/ITV programma's ook via de DSR 8121 te kunnen bekijken. Overigens vroeg ik me ook af of de engelse HD uitzendingen op deze manier ook te zien zijn? (In NL gaat dat met mijn trisat schotel zonder problemen)
Sprietje Geplaatst: 6 december 2012 Geplaatst: 6 december 2012 (aangepast) In Spanje de Astra 23,5 ontvangen met een 60cm-schotel? Dan zit je zeker bijna tegen de Franse grens aan want wat zuidelijker heb je toch een grotere schotel nodig, zeker om ook de zenders History HD, Eurosport HD en te kunnen ontvangen. Waar zit je ongeveer? Bovendien vraag ik me af of je op dit moment wel de Engelse zenders van de nieuwe Astra 2F-satelliet kunt ontvangen met een 120cm-schotel. Het gaat om deze frequenties: 11023 h, 10964 h, 10994 h, 11126 v en 11053 h. Lees hierover meer in dit draadje: http://www.sat4all.c...20#entry2122177 6 december 2012 aangepast door Sprietje
a33 Geplaatst: 6 december 2012 Geplaatst: 6 december 2012 Alleen op deze manier gaat het werken, want de duo-lnb heeft al in gebouwde switch daar hebben we deze switch voor nodig Sur 211f uncommitted maar dan is vraag dat de Philips ontvanger daar mee om kan gaan, en zou het om een duo-lnb gaan dan zou het op deze manier kunnen Als het niet op deze 'koninklijke' manier kan, kan je ook altijd nog de oude trust-manier proberen: http://www.sat4all.c...467#entry628467 Let wel op de tip uit post nr 13, voor zover dat nodig is bij jouw ontvanger: Wel 2x diseqc signaal laten sturen. groet A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
freekr Geplaatst: 6 december 2012 Auteur Geplaatst: 6 december 2012 In Spanje de Astra 23,5 ontvangen met een 60cm-schotel? Dan zit je zeker bijna tegen de Franse grens aan want wat zuidelijker heb je toch een grotere schotel nodig, zeker om ook de zenders History HD, Eurosport HD en te kunnen ontvangen. Waar zit je ongeveer? Bovendien vraag ik me af of je op dit moment wel de Engelse zenders van de nieuwe Astra 2F-satelliet kunt ontvangen met een 120cm-schotel. Het gaat om deze frequenties: 11023 h, 10964 h, 10994 h, 11126 v en 11053 h. Lees hierover meer in dit draadje: http://www.sat4all.c...20#entry2122177 sorry, 60 cm was me verteld door de installateur maar schotel net opgemeten en hij is 82/77 cm groot. Wij zitten aan de costa calida tussen murcia en de kust. De UK schotel stond er al jaren en zal zeker niet op astra 2 F gericht staan? Ik heb daarmee nog niet geprobeerd of ik uberhaupt BBC etc in HD kan ontvangen , want tot nu toe alleen aangesloten op non HD decoders. Wacht eerst ff kommentaar op mijn hardware opsomming af om zeker te zijn dat mijn HD (DSR8211) decoder de voorgestelde oplossing met switch aan kan of niet om e.e.a. te proberen
Sprietje Geplaatst: 6 december 2012 Geplaatst: 6 december 2012 Beste freekr Dat treft, ik zit ook aan de Costa Calida alleen iets zuidelijker maar ik kan dus uit ervaring spreken over jou situatie. Jij hebt een naamloze 80cm-schotel. Die is op de spiegel gemeten 80cm hoog en 75cm breed. Nou, die heb ik een aantal jaren al vervangen door een z.g. 100cm-schotel maar ook daarmee viel het beeld in de zomer regelmatig uit. Toen heb ik een Triax 110 genomen, al weer een stuk beter maar Eurosport HD, History HD en Planeta HD vielen bij heel mooi weer nog regelmatig weg. Toen het monoblock vervangen door Inverto Black Ultra’s en sinds die tijd nooit geen uitval meer gehad. Die 75cm-schotel die jij hebt is in de Costa Calida dan ook onvoldoende om daar de moeilijke zenders van de Astra 23,5 behoorlijk te kunnen ontvangen. Maar dan die 120cm-schotel voor de spotbeam van de Astra 28,2. Ook dat gaat niet meer lukken met de nieuwe Astra 2F-satelliet. Op dit moment zitten de meeste BBC-zenders nog op de Astra 1N die je met die schotel wel kunt ontvangen. Ik zou je dus willen adviseren eerst die 120cm-schotel eens op eerder genoemde transponders in bericht 8 uit te proberen. Ontvang je die niet, en daar zal het wel op uitdraaien, dan kun je daar wel in investeren maar over een half jaar als de Astra 2E gelanceerd wordt, is het toch einde oefening met de BBC. Het enige wat je nog wel kan ontvangen zijn de Engelse zenders van de Eutelsat op 28,5 graden oost, zie deze site: http://www.lyngsat.com/Eutelsat-28A.html Ik betwijfel of je wel een DSR8211 satellietontvanger hebt?
freekr Geplaatst: 7 december 2012 Auteur Geplaatst: 7 december 2012 Beste freekr Dat treft, ik zit ook aan de Costa Calida alleen iets zuidelijker maar ik kan dus uit ervaring spreken over jou situatie. Jij hebt een naamloze 80cm-schotel. Die is op de spiegel gemeten 80cm hoog en 75cm breed. Nou, die heb ik een aantal jaren al vervangen door een z.g. 100cm-schotel maar ook daarmee viel het beeld in de zomer regelmatig uit. Toen heb ik een Triax 110 genomen, al weer een stuk beter maar Eurosport HD, History HD en Planeta HD vielen bij heel mooi weer nog regelmatig weg. Toen het monoblock vervangen door Inverto Black Ultra’s en sinds die tijd nooit geen uitval meer gehad. De UK zenders waar ik in geinteresseerd ben staan inderdaad allen op de Die 75cm-schotel die jij hebt is in de Costa Calida dan ook onvoldoende om daar de moeilijke zenders van de Astra 23,5 behoorlijk te kunnen ontvangen. Maar dan die 120cm-schotel voor de spotbeam van de Astra 28,2. Ook dat gaat niet meer lukken met de nieuwe Astra 2F-satelliet. Op dit moment zitten de meeste BBC-zenders nog op de Astra 1N die je met die schotel wel kunt ontvangen. Ik zou je dus willen adviseren eerst die 120cm-schotel eens op eerder genoemde transponders in bericht 8 uit te proberen. Ontvang je die niet, en daar zal het wel op uitdraaien, dan kun je daar wel in investeren maar over een half jaar als de Astra 2E gelanceerd wordt, is het toch einde oefening met de BBC. Het enige wat je nog wel kan ontvangen zijn de Engelse zenders van de Eutelsat op 28,5 graden oost, zie deze site: http://www.lyngsat.com/Eutelsat-28A.html Ik betwijfel of je wel een DSR8211 satellietontvanger hebt? Misschien zijn we wle buren Wij zitten in camposol bij mazarron. Mijn decoder is een DSR 8121 ( typefoutje in mijn laatste bericht!) Ik heb eigenlijk weinig last van uitval . Afgelopen zomer wel eens kortstondig blokken/vastlopen op HD zenders , maar meestal kort van duur en meestal begin van de avond.Kijk dan tijdelijk naar de 'gewone'NL zenders. Eurosport HD en History HD werken goed ( d.h. op dit moment, kijk er zelden naar). . Heb in NL op mijn trisat eigenlijk veel meer last van uitval: bij slecht weer/regen soms alle zenders weg. Als ik de grote schotel wil uitproberen op de frekwenties uit bericht 8, moet ik m dan uitrichten? Of kan dat zoals ie nu staat? Om die schotel te bereiken moet ik op een smal/schuin stuk dak met een drop-off van 5m + en daar ben ik helaas niet moedig genoeg voor De UK zenders waar ik in geinteresserd ben staan inderdaad allen op de astra 1N lijst in de link die je stuurde. Gaan die allemaal naar de nieuwe satelliet , inclusief de non HD versies? Als dat zo is dan neem ik aan dat ik in NL op mijn trisat ook alles verlies??
Marc-Sim Geplaatst: 7 december 2012 Geplaatst: 7 december 2012 Een Duo-lnb koppelen aan een Single-lnb (28.2e) kan met een Diseqc 1.1 Switch - Helaas, uw DSR-8121 ondersteunt géén Diseqc 1.1... ! 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
satencom Geplaatst: 7 december 2012 Geplaatst: 7 december 2012 Mark-Sim Dan ben je nog niet op de hoogte van het bericht van Sprietje klik Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 7 december 2012 Geplaatst: 7 december 2012 Beste freekr Je geeft al aan dat je in de zomer wel eens kortstondig last hebt van blokken en vastlopen. Steeds meer zenders van CanalDigitaal gaan over op DVB-S2 8PSK Fec 2/3 en 3/4 en je zult met dat probleem dus steeds vaker te maken krijgen. Heb je afgelopen zomer wel eens gezien hoe vaak je bijv. Sport 1-Golf niet hebt kunnen bekijken met je schotel? Een uncommitted switch is niet goedkoop, de Spaun 2-1 uncommitted switch SUR 211 F. In Nederland betaal je daar toch al snel 30 euro of meer voor. Daar koop je al twee Inverto Black Ultra’s voor met een switch. Ik wil hiermee alleen maar aangeven dat je er zeker over moet denken om die 75-80cm schotel te verruilen voor een grotere schotel en dan twee losse lnb’s te nemen. Dan kun je veel eenvoudiger die lnb van de 120cm-schotel koppelen. Verder zou ik willen weten hoeveel aansluitingen je wilt hebben Ik zit inderdaad ongeveer 20km van je vandaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen