Ga naar inhoud

Hoe een externe USB disk aansluiten op DM500 HD ??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een externe usbdisk die ik aan wil sluiten op de dm500HD.

Deze disk is al voorzien van een Linux FS (ext3). Geformatteerd op een Fedora12 PC.

Verder heb ik een kabel van eSata naar USB.

Als ik de disk aansluit op de Dm ,ziet hij hem niet.

Wat moet ik allemaal instellen zodat ik deze disk kan gebruiken om er mee op te nemen ??

Alvast bedankt

Geplaatst: (aangepast)

Om te beginnen, weet je zeker dat je de juiste kabel hebt, post hier eventueel de omschrijving van de kabel met afbeelding.

Je HD formateren op een Linux computer (ext3), wil nog niet zeggen dat hij direct werkt op je box.

Flash de originele Dream image in je decoder, kijk of hij dan de harddisk wel ziet, zo ja formateer de HD, daarna kan je er de image op zetten naar wens.

Ziet je box de HD nog niet, formateer deze dan eerst op een computer met Fat32 en plaats hem dan in je box, kijk of de HD nu wel te zien is, zo ja formateer de HD.

Als er automatisch geen directory is aangemaakt, maak dan een directory /movie aan op de HD.

Link voor de originele image: http://www.dream-multimedia-tv.de/dm-500hd-informationsseite

Grts.

aangepast door mobieltje
Geplaatst: (aangepast)

Die zou volgens mij moeten werken.

Heeft je HDD een aparte voeding of werkt deze ook via de USB kabel?

Meestal levert een enkele USB aansluiting niet voldoende power voor een HDD.

TIP !!!

Haal maar vlug die commerciële link weg, want dat is op dit forum niet toegestaan.

Grts.

aangepast door mobieltje
Geplaatst:

Ik heb een externe usbdisk die ik aan wil sluiten op de dm500HD.

Deze disk is al voorzien van een Linux FS (ext3). Geformatteerd op een Fedora12 PC.

Verder heb ik een kabel van eSata naar USB.

Als ik de disk aansluit op de Dm ,ziet hij hem niet.

Wat moet ik allemaal instellen zodat ik deze disk kan gebruiken om er mee op te nemen ??

Alvast bedankt

Er moet een 5V voeding op. Dan zou je DM500HD hem wel moeten zien (na herstart).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik gebruik een usb disk zonder voeding (1 van 60 GB) omn even te testen.

Waar haal ik een 5V voeding vandaan ?? ik zit er stellig over te denken om een interne disk te plaatsen. Dat scheelt een hoop gedoe zo te horen

Geplaatst:

Een interne disk in de DM500HD lijkt me niet mogelijk. Wel in de DM800HD se.

De instelbare externe voedingen zijn los verkrijgbaar in een goede electronica-zaak.

Zonder die voeding gaat de schijf niet werken, dat trekt de DM500HD niet. Dit is een standaardverhaal bij deze ontvanger.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Aan dit kabeltje heb je niets,, deze is om een esata HDD op een USB aansluiting te gebruiken, je moet hem juist andersom hebben..

Deze adapter kunt u gebruiken om:

alle externe SATA apparaten, met een eigen stroomvoorziening, aan te sluiten op een vrije USB poort van uw PC of notebook.

Geplaatst:

De externe schijf moet in een externe e--sata behuizing met een 5v-voeding. De behuizing heeft een bijbehorende e-sata naar e-sata kabel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...