yasinn09 Geplaatst: 7 december 2012 Geplaatst: 7 december 2012 Beste sat4all leden, Heb sinds een paar dagen een ci+ module van Digiturk, deze kun je vergelijk met Ziggo. Mijn ouders kunnen deze gewoon gebruiken op hun tv met een CI module ingang. Maar mij lukt het maar niet om deze werkend te krijgen in mijn VU+. Ze zeggen dat het is verboden door Digiturk zelf. Maar mijn vraag is hoe dit nou precies in elkaar zit. Zou ik deze eventueel met een omweg toch werkend kunnen krijgen? Groetjes Yasinn
theparasol Geplaatst: 7 december 2012 Geplaatst: 7 december 2012 de op ci+ standaard gecertificeerde ci modules werken nooit in een enigma box aangezien geen enkele enigma box ci+ gecertificeerd is of ooit zal gaan worden. De tv van je ouders is overduidelijk wel ci+ gecertificeerd en vandaar dat het daar wel werkt.
yasinn09 Geplaatst: 7 december 2012 Auteur Geplaatst: 7 december 2012 Dus een andere optie dan een tv kopen die CI+ is gecertificeerd heb ikniet?
Bigbrothers2000 Geplaatst: 11 december 2012 Geplaatst: 11 december 2012 Tuurlijk heb je een keuze. Octagon receiver met Linux erop. Werkt wel met een ci+ module.
theparasol Geplaatst: 11 december 2012 Geplaatst: 11 december 2012 Ik zit het net te lezen... Octagon SF 1008G SE Daar staat inderdaad CI+ support bij. Dat zou ik graag in de praktijk bevestigd zien door iemand!
ziggy Geplaatst: 11 december 2012 Geplaatst: 11 december 2012 dat zou mooi zijn dan kan de digiturk kaart ook in een ontvanger waar hij niet mee getrouwd is lijkt mij dat dit niet werkt met digiturk die hebben de zaak goed dicht getimmerd. vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.
theparasol Geplaatst: 11 december 2012 Geplaatst: 11 december 2012 Hij paired met de ci+ interface, en niet met de ontvanger. Verhuis je de ci+ module met de kaart gaat het gewoon werken in een andere tuner. Maar ik ben er al achter waarom die Octagon wel CI+ certified is: er zit geen netwerkinterface op
Bigbrothers2000 Geplaatst: 14 december 2012 Geplaatst: 14 december 2012 Ik heb vu+duo daarnaast heb ik ook octagon gekocht om te kijken of het inderdaad met ci+ werkt, Octagon 1008 G+ SE+ heeft linux met ci+ ondersteuning. cccam of newcamd werkt perfect, heeft wel een ethernet aansluiting, externe HD. en mijn digiturk kaart werkt ook vlekkeloos met de ci+ module.
Alphasat Geplaatst: 12 maart 2013 Geplaatst: 12 maart 2013 Ik heb vu+duo daarnaast heb ik ook octagon gekocht om te kijken of het inderdaad met ci+ werkt, Octagon 1008 G+ SE+ heeft linux met ci+ ondersteuning. cccam of newcamd werkt perfect, heeft wel een ethernet aansluiting, externe HD. en mijn digiturk kaart werkt ook vlekkeloos met de ci+ module. Hoi Bigbrothers2000, Heeft deze ontvanger Octagon 1008 twee CI+ ingangen? Ik ben namelijk ook van plan om er een te kopen. groet Alphasat.
Daan Geplaatst: 13 maart 2013 Geplaatst: 13 maart 2013 de op ci+ standaard gecertificeerde ci modules werken nooit in een enigma box aangezien geen enkele enigma box ci+ gecertificeerd is of ooit zal gaan worden. De tv van je ouders is overduidelijk wel ci+ gecertificeerd en vandaar dat het daar wel werkt. Heb je dat weleens geprobeerd een ci+ module in je enigma box ik kan je vertellen dat werkt,trouwens net eens geprobeerd geeft gewoon beeld met de CI+ NEOTION IRDETO CAM Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
theparasol Geplaatst: 13 maart 2013 Geplaatst: 13 maart 2013 Uiteraard, hier getest met CI module die bij een HD03 kaart wordt geleverd: no go. Spul begint te mopperen over certified issue. Blijkbaar heeft niet iedere provider CI+ ingeschakelt en ik vermoed dat dan de CI+ in de CI stand wel gaat werken??? Maar das giswerk van mijn kant!
TVguy Geplaatst: 14 maart 2013 Geplaatst: 14 maart 2013 "Heb je dat weleens geprobeerd een ci+ module in je enigma box ik kan je vertellen dat werkt,trouwens net eens geprobeerd geeft gewoon beeld met de CI+ NEOTION IRDETO CAM" Dit zou een absolute plus zijn, als dit mogelijk is. Dus een CI+ van FRANSAT in de DM8000 moet kunnen ? ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi) schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)
DoeEensGek Geplaatst: 14 maart 2013 Geplaatst: 14 maart 2013 Is er een manier om te testen of de ci+ encryptie wel gebruikt word? Misschien werken de ci+ modules van upc ook wel.
emree Geplaatst: 15 maart 2013 Geplaatst: 15 maart 2013 Digiturk CI+ module werkt gewoon in de DM box met enigma in CI mode, waardoor de SD kanalen gewoon werken. De HD en voetbal kanalen werken echter niet, omdat hier wel CI+ op actief is.
Alphasat Geplaatst: 15 maart 2013 Geplaatst: 15 maart 2013 (aangepast) Heb je dat weleens geprobeerd een ci+ module in je enigma box ik kan je vertellen dat werkt,trouwens net eens geprobeerd geeft gewoon beeld met de CI+ NEOTION IRDETO CAM Daan, Ja bepaalde CI+ modules werken wel in een enigma box zoals SVT World in Cryptoguard maar de CI+ module van Fransat dan weer niet. Volgens mij kan de provider dat zelf bepalen wat open gaat onder CI of CI+. Alphasat. 15 maart 2013 aangepast door Alphasat
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen