Ga naar inhoud


Niet alle zenders van canal digitaal via CCCAM op Astra3b?


sjalih

Aanbevolen berichten

Beste Leden,

 

Ik heb net mn schotel in elkaar gezet en hem aangesloten op een skybox S10. Ook heb ik een abonnement gehaald waarop je de zenders van canal digitaal kan ontvangen. Ik heb via Lyngsat en kingofsat opgezocht wat de frequenties zijn van de zenders maar ik kan niet alle zenders vinden. De schotel staat nu op astra 3b. Vele buitenlandse zenders (Sky, sport1 duits hd ect. worden gevonden en doen het prima). De HBO kanelen, eredivisie en vele andere nederlandse kanalen worden niet gevonden. Heeft iemand een tip om deze kanelen wel te ontvangen? Ned 1,2,3 SBS bijv. net5 worden wel gevonden.

 

Dank jullie wel voor jullie hulp!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zet je tuner op een sterke fta-zender als je gaat draaien. Ik heb hier als afstemzender voor m'n draaibaar systeem CETV op 11.895 Verticaal.

 

Het probleem is dat deze kanaal ook op astra 1 zit. Dus zodra ik signaal heb weet ik dus niet of het Astra1 of 3 te pakken heb. Ik zoek nu een kanaal die alleen op astra 3b zit en niet op astra 1 zodat ik 100% zeker weet dat ik de juiste sataliet heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat deze kanaal ook op astra 1 zit. Dus zodra ik signaal heb weet ik dus niet of het Astra1 of 3 te pakken heb. Ik zoek nu een kanaal die alleen op astra 3b zit en niet op astra 1 zodat ik 100% zeker weet dat ik de juiste sataliet heb.

 

CETV (Central Europe TV) zit fta op Astra 3B (23.5°E)

11895 V 27500 5/6

 

andere zenders op Astra 3B

aangepast door profil
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat deze kanaal ook op astra 1 zit. Dus zodra ik signaal heb weet ik dus niet of het Astra1 of 3 te pakken heb. Ik zoek nu een kanaal die alleen op astra 3b zit en niet op astra 1 zodat ik 100% zeker weet dat ik de juiste sataliet heb.

 

Ik neem als afstemzender bij voorkeur standaard eentje die niet op een sat ernaast zit qua frequentie en volgens Kingofsat zit CETV alleen op de 3A, dus dat moet goed gaan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx heb hem gevonden! Alleen heb ik een brief van de woningstichting gehad met de criteria voor een schotel. Onder andere dat hij niet aan de railing van het balkon vast mag zitten ect. maar daar heb ik al wat op gevonden. Het enige wat mij dwars zit is:

- De schotelantenne mag geen buiten het balkon of loggia uitstekende delen bevatten.

 

Hoe kan dit oplossen???? Ik zit mn hersens te kraken om dit te omzeilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Plaats eens een foto van de situatie, dan kunnen wij ook meedenken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb een lange tijd niks hiermee gedaan. De woningstichting kon ik niet overhalen om hem iets buiten het balkon te steken. Zodra ik de schotel buiten het balkon steek dan heb ik wel ontvangst van astra 3b. Momenteel staat er Hotbird (13E) en astra 1 (19.2E). Ideeen en tips zijn zeer welkom!

Zie afbeeldingen voor inspiratie :D

bf17h0.jpg

30n7y94.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat de schotel op de foto's op de plek waar je wel 19.2 kan ontvangen?

Zoja, dan moet het toch mogelijk zijn om hem een beetje rond te schuiven op het balkon? Zo dicht mogelijk bij de reling, en misschien ietsje hoger of lager, en eens proberen aan het begin en het einde van het balkon langs de reling.

Het verschil tussen 19.2 en 23.5 is 4.3 graden, dat is best weinig. Dat verschil kan je wellicht al overbruggen met de plaatsing van de schotel tegen de reling.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat de schotel op de foto's op de plek waar je wel 19.2 kan ontvangen?

Zoja, dan moet het toch mogelijk zijn om hem een beetje rond te schuiven op het balkon? Zo dicht mogelijk bij de reling, en misschien ietsje hoger of lager, en eens proberen aan het begin en het einde van het balkon langs de reling.

Het verschil tussen 19.2 en 23.5 is 4.3 graden, dat is best weinig. Dat verschil kan je wellicht al overbruggen met de plaatsing van de schotel tegen de reling.

 

beste hadrian,

dit heb ik jammer genoeg geprobeerd maar ik krijg geen signaal tenzij de schotel buiten het balkon hangt. Ik denk dat ik net op het randje zit tussen wel of geen ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...