Eduard07 Geplaatst: 8 december 2012 Geplaatst: 8 december 2012 Ik heb een twin lnb. Nu blijkt, dat op 1 frequentie vaak geen signaal binnenkomt op 1 van de 2 aansluitingen. Na verloop van tijd komt er toch signaal binnen, maar met schokkende beelden. (Misschien omdat de ontvanger dan een tijdje aan heeft gestaan?) Kan ik er per definitie vanuit gaan dat de oorzaak in de bekabeling ligt? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 8 december 2012 Moderator Geplaatst: 8 december 2012 Fouten in de bekabeling kunnen ervoor zorgen dat je op een frequentie of transponder problemen hebt. Maar de LNB zelf kan ook problemen hebben. Verwissel de 2 aansluitingen eens met elkaar, en kijk of de fout mee verhuist. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
joker1 Geplaatst: 8 december 2012 Geplaatst: 8 december 2012 Vaak is het ook zo dat er een DECT telefoon in de buurt staat,die dan op die frequentie stoort. Gr:Toon
smetje limb.BE Geplaatst: 8 december 2012 Geplaatst: 8 december 2012 zet hem eens op die zender die uitvalt en beweeg je coax eens om te zien of hij dan gewoon speelt of je kan je schotel nog iets beter uitrichten ! 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Old Satterhand Geplaatst: 8 december 2012 Geplaatst: 8 december 2012 (aangepast) Het kan te maken hebben met een afwijking van de Local Oscillator in de LNB. Met je DM8000 kun je dat eenvoudig controleren op de volgende manier: Ga naar de informatie pagina in het menu. Kies "Service" Vergelijk nu de waarde van de frequentie in de tab "Multiplex" met die van "Tuner Status" Hier zie je de afwijking. Als je nu die afwijking meeneemt in de frequentiewaarde voor die bepaalde transponder en je hebt nu wel goede lock dan is het tijd je LNB te vervangen. Mocht dit niet het geval zijn (ik bedoel een afwijking van de LO) geef dan eens op met welke transponders je problemen hebt. 8 december 2012 aangepast door Old Satterhand
Old Satterhand Geplaatst: 10 december 2012 Geplaatst: 10 december 2012 Beste Eduart07, Zaterdag 8 dec jl. opende je dit topic met een vraag. Intussen hebben diverse mensen, waaronder ik, hun best gedaan om je van een mogelijk antwoord te voorzien. Wij zijn best benieuwd naar je bevindingen. Laat eens iets van je horen.
Eduard07 Geplaatst: 10 december 2012 Auteur Geplaatst: 10 december 2012 (aangepast) Beste Old Satterhand, Je hebt helemaal gelijk dat het tijd wordt van een reactie.Excuus aan allen! En bedankt voor het meedenken. Ik ben (gezien de weersomstandigheden) pas vandaag de gelegenheid geweest het dak op te gaan. De bevindingen zijn zowel positief al frustrerend. De splinternieuwe MTI lnb vervangen door een stokoude en verkleurde Smart Titatanium uit de zoldervoorraad. Probleem weg...en aanzienlijk meer signaal. Heb de MTI inmiddels teruggebracht, maar ik kon het ongeloof van het gezicht van de winkelier aflezen. De MTI was op zijn minst een maandagproduct. Heb nu een nieuwe, hoop niet dat die net zo is en een uit een pechserie van diezelfde maandag. Het prijskaartje van de MTI deed mij meer verwachten tot nu toe. 10 december 2012 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Old Satterhand Geplaatst: 10 december 2012 Geplaatst: 10 december 2012 Dank voor je reactie. Fijn dat het opgelost is. Ja, LNB's blijken in de praktijk niet altijd even betrouwbaar. Ik heb er ook een paar liggen (defecte dus) van gerenommeerde merken: Philips, Inverto, Alps Soms werkt 1 polarisatie niet (V of H), soms 1 quadrant niet, de anderen wel. De inverto is gewoon spontaan helemaal uitgevallen.
Eduard07 Geplaatst: 10 december 2012 Auteur Geplaatst: 10 december 2012 Heb nog een lnb van Invacom gevonden. Kom niet vaak een post tegen die dit merk noemt. Had ooit een goede reputatie, maar ik weet niet hoe de kwaliteit vandaag de daag beoordeeld kan worden in vergelijking met bv. Inverto Black Ultra. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen