Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik heb een probleem met ontvangen van een aantal zenders. Bij mij blokken de zenders Ned1HD RTL4HD en 8HD en SBS6HD en nog een tal zenders ontzettend. Nu heb ik een ET9500 en heb al nieuwe pli image erop gezet, heb mijn schotelinstallatie al nagezien. Wat ik ook doe probleem blijft. Wat me wel opvalt is dat alle zenders op verticale polarisatie zitten.Heb helaas geen andere reciever meer om mee te testen.

Weet iemand of dit in mijn duo lnb zit of in de reciever? en natuurlijk hoe dit op te lossen is.

Bvd

Geplaatst:

Ziet er naar uit dat je LNB op 23E de verticale transponders niet zo goed meer doorgeeft.

Als alles op 19E wel goed doorkomt, dus ook verticaal, ligt het m.i. niet aan de ontvanger.

Als je makkelijk bij je schotel kan, richt dan de LNB bedoeld voor 19E eens op 23E en controleer dan de ontvangst van de verticale transponders eens.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

(Citaat)Als je makkelijk bij je schotel kan, richt dan de LNB bedoeld voor 19E eens op 23E en controleer dan de ontvangst van de verticale transponders eens.

Dit zou ik zo wie zo doen omdat het signaal op 23,5 8psk moeilijker te ontvangen is en canal-digitaal met zijn HD zenders helemaal verhuisd naar deze satelliet.

Als je hem gedraaid hebt eventueel proberen met een enkele lnb let op de schotel moet iets naar voren gekanteld worden omdat de satelliet iets lager staat aan de horizon.

Geplaatst:

ik heb de schotel opnieuw uitgericht maar dat verhelpt probleem niet, ben verder wezen speuren op het net en kwam elders iets tegen dat het een combinatie tussen de xtrend en een maximum lnb is. Ik probeer ergen een andere merk lnb te regelen om dit uit te sluiten. Dit probleem schijnt bij meerdere personen voor te komen. Wat wel vreemd is dat het pas optrede toen CD bepaalde zenders omzette naar 8psk, terwijl in september dit ook al bij een aantal zenders gebuert is en toen heb ik er geen last van gehad.

Geplaatst:

Lijkt veel op mijn probleem dat ik heb met Xtrend 5000. Zoals ook al gemeld in dit forum. Alleen hd kanalen op 23.5 hebben hier last van volgens mij. Signaal is voldoende 15 db moet genoeg zijn heb ik gelezen.. Op mijn dreambox 800 aangesloten op zelfde schotel geen probleem. Laatste of oude image pli maakt niet uit. Ook cccam 2.3 of 2.21 geen verschil. Probleem is pas sinds 2 weken daarvoor niet. Ook hdmi kabel al verwisseld. Werk samen met Samsung hdtv 100 hz.. Misschien iets mis in a/v instellingen. Wie heeft een idee.

Dreambox 7020,en 800hd, Ipbox 200, Coolstream Zee, Azbox elite, Vu solo hd, Clarke Tech 550, Opticum 9600 hd combo, Xtrend 5000, Skystar 1 en 2

Geplaatst:

vanmiddag een andere duo lnb (standaard CD lnb) geplaatst, zenders opnieuw laten scannen, kijken en probleem is verdwenen op alle zenders waar ik problemen had.

Mijn conclusie is dat in mijn geval combinatie van maxiumum lnb en ET9500 reciever het probleem is.

Geplaatst:

Lijkt mij dat de lnb defect was.

Dat zou je denken, ik weet dat meerdere mensen dit probleem sinds CD bij aantal zenders naar 8psk is overgestapt. Vind ik wat toevallig dat dan opeens meerdere lnbs tegelijk stuk gaan. Maar zal verhaal wat interessanter maken, heb vanmorgen bij iemand mijn lnb voor de test geplaatst... en geen problemen met ontvangst.

Als lnb defect zou zijn zou er naar mijn mening wel meer problemen zijn.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Hallo,

Ik heb nu sinds 2 weken een xtrend et9200 en ondervind dezelfde problemen zoals hiervoor omschreven.

Hiervoor had ik een M7 sat 801, overigens een waardeloos apparaat,

maar had hier geen problemen met blokvorming.

Mijn schotel is een Archsat met een Denson duo lnb. Deze opnieuw uitgericht,

Astra 3 in het midden geplaatst voor sterkste signaal.

Ik heb nu op Ned.1 HD een signaal van 16 db, lijkt me meer dan genoeg maar problemen blijven,

zou ik ook een anderen lnb moeten aanschaffen om van het probleem af te komen,

of liggen deze problemen bij Canal Digltaal. :eek: :eek: :eek:

Geplaatst:

Hallo,

Diverse et 5x00 aangesloten op een duo LNB, deze LNB werkt niet in deze tuner, werkt wel met 2 losse LNB's met disecq switch.

Ik heb bij alle tuners van de et series een motor aangesloten en het probleem is opgelost.

Het is maar welke optie je kiest, met een motor kun je veel meer ontvangen, er zijn genoeg FTA kanalen op de diverse satellieten beschikbaar.

Dit even ter info.

Altobelli

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hallo,

Ik heb nu sinds 2 weken een xtrend et9200 en ondervind dezelfde problemen zoals hiervoor omschreven.

Hiervoor had ik een M7 sat 801, overigens een waardeloos apparaat,

maar had hier geen problemen met blokvorming.

Mijn schotel is een Archsat met een Denson duo lnb. Deze opnieuw uitgericht,

Astra 3 in het midden geplaatst voor sterkste signaal.

Ik heb nu op Ned.1 HD een signaal van 16 db, lijkt me meer dan genoeg maar problemen blijven,

zou ik ook een anderen lnb moeten aanschaffen om van het probleem af te komen,

of liggen deze problemen bij Canal Digltaal. :eek: :eek: :eek:

Is jouw ontvangst-probleem ondertussen opgelost?

Ik heb een XTrend ET-6500 en een GT-Sat duo lnb, en ook (wel maar af en toe) een storing op Ned.1 HD en andere zenders van dezelfde frequentie (VTM HD, Discovery HD showcase)... en dit met een signaal van 16,2 dB.

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...