Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heeft de et 9500 nu wel of geen blind scan en als dit aanwezig is werkt dit naar tevredenheid? Deze vraag stel ik omdat ik uit de review opmaak dat blind scan aanwezig is, maar uit reacties maak ik op dat het niet aanwezig is. Wie heeft hier ervaring mee en zou die willen delen?

Geplaatst:

Sjaak(k)

Bedankt voor de reactie.

Wat betreft de beeldwegval met sneeuw op de schotel, dat hoeft niet. Wij draaien geheel op de schotel (willen domweg geen kabel) en hebben eigenlijk nooit beeldwegval. Zelfs niet met sneeuw of een stevige regenbui. Dat het beeld wegvalt is hier echt zeldzaam. In het verleden een Archsat 90 cm wok met 4 lnb's en nu een T90 (11 lnb's).

Een aantal jaren terug toen er 50 cm en meer sneeuw lag zat de Archsat vol sneeuw en we hadden gewoon beeld. Het is wel nodig het spul goed af te stellen, maar het geheim is vooral dat de schotel deze doorsnee heeft. Een 60 cm schotel kan, maar dan heb je inderdaad wel eens last van beeld wegvallen. Daarom ook dit jaar een 80 cm schotel opgehangen bij ouders en die hebben ook gewoon beeld met de sneeuw van de afgelopen dagen. Dus mijn advies is vervang de schotel door een van 80 cm en loop het spul goed na. Dan ben je echt wel af van het wegvallen van beeld op de sat.

Groeten Joop

• 4 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

bij menu zoek zenders op mijn ET9500 zie ik geen blindscan staat echt Openpli op

post-39913-0-23174000-1357502383_thumb.jpg

aangepast door Hans v O 286

Samsung UHD 55" 3D , VU+ 4k solo  VU+ Zero
Samsung led 40"
Bigsat Viosat  , Onkyo TX-NR 515 met 7.1 Jamo boxen 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...