Ga naar inhoud

Dreambox of Elegato Eyetv Netstream voor Thuis Netwerk

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw in dit forum, dus spaar me :) !

Om te beginnen wil ik eerst uitleggen wat mijn wensen zijn en hoe ik het graag zou willen hebben:

Ik woon in Duitsland en ben dus aangewezen op een Canal Digitaal abonnement.

Nu heb ik de normale setup: een philips HD ontvanger. Deze staat nu te verpieteren in een andere kamer waar ik nauwelijks TV kijk. Dit komt omdat wij in de huiskamer een Sky HD ontvanger hebben uit Duitsland met een Sky abonnement. Deze ontvanger kan de software voor Canal Digitaal niet aan.

Ik heb het al geprobeerd om met 2 receivers te werken, maar dat ging heel moeizaam.

Ook een CI Slot in de TV is geen potoplossing omdat ik dan alsnog met 2 coax kabels moet werken (1 naar TV en andere naar Sky reciever).

Mijn eerste oplossing die ik gevonden heb, was een EyeTV Netstream.

Maar op het internet wordt veel tegen gesproken: De een zegt dat het wel Canaal Digitaal kan streamen, de ander niet.

Hoewel ik dit de mooiste (en simpelste) oplossing vind, ben ik ook op de dreambox gestoten.

Nu heb ik al meerdere jaren van Dreambox gehoord, maar me nooit in verdiept.

Dus ik ben echt een noob wat dat betreft, en dat wat ik op internet allemaal lees over programmeren van de box maakt me een beetje sceptisch.

Toch heb ik interesse. Ook mede door het programma iDreamX.

Wat wil ik nu:

In de woonkamer komt een Mac mini die door Wifi op het thuisnetwerk is aangesloten. En daarna verbonden met de TV.

Kan ik, met behulp van een dreambox:

-De box aansluiten op mijn netwerk, ook al staat hij in een andere kamer?

- De box naar mijn mac mini streamen over het netwerk?

-2 kaarten aansluiten op 1 dreambox? Dus mijn Sky en Canal Digitaal Smartcard?

- De dreambox streamen via een Dlink naar mijn Router?

- De dreambox besturen vanuit een netwerk? (Zappen tussen kanalen met afstandsbediening)

Wat ik dus eigenlijk wil, is een kompleet netwerk opzetten zodat ik op elke computer TV kan kijken.

Hoop dat het wat wordt !! :whistle::P

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...