Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na alles zowat geprobeerd en gelezen te hebben, graag jullie config/ideetjes

Momenteel krijg ik

xxxxxxxx c xxxxxxxxx (0963&000000/0EED/6A:EAE3): invalid (0 ms) (0 of 0) (invalid SID)

voor peer requests van deze oscam2 naar oscam1, waar de kaarten inzitten. Dit is niet correct, gezien ik eerder " no matching reader" verwacht. Cdl en Tvv gaan wel open.

Waarom?

DVBT ontvangst Tournai + Egem/Oost-Vleteren + Bouvigny/Dunkerque (2xTrinappe met amplifier 36db) = 56 kanalen! 

T90 = 42/39/36/28/26/23/19/16/13/10+9/7/4.8/1 & Multiswitch 17in/12out = 28/26/23/1910x1 diseqc (9x twin + 1x multiswitch > diseqc1.1) TVheadend op NAS + DVB-S2 usb-tuners (streaming naar XBMC) + VDR met Digital Devices DVBS2 quad tuner + 2x Technisat Airstar + Samsung LE40B579 + Gigablue 800se + Ferguson Ariva 102mini

Geplaatst: (aangepast)

Aangezien we ons aan de formregels moeten houden(logisch) vind ik een ding vaag.

CanalDigitaal en TVV werken dmv smartcard op bijna elke niet gecertificeerde box van signaal aanbieder(cds/tvv). Dus dan kan ik je topic begrijpen.

Maar Sky werkt toch (bv net als upc) met een smartcard gekoppelt aan een box nummer (box van sky zelf) ?

Ik begrijp niet hoe je dan de sky smartcard legaal laat werken?

(aangezien de formregels alleen legale onderwerpen toelaten).

Op zich heb ik ook wel interesse om Sky UK legaal op m'n dreambox te krijgen dmv legale smartcard in de interne smartcardreader die dmv oscam benut wordt.

aangepast door Jeroensky
Geplaatst:

Ik kan je het afraden om daar nu nog mee te starten. De geruchten zijn dat het jaar 2013 wel eens flink wat klappen kan vallen in de bestaande coderingen van providers.

Ook bij Sky UK rommelt het aardig en het lijkt erop dat men daar ook aan het testdriven is met aangepaste codering.

Geplaatst:

Ik heb gehoord dat ook C+ met een soort van RSA key gaat experimenteren/beginnen, zowat rond mei. Dus dan zullen er ook veel huwelijken plaats gaan vinden tussen kaarten en boxen.

De geruchten van SKY heb ik dit jaar in maart al gehoord dat er wat aan zit te komen, dus het zal niet lang meer gaan duren ben ik bang

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.

Ik heb contact gehad met legale sky card leverancier (skycards.eu).

Deze geven duidelijk aan dat de sky cards alleen werken op (gecertificeerde) sky uk boxen.

440x330-sky+hd_box_angle.jpg

Lijkt me dus duidelijk dat het gekoppelt zit aan de ontvanger, waardoor het op een bv oscam machine niet goed zal werken(verlopen smartcard die update mist), tenzij je uniek rsa box key hebt die aan je smartcard zit gekoppelt.

aangepast door Jeroensky
Geplaatst:

de boxkey is hedendage gewoon afleesbaar uit je skybox, vul deze in bij oscam of cccam en je hebt beeld op de premium zenders, op dit moment is daar alleen de boxkey veriest. Wat ze verder van plan zijn moeten we nog even afwachten. Ze zullen toch eerst alle boxen moeten updaten kwa firmware.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Concreet kan je dus stellen, dat je met alleen een sky uk card niks hebt, je hebt echt de bijbehorende sky uk box er bij nodig . Overigens mooi dat de boxkey gewoon uitleesbaar is op sky uk box. Ik dacht dat je bij bv upc maar een deel van de key ziet(wat ik me kan herinneren van tijd geleden). En zodoende zo'n dure eeh illegale service nodig hebt die voor paar honderd euro de key uitleest uit de chip zelf in de box.

aangepast door Jeroensky

Fantastisch dat hier compleet naast mijn topic wordt gedacht. Zoals aangegeven heb ik een boxid, komende van mijn eigen legale skybox. Ik zou zelf graag willen dat enkel on-topic wordt gedacht, rest kan elders. Het is trouwens de boxid en niet boxkey wat oscam betreft.

aangepast door rucati

DVBT ontvangst Tournai + Egem/Oost-Vleteren + Bouvigny/Dunkerque (2xTrinappe met amplifier 36db) = 56 kanalen! 

T90 = 42/39/36/28/26/23/19/16/13/10+9/7/4.8/1 & Multiswitch 17in/12out = 28/26/23/1910x1 diseqc (9x twin + 1x multiswitch > diseqc1.1) TVheadend op NAS + DVB-S2 usb-tuners (streaming naar XBMC) + VDR met Digital Devices DVBS2 quad tuner + 2x Technisat Airstar + Samsung LE40B579 + Gigablue 800se + Ferguson Ariva 102mini

• 2 weken later...
Geplaatst:

Fantastisch dat hier compleet naast mijn topic wordt gedacht. Zoals aangegeven heb ik een boxid, komende van mijn eigen legale skybox. Ik zou zelf graag willen dat enkel on-topic wordt gedacht, rest kan elders. Het is trouwens de boxid en niet boxkey wat oscam betreft.

Het overgrote deel van de skyuk kaarten is niet box-locked.

Werkt het nou ?

Zo niet, probeer dit:

- alle ecmwhitelist parameters verwijderen uit de reader

- boxid verwijderen uit de reader (wordt automisch ingelezen)

- eventueel toegewezen services uit de user/reader halen

Probeer het hiermee nog eens, en post eens een log terwijl je door de verschillende kanalen van Sky heen zapt..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...