Ga naar inhoud


Wat vragen voordat ik een VU+ aanschaf.


jbbrans

Aanbevolen berichten

Hoe bruikbaar zijn deze ontvangers zo out of the box, dus zonder update van de community?

 

In feite zijn alle VU's zo Out of the Box en zonder gebruikmaking van een Image nauwelijks bruikbaar.

Natuurlijk krijg je ook een VU zo Out of the Box aan de praat maar dan ben je nog verder van huis.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

-elke stream gelinked aan een pc of tablet gebruikt dus een tuner !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-ja je moet drie tuners onafhankelijk voeden dus lnb + switch!

-de snelheid? de snelheid in zappen is identiek enkel de solo2 heeft dan een echte snelheid winst inzake netwerk 1000Mbit NIC

-? de snelheid of Power

i.p.v. snelheid, dat is de combinatie tussen flash memory en CPU die is zeker beter bij de laatste modellen.

ciao

Inderdaad bedoel ik de kracht van de ontvanger. De mogelijkheid om meerdere taken tegelijk te doen, zonder dat de ontvanger over zijn nek gaat en vast loopt.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

is de meerwaarde van de ultimo ten opzichte van de duo, alleen de 3e tuner

 

Dat is wel een erg beperkte blik. De tuners van de Ultimo zijn verwisselbaar, mocht je in de toekomst naar de kabel overstappen, hoef je hem niet weg te doen. De Ultimo heeft een mooi grafisch scherm aan de voorkant. En je krijgt er een WLAN-adapter bij en een afstandsbediening met QWERTY-toestenbord (wat overigens niet iedereen een voordeel vindt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat images betreft, die zet je gewoon op een USB-pookje, pookje in je ontvanger, ontvanger aan, en gaan met de banaan. Niets om je druk over te maken.

Ik weet wat je bedoeld en ben het in de basis ook met je eens maar zó simpel is het nu ook weer niet.

Jij doet nu net alsof de ontvanger gelijk helemaal gebruiksklaar is nadat jij jouw pookje in de ontvanger hebt gestopt.

Een aantal essentiële zaken zoals o.a. het installeren van een Softcam, het ophalen van een passende zenderlijst en nog een aantal dingen moet je toch nog wel zelf uitvoeren.

Allemaal geen schokkende zaken voor iemand die het al een paar keer heeft gedaan maar voor een leek is het dan toch even uitzoeken hoe het e.e.a. werkt.

Natuurlijk staan de meeste ondervonden problemen hier in dit forum beschreven maar er is nog geen To-Do lijst hoe je een Linux ontvanger installeert en configureert.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het besluit is al genomen om een VU te kopen, echter wacht ik de prijs van de duo2 nog even af en ik wacht nog even op de eerste bruikbare images. Daarna zal de keuze tussen de SOLO2 en DUO2 genomen worden.

 

Alles wat met een menu ingesteld kan worden, gaat me wel lukken. Zenderlijsten inladen en aanpassen zal mij ook wel lukken, is me tot nu toe altijd gelukt aangezien ik niet van de standaard lijst van CDS hou.

 

De rebox heb ik ook regelmatig van nieuwe firmware voorzien, totdat er bij elke nieuwe firmware gezegd werd dat je weer de hdd moest formatteren en er toch geen verbetering kwam.

 

Wat betreft de kabel tuner, ik zit in het upc gebied met z'n eigen codering, dus geen mogelijkheid voor eigen ontvanger. Mijn vrouw is poolse en af en toe wil ze wel eens poolse tv ontvangen, dus satelliet zal altijd bij ons blijven.

 

Hierboven kwam ook al het woordje budget tevoorschijn, mijn budget voor de volgende ontvanger incl max 500GB hdd, zal rond de €400 liggen. Indien het een super ontvanger is, zou dit met €50-100 opgerekt kunnen worden maar dat moet dan wel door ervaring van anderen blijken. Eén melding van een vastloper en dat extra geld verdwijnt.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

H265 wordt één van de boeken van MPEG H. En nee dat staat niet klaar, daar wordt aan ontwikkeld. Tot +/- 2025 kan je gerust met de huidige ontvangers kijken. H264 (MPEG4 boek 10) zat in het jaar 2004 ongeveer in hetzelfde stadium als H265 nu, dus je kunt uitrekenen hoe hard het zal lopen.

Ehhh...over zeer afzienbare tijd kijken we allemaal naar IP TV. Ook via satelliet. O.a. Astra is al druk met de voorbereidingen bezig.

Dat gaat sneller dan je denkt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierboven kwam ook al het woordje budget tevoorschijn, mijn budget voor de volgende ontvanger incl max 500GB hdd, zal rond de €400 liggen.

 

Nou voor dat geld zal je geen DUO2 kunnen kopen en wanneer de DUO2 komt is ook nog niet duidelijk.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou voor dat geld zal je geen DUO2 kunnen kopen en wanneer de DUO2 komt is ook nog niet duidelijk.

Richtprijzen voor de DUO2 ben ik nog niet tegengekomen, maar dan zal het dus zeer waarschijnlijk toch de SOLO2 worden.

 

Nu dus de reviews en gebruikerservaringen afwachten en de images.

aangepast door jbbrans

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verwachting is dat prijs voor de nieuwe VU+DUO2 in Deutschland rond de € 600,= zal liggen en daar zal de prijs hier in NL na verwachting nauwelijks van afwijken.

Dus een SOLO2 is dus wel duidelijk voordeliger in aankoop als je tenminste de voordelen van de DUO2 niet nodig hebt.

 

De SOLO2 is vanaf eind deze week wel in NL al te koop én de VTi image voor de Solo2 is ook al sinds eergisteren beschikbaar.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog even my five cents.

 

Ik heb net een maandje een vu+duo.

 

op de wiki van openpli gekeken hoe ik de vu+duo kon installeren.

dit gedaan met een usb stickje

de tunerconfiguratie gedaan, netwerk ingesteld en de sats gescanned die ik wou(je kan ook gewoon een lijst downloaden als dit makkelijker is voor je)

de satlist via dreamboxedit in de volgorde gezet die ik wou.

dan hier op de website in het oscam gedeelte de "tutorials" gevolgd om mijn tvvl kaart te doen werken (en ondertussen mijn kaartje te scharen met mijn slaapkamerontvanger)

en dit was het dan.

 

alles samen een uurtje werk of zo.

nu af en toe doe ik eens een update met een simpele druk op de knop.

je kan plugins downloaden via een pluginmanager.

 

dus zou ik anderen aanraden om een vu+duo te kopen : absoluut !!

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...