mobieltje Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 (aangepast) Post hier die driver maar eens, dan zal ik wel kijken wat het is, of hij werkt en hoe dat je hem kan installeren. Grts. 15 december 2012 aangepast door mobieltje
hansputters Geplaatst: 15 december 2012 Auteur Geplaatst: 15 december 2012 Bedankt ik kom er straks op terug want ik ben opnieuw OE 2.0 + GP3 aan het flasen tot straks graag
hansputters Geplaatst: 15 december 2012 Auteur Geplaatst: 15 december 2012 Mobieltje: bijlage driver dib0700 wordt helaas niet toegestaan! sorry... het betreft de dvb-usb-dib0700-1.20
hansputters Geplaatst: 15 december 2012 Auteur Geplaatst: 15 december 2012 ik heb de driver maar even in een skydrive map geplaatst. Die heet Avira maar laat dat je niet weerhouden Hierbij de link: https://skydrive.live.com/redir?resid=4151F1AB94F404FF!275&authkey=!ANVzizHchW6pKRE
mobieltje Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 (aangepast) Natuurlijk kan je die posten, je moet die file wel eerst inpakken met een zipprogramma en dan posten, maar ik verwacht dat het maar 1 filetje is, deze: dvb-usb-dib0700-1.20.fw (33kb) Zoals ik al schreef, je hebt zeker 10 ipk files nodig om de usb-stick te laten werken. Aanvulling: ja dat is het bestand en daar heb je niets aan, het gaat met dat enkel filetje niet werken. Grts. 15 december 2012 aangepast door mobieltje
hansputters Geplaatst: 15 december 2012 Auteur Geplaatst: 15 december 2012 (aangepast) Ja, die is het; zie de skydrive map Weet je hoe de driver handmatig via telnet te installeren is? GP3 telt maar liefst 755 kernel modules en de omschrijving is cryptisch. 15 december 2012 aangepast door hansputters
mobieltje Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 Ja, die is het; zie de skydrive map Weet je hoe de driver handmatig via telnet te installeren is? GP3 telt maar liefst 755 kernel modules en de omschrijving is cryptisch. Dat schrijf ik nu al twee keer, je hebt er niets aan om alleen deze file kopiëren naar je box, het zal nooit gaan werken!! Installeren van deze file: dvb-usb-dib0700-1.20.fw kan ook niet. Grts.
hansputters Geplaatst: 15 december 2012 Auteur Geplaatst: 15 december 2012 OK dan installeer ik noodgedwongen OpenPLI maar weer Bedankt voor het meedenken
mobieltje Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 Wat je wel kan doen is een monnikenwerk oftewel een klerewerk , maar misschien werkt het. Installeer OpenPLi 3.0 op je box. Voordat je de driver dvb-usb-dib0700 (1.0-r3) gaat downloaden pak je mobieltje of een filmapparaat. Film het beeldscherm van je TV als je de driver gaat downloaden. Als je dat hebt, download dan met die URL gegevens via je computer de ipk files van de OpenPLi site. Let goed op de volgorde van de files (op het scherm) in die volgorde moet je ze ook installeren. (ik heb het vroeger met OpenPLI 2.0 wel eens gedaan) Zet al die ipk files in de root van je HDD of USB-stick Ga nu via het menu -> applicaties -> softwarebeheer en kies installeer lokale extenties Installeer dan de ipk files 1 voor 1 op je box. Als dat klaar is en je hebt geen fouten gezien tijdens het installeren, reboot dan je box. ( heb je wel een fout gezien, reboot je box dan toch maar) Kijk of dat de stick nu wel werkt, zo niet heb je pech. Succes Grts.
hansputters Geplaatst: 15 december 2012 Auteur Geplaatst: 15 december 2012 Hele creatieve oplossing die je aandraagt, dank je wel...! Ik heb voldoende ervaring met OpenPLi 3.0 om te weten dat bij het downloaden zo snel gaat dat mijn eenvoudige camera dan niet kan bijbenen. (laat staan mijn vermoeide oogjes) Bovendien ben ik behoorlijk gaar na het twee maal installeren van OE 2.0 en dat Gemini geneuzel. Het belangrijkste: de prinsesjes beginnen zo langzamerhand te piepen...... Ik laat OE 2.0 er vooralsnog maar even op staan in de hoop op betere tijden. Eigenlijk is het ongelooflijk: men doet enorme moeite om zo'n programma te bouwen (Gemini GP 3) maar nergens is een howto te vinden.... Dank je voor het meedenken Mobieltje! n.b.: mochten anderen suggesties hebben welke modules uit de Gemini-feed te installeren zijn dan houd ik me graag aanbevolen
Gast Jeroensky Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 (aangepast) Eigenlijk is het ongelooflijk: men doet enorme moeite om zo'n programma te bouwen (Gemini GP 3) maar nergens is een howto te vinden.... Als men dvb-t wilt gebruiken kiest men eerder een enigma2 ontvanger die insteektuners support. Zodoende kiest men dan een dvb-t of dvb-c/t insteektuner dat is veel stabieler dan via usb. Als je weer tijd hebt, informeer dan op IHAD forum. Of ga weer aan OpenPLI, als daar je usb hardware wel op werkt. 15 december 2012 aangepast door Jeroensky
hansputters Geplaatst: 15 december 2012 Auteur Geplaatst: 15 december 2012 Ja in OpenPLi werken al mijn sticks uitstekend. Ik kan geen insteektuners meer plaatsen in mijn 7020 HD (2 x DVBS)
EBOR Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 Probeer Newnigma eens, je weer maar nooit. http://feed.newnigma2.to/unstable/images/ DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
hansputters Geplaatst: 16 december 2012 Auteur Geplaatst: 16 december 2012 Hebben jullie ook ervaring met dvb-t tuners i.c.m. Newnigma?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen