Ga naar inhoud

DVB-t drivers in combinatie met originele DMM firmware?

Aanbevolen berichten

• Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

OE 2.0 i.c.m. de GP3 wizard functioneerde bij mij prima tot het moment dat ik via de feed de DVB-T driver(s) probeerde te installeren.

Is, ondanks veel moeite, niet gelukt en ik ben nu terug bij OpenPLi 3.0 waar het driverpakket Dib0700 zonder enkel probleem geïnstalleerd werd.

Jullie propageren nu Nerwnigma2 met de instable image; hoe zit het daar met de driverpakketten voor DVB-T tuners?

Geplaatst:

Ik gebruik een gewone dvb t tuner en die werkt direct, zonder drivers te installeren.(newnigma)

Toen ik O.E.2 gebruikte voor het blu ray branden werkte de t-tuner niet.

Pas toen ik de ter.xml file van newnigma er in zette deed hij het. (en opnieuw zenders zoeken)

Maar minuten werk, CCcam en alles werkt direct in newnigma.

Het is maar een idee.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Geplaatst:

Wél een goed idee misschien

Kun je misschien aangeven wat voor een "gewone" dvb-t tuner je hebt? (waarschijnlijk een vaste insteektuner....?)

En herbergt de instable NN2 ook die hebbedingetjes als Hbbtv en een webbrowser?

dank je...

Geplaatst:

Newnigma is ook net als openpli oe1.6 gebaseerd. Dus zal het wel werken.

Geplaatst:

Nu OpenPLi jammer genoeg de ondersteuning van Dream-boxen op termijn niet meer garandeert, speel ik met de gedachte de originele Dream firmware 3.2.4 (d.d. begin november '12) te gaan gebruiken.

De howto om CCcam daarin werkend te krijgen is me, dankzij dit forum, al bekend.

Een zenderlijst kan ik natuurlijk eerst samenstellen alvorens te flashen.

Blijft over een voor mij belangrijk punt: ik neem aan dat er geen DVB-T driverpakketten (met name Dib0700) in de feed van Dream zitten?!?

Hoe krijg ik zo'n stick dan toch werkend?

Ik zou het overigens bijzonder jammer vinden op een gegeven moment afscheid van OpenPLi 3.0 te nemen.

Fantastische software, bijna vrij van bugs; waar vind je dat?

probeer dit image een,s heb net gelezen dat die goed met usb sticks overweg kan. Het schijnt zelfs zo te zijn dat ie je stick automatisch installeert. Image is gebaseerd op de nieuwe oe2.0 image dus alle nieuwigheden zitten erin grz Erwin http://www.dream-elite.net/Test-Images/
Geplaatst:

Dream-elite intussen geïnstalleerd en i.d.d. Erwin bevindt zich in "Geräteverwaltung" een DVB-T panel !

De aangesloten sticks (Hauppauge Win Nova T en Terratec T3) worden beide herkend met een groen symbooltje.

Alleen zijn de tuners na diverse boots niet zichtbaar in de tunerconfig. (hierin staan alleen de beide S2-insteektuners genoemd)

In het DVB-T panel staan onderin nog twee vinkjes (niet te beïvloeden) rood: virtuele tuner is not running en een groene met de tekst: virtueller tuner beim starten aktivieren.

Talrijke herstarts veranderen deze status niet.

Heb je (hebben jullie) hier misschien een verklaring voor nu ik de finish in zicht heb?

Het installeren van de tunisiasat manager is helaas mislukt.....

Eerst maar een oplossing zoeken voor de USB-tuner(s)

Elke hulp is welkom, bedankt!

hans

Geplaatst:

Goedemorgen,

Het DVB-T panel (van Dream-elite zelf) bevindt zich in de menustructuur (Device manager)

Zoals ik hierboven aangaf, worden de sticks herkend en zouden klaar voor gebruik zijn.

Nog een opmerking over Tunisat addon manager: de installatie ging gesmeerd, aleen zie ik die manager nergens.

(niet onder applicaties/blauwe knop o.i.d.)

Weet jij misschien waar die manager te vinden?

(er verschijnt wel met enige regelmaat een popup "sommige onderdelen van de Tuniasat... konden niet worden geïnstalleerd)

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ik heb de strijd opgegeven, alle verwoede pogingen in Dream-Elite en OE 2.0 mijn DVB-T sticks werkend te krijgen, faalden helaas.

Ook handmatig de Dib0700 met aanvullende pakketten proberen te te installeren, mislukten.

Dus terug naar af, OpenPLi 3.0 dus en na alle installeer/flash-ellende is die firmware een werkelijke verademing qua gebruiksgemak.

Alles werkt na een paar -tot in de puntjes voorgekauwde handelingen.

Bovendien ben ik daarmee verlost van de (terecht) mopperende prinsesjes.

Dank aan allen die op mijn topic reageerden!

n.b.: voor alle twijfelaars onder ons: de webbrowser en Hbbtv in OE 2.0 werken weliswaar maar uiterst traag.....!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...